Projecten - TOP2 (by TOPradio)
35 investeerders
Eindigt over 29 dagen
Heb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach
TOPradio brengt al meer dan 20 jaar dance en beats in Vlaanderen en Brussel.
Doorlopende innovatie in nieuwe technologie resulteerde in sterke luistercijfers in de kerndoelgroep van 18 tot 44 jaar.
De nieuwe TOPradio-app zorgt voor een sterk aanbod van meer dan 10 online radiozenders.
Sinds begin september activeerde TOPradio een nieuw radioproject: TOP2. Deze nieuwe zender bedient fans van techno, retro-music, hardbeat en hardcore en dit 24/7 live op DAB+ en online.
Via welke lening kan je investeren?
Crowdlening |
Winwinlening |
|||
Voor wie? | ||||
Rendement | Bruto rente (jaarlijks) | |||
- Roerende voorheffing | ||||
Netto interest (jaarlijks) | ||||
+ Belastingskrediet | ||||
Totale netto rente (jaarlijks) | ||||
Kenmerken | Looptijd | |||
Minimale investering | ||||
Maximale investering | ||||
Terugbetaling | ||||
Waarborg | ||||
Achtergesteld |
Via deze financieringscampagne wil TOPradio maximaal €230.000 ophalen. Er zijn twee aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening").
TOPradio nv werd in 2021 geheel overgenomen door TWICE Industries bv.
Het bedrijf met managers Peter Huyghe en Filip Ysenbrandt is zelf al meer dan 25 jaar actief in live entertainment en media. Zo werkt TWICE onder andere ook voor Q-music, Joe FM, Play Nostalgie in ons land en voor RTL en SBS6 in Nederland.
TWICE zag potentieel in TOPradio nv, gezien de unieke positionering, legacy en trouwe luisterkring. In de voorbije twee jaar werd flink geïnvesteerd in digitale uitrol, nieuwe fm-zenderparken en 8 online radiostations (met specifieke muziekfocussen).
Ook qua werknemers werd nieuw talent aangetrokken met tewerkstelling in de Galveston-site in Gent.
TOPradio nv is de organisatie achter verschillende radiostations zoals TOP, TOP2 en Tomorrowland One World Radio.
TOPradio nv verdeelt deze radioproducten via FM, online en DAB+ vooral in Vlaanderen en Brussel. Tomrrowland One World Radio wordt door TOPradio nv ook in Nederland via DAB+ en online verdeeld en gecommercialiseerd.
De reclameregie voor FM en DAB+ gebeurt in samenwerking met DPG Advertising dat TOPradio verkoopt in een pakket met Q-music, Joe fm en Willy.
De eigen TOPradio-app werd al meer dan 150.000 keer gedownload, waar alle online radioproducten te beluisteren zijn. In totaal noteert TOPradio op maandelijkse basis op vandaag meer de 300.000 unieke gebruikers.
Via deze online radioproducten wordt extra reclame in de programmatie gedropt. Hiervoor is een samenwerking met Triton Digital, een wereldspeler uit Canada.
De uitbreiding van het online aanbod voor meer digitaal luisterplezier en de modernisering van het FM-zenderpark was onderdeel van een eerdere crowdlendingcampagne waarbij 229.000 EUR werd opgehaald.
Voor de tweede campagne gaat TOPradio verder op dit elan.
De vernieuwde app werd in september gelanceerd, maar wordt nu net als de website verder geoptimaliseerd.
Daarnaast wordt TOP2 gelanceerd: een nieuwe zender voor techno, retro, hardbeat en hardcore. TOP2 is een volwaardig station met eigen DJ’s , nieuwsupdates en gepresenteerde live-programma’s.
Dit werd tot nu toe passief in de markt gezet, een soft launch. Deze technische opstart werd door TOPradio nv met eigen middelen gefinancierd. De vervolmaking van het radiostation, verdere digitale uitrol en extra investeringen in (online) marketing en extra (sales)medewerkers zijn onderdeel van deze crowdlendingcampagne.
Meer radioproducten en meer mensen vragen ook een upgrade van de uitzendlocatie: de bestaande studio’s worden uitgebreid met een extra serverpark en nieuw studiomateriaal.
De tweede campagne van TOPradio staat online!
35 investeerders
tot 9,0% rente per jaar
Eindigt over 29 dagen
Heb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach
Is dit niet het project voor jou? Bekijk de lopende projecten.