Projecten  - Think Tomato


Think Tomato

    Favoriet

Belgische tomatensaus, 100% van kerstomaten



€150.000 gefinancierd

59 investeerders

200%
€75.000 min. - €150.000 max.
Crowdlening Winwinlening

Jammer, voor dit project ben je te laat...

Bekijk lopende projecten

Heb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach

WinWinnerCoach
Edward De Paepe [email protected]

Card image cap


Een huisgemaakte tomatensaus met kwalitatieve kerstomaten. De varianten zijn steeds gebruiksklaar, zonder bewaarmiddelen of suikers en vooral puur. 

De creaties van Julie D'heygere zijn intussen te vinden in meer dan 1.000 winkels waaronder vele delicatessenzaken, Aveve, Deli, Delhaize en Cru (Colruyt Group).

Nu investeert Think Tomato in de verdere groei: grotere stock, de Think Truck (foodtruck) en de uitbreiding van de sales & marketing.

Aanbod



Via welke lening kan je investeren?

Crowdlening
Winwinlening
  Voor wie?  
  Rendement Bruto rente (jaarlijks)  
- Roerende voorheffing  
Netto interest (jaarlijks)  
+ Belastingskrediet  
Totale netto rente (jaarlijks)  
  Kenmerken Looptijd  
Minimale investering  
Maximale investering  
Terugbetaling  
Waarborg  
Achtergesteld  
Crowdlening

Voor wie?

Bruto rente (jaarlijks)

Belastingskrediet

Bruto rente + belastingskrediet

Looptijd

Terugbetaling

Kapitaaluitstel

Minimale investering

Max. investering

Waarborg

Achtergesteld

Roerende voorheffing

Converteerbaar

Winwinlening

Voor wie?

Bruto rente (jaarlijks)

Belastingskrediet

Bruto rente + belastingskrediet

Looptijd

Terugbetaling

Kapitaaluitstel

Minimale investering

Max. investering

Waarborg

Achtergesteld

Roerende voorheffing

Converteerbaar

Beschrijving

Via deze financieringscampagne wil Think Tomato maximaal €150.000 ophalen. Er zijn twee aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening").   

Waarom investeren?

  • Meer dan 1.000 verkooppunten en afnemers als Delhaize, Aveve, Deli en Cru (Colruyt Group) 
  • Belgisch product 
  • Sinds 2020 elk jaar een omzetgroei kunnen realiseren 
  • EBITDA-positief in 2024 


Historie

Think Tomato is het verhaal van Julie D’heygere, een jonge moeder die steeds minder tijd vond om haar geliefde tomatensaus te maken. 

Op de markt zijn enkel passata en industriële saus met additieven te vinden, dus maakt Julie haar eigen variant.

Mijlpalen

2019 Julie beslist om haar tomatensaus te stockeren. Op de lokale kerstmarkt verkoopt ze 1.000 potten op twee dagen
2020 oprichting van de vennootschap, met Yasmina (operations) en Bert (logistiek) worden de eerste voltijdse werknemers aangeworven
2021 De Standaard roept Think Tomato uit tot dé beste tomatensaus op de markt
2022 Vele delicatessenzaken, Aveve, Deli, Aula en Cru (Colruyt Group) nemen Think Tomato op in het assortiment
2023 voor Okay (Colruyt) lanceert Julie  succesvol de ‘No Bullshit’-productlijn op basis van trostomaten, een apart merk naast Think Tomato
2024 - de eerste levering bij Delhaize en Think Tomato ligt in meer dan 1.000 winkels
- het merk heeft een sterke community van 20.000 authentieke volgers op Instagram en bij Uitgeverij Lannoo is een boek in de maak


Activiteit

De recepten van Think Tomato zijn heel puur, op basis van meer dan 95% kerstomaten. Er worden geen E-nummers, suikers of bewaarmiddelen gebruikt. 

Het vaste gamma bestaat uit de Think Tomato Original, Think Tomato Spicy en Think Tomato Thyme.

Daarnaast zijn er occasionele samenwerkingen, zoals Think Dada! met distilleerderij Dada Chapel. 

Verder is er ook de succesvolle Ricotta-variant in samenwerking met De Zuivelarij en de versie ter ondersteuning van Kick Cancer waarbij een deel van de opbrengst naar onderzoek van kinderkanker gaat. 

Op dit moment bekijkt het team de opties om een nieuwe smaak op de markt te brengen.


Groeiplannen

Na vier jaar van terugkerende omzetstijgingen, zet Think Tomato nu de stap naar rendabiliteit

De investeringen zullen aangewend worden om meer stock aan te leggen. Voor zowel klanten, groothandelaars, delicatessenzaken als voor winkels zoals Delhaize kan op die manier een groter - en dus voordeliger - volume aangeboden worden.

Deze volumegroei gaat gepaard met verdere inspanningen op vlak van sales en marketing en de aankoop van een eigen foodtruck, de Think Truck. 

Render van de Think Truck

Financieel

Bijlagen

Updates

Campagne online!   11-06-2024

De campagne van Think Tomato ging zopas online. 

Ontdek het volledige verhaal van Julie D'heygere op de pagina.

WinWinnerCoach
Edward De Paepe
Winwinner coach



€150.000 gefinancierd

59 investeerders

200%
€75.000 min. - €150.000 max.
Crowdlening Winwinlening

tot 9% rente per jaar

Jammer, voor dit project ben je te laat...

Bekijk lopende projecten

Heb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach

WinWinnerCoach
Edward De Paepe [email protected]

Klaar om te investeren in Think Tomato?


Veilig betalen 
€0 kosten voor investeerder 
98% Terugbetalingsratio 

Jammer, voor dit project ben je te laat...

Bekijk lopende projecten

Is dit niet het project voor jou? Bekijk de lopende projecten.

WinWinner