Projecten - Think Tomato
59 investeerders
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenEen huisgemaakte tomatensaus met kwalitatieve kerstomaten. De varianten zijn steeds gebruiksklaar, zonder bewaarmiddelen of suikers en vooral puur.
De creaties van Julie D'heygere zijn intussen te vinden in meer dan 1.000 winkels waaronder vele delicatessenzaken, Aveve, Deli, Delhaize en Cru (Colruyt Group).
Nu investeert Think Tomato in de verdere groei: grotere stock, de Think Truck (foodtruck) en de uitbreiding van de sales & marketing.
Via welke lening kan je investeren?
Crowdlening |
Winwinlening |
|||
Voor wie? | ||||
Rendement | Bruto rente (jaarlijks) | |||
- Roerende voorheffing | ||||
Netto interest (jaarlijks) | ||||
+ Belastingskrediet | ||||
Totale netto rente (jaarlijks) | ||||
Kenmerken | Looptijd | |||
Minimale investering | ||||
Maximale investering | ||||
Terugbetaling | ||||
Waarborg | ||||
Achtergesteld |
Via deze financieringscampagne wil Think Tomato maximaal €150.000 ophalen. Er zijn twee aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening").
Think Tomato is het verhaal van Julie D’heygere, een jonge moeder die steeds minder tijd vond om haar geliefde tomatensaus te maken.
Op de markt zijn enkel passata en industriële saus met additieven te vinden, dus maakt Julie haar eigen variant.
Mijlpalen
2019 | Julie beslist om haar tomatensaus te stockeren. Op de lokale kerstmarkt verkoopt ze 1.000 potten op twee dagen |
2020 | oprichting van de vennootschap, met Yasmina (operations) en Bert (logistiek) worden de eerste voltijdse werknemers aangeworven |
2021 | De Standaard roept Think Tomato uit tot dé beste tomatensaus op de markt |
2022 | Vele delicatessenzaken, Aveve, Deli, Aula en Cru (Colruyt Group) nemen Think Tomato op in het assortiment |
2023 | voor Okay (Colruyt) lanceert Julie succesvol de ‘No Bullshit’-productlijn op basis van trostomaten, een apart merk naast Think Tomato |
2024 | - de eerste levering bij Delhaize en Think Tomato ligt in meer dan 1.000 winkels |
- het merk heeft een sterke community van 20.000 authentieke volgers op Instagram en bij Uitgeverij Lannoo is een boek in de maak |
De recepten van Think Tomato zijn heel puur, op basis van meer dan 95% kerstomaten. Er worden geen E-nummers, suikers of bewaarmiddelen gebruikt.
Het vaste gamma bestaat uit de Think Tomato Original, Think Tomato Spicy en Think Tomato Thyme.
Daarnaast zijn er occasionele samenwerkingen, zoals Think Dada! met distilleerderij Dada Chapel.
Verder is er ook de succesvolle Ricotta-variant in samenwerking met De Zuivelarij en de versie ter ondersteuning van Kick Cancer waarbij een deel van de opbrengst naar onderzoek van kinderkanker gaat.
Op dit moment bekijkt het team de opties om een nieuwe smaak op de markt te brengen.
Na vier jaar van terugkerende omzetstijgingen, zet Think Tomato nu de stap naar rendabiliteit.
De investeringen zullen aangewend worden om meer stock aan te leggen. Voor zowel klanten, groothandelaars, delicatessenzaken als voor winkels zoals Delhaize kan op die manier een groter - en dus voordeliger - volume aangeboden worden.
Deze volumegroei gaat gepaard met verdere inspanningen op vlak van sales en marketing en de aankoop van een eigen foodtruck, de Think Truck.
Render van de Think Truck
De campagne van Think Tomato ging zopas online.
Ontdek het volledige verhaal van Julie D'heygere op de pagina.
59 investeerders
tot 9,0% rente per jaar
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenHeb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenIs dit niet het project voor jou? Bekijk de lopende projecten.