Projecten - Beiruti/Yokoso
79 investeerders
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenHeb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach
Beiruti en Yokoso zijn twee hippe horecaconcepten waar kwaliteit, een klantgerichte aanpak en een raise-the-bar-mentaliteit de ordewoorden zijn. Beiruti serveert de echte Libanese keuken, terwijl Yokoso snelle, verse sushi op tafel tovert.
The Purples, de vennootschap achter Beiruti en Yokoso, baat al twee vestigingen van beide concepten uit. Het ambitieuze team zal binnenkort zelfs een derde brand uit de grond stampen: Lombardi's Pizza.
Via welke lening kan je investeren?
Crowdlening |
Winwinlening |
|||
Voor wie? | ||||
Rendement | Bruto rente (jaarlijks) | |||
- Roerende voorheffing | ||||
Netto interest (jaarlijks) | ||||
+ Belastingskrediet | ||||
Totale netto rente (jaarlijks) | ||||
Kenmerken | Looptijd | |||
Minimale investering | ||||
Maximale investering | ||||
Terugbetaling | ||||
Waarborg | ||||
Achtergesteld |
Via deze financieringscampagne wil Beiruti/Yokoso maximaal €200.000 ophalen. Je kan maximaal €5.000 investeren in dit project, ongeacht het gekozen leningstype. Er zijn 2 aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening").
Het verhaal achter Beiruti en Yokoso begint bij een afwasser in Abu Dhabi die de ambitie heeft om CEO te worden. Nehme Darwiche wil de conventies overboord gooien en doorgroeien tot een topondernemer.
Wanneer de paden van Nehme en de al even ambitieuze Caroline Delbecque kruisen, ontstaat niet alleen een koppel, maar ook een ondernemerstandem. Samen beslissen ze om naar Gent te komen en beginnen ze te bouwen aan een
reeks hospitality- en horecaconcepten.
The Purples, de vennootschap van Nehme en Caroline, bevat twee horecaconcepten:
Nehme en Caroline zagen dat Libanees eten aan populariteit won, maar misten authenticiteit in veel concepten. Daarom besloten ze om zelf een Libanees restaurant uit de grond te stampen: Beiruti serveert de échte Libanese keuken.
Het restaurant is te vinden in de Gentse Voldersstraat, een zijstraat van de Veldstraat. Waar er oorspronkelijk 30 zitplaatsen waren, telt Beiruti Gent er nu meer dan 140. De groei bleef niet beperkt tot de uitbreiding van de capaciteit in Gent: ook Brussel kreeg haar Beiruti-vestiging, in de Sint-Katelijnestraat vlakbij De Beurs.
Snel, vers en customised. Dat zijn de 3 kernwoorden van het sushiconcept Yokoso. Opnieuw leggen Nehme en Caroline de kwaliteitslat erg hoog met hun sushibar. Net als Beiruti bevindt de Gentse
Yokoso zich in de Voldersstraat. Toen het concept bleek te werken, opende het koppel een tweede vestiging in Mechelen, op een steenworp van de Grote Markt.
“Al onze merken draaien rond kwaliteit, een customer-oriented beleving en het uitdagen van de standaarden. We hebben al een volgend concept klaarzitten: met Lombardi’s willen we in februari een pizzarestaurant openen. Opnieuw kiezen we voor Gent voor de eerste locatie.” – Nehme Darwiche, co-founder The Purples
Nehme Darwiche en Caroline Delbecque vormen het leidende duo achter The Purples. Samen beheren ze de verschillende concepten van de onderneming, en daarnaast zitten ze ook nog in de hotelbusiness. De term serial entrepreneurs is hen dus op het lijf geschreven.
Caroline (vooraan) en Nehme (achteraan) leiden de verschillende concepten van The Purples
Achter de schermen van Beiruti, Yokoso en binnenkort ook Lombardi’s werkt een team van projectmanagers, marketeers, accountants… De restaurants zelf worden hoofdzakelijk bemand door jobstudenten. Zo komt The Purples aan een team van zo’n 46 voltijdse equivalenten.
“We hameren sterk op onze bedrijfscultuur. We werken met mensen die de standaard niet aanvaarden en beter willen presteren. We celebrate our heroes.” – Caroline Delbecque, co-founder The Purples
Twee horecaconcepten lanceren en van beide al een tweede vestiging openen; The Purples heeft de afgelopen jaren een sterke groei in activiteit laten optekenen. En dat is niet evident in de horecasector, die zwaar te lijden
had onder de coronacrisis.
“We willen blijven innoveren op verschillende vlakken in ons bedrijf: van de bijzondere ingrediënten in onze gerechten over het beperken van de ecologische impact van onze deliveries tot het uitbouwen van onze ambitieuze bedrijfscultuur.” – Nehme Darwiche, co-founder The Purples
Nu de concepten van The Purples groeien, wil het bedrijf investeren in efficiëntie en optimalisaties. Daarbij is decentralisatie het ordewoord: alles bereiden in één centrale keuken en vervolgens tijd en kwaliteit verliezen door transport naar verschillende steden, is niet efficiënt. Daarom wil de onderneming in elke stad waarin ze aanwezig is, haar eigen keuken-hubs installeren.
Zo staan er investeringen in machines voor rijst, hummus, deeg en het snijden van groenten op de planning. Daarnaast wil The Purples ook koelkasten, een afwasmachine... aankopen en investeren in inrichting.
Hiervoor zoekt The Purples via WinWinner minimaal €100.000 en maximaal €200.000. Investeren kan via:
Vanuit hun ambitie om een nieuwe wind te laten waaien door de hospitality-wereld lanceerde het ondernemerskoppel Caroline en Nehme al twee concepten: de Libanese keuken in Beiruti en verse sushi bij Yokoso. Beide brands tellen al 2 vestigingen en binnenkort vervoegt een pizzarestaurant de portefeuille van The Purples. Om verder te blijven groeien en ondertussen efficiënt te blijven is de onderneming op zoek naar financiering. Investeer je mee?
Een belegging onder de vorm van een achtergestelde lening aan The Purples (Beiruti/Yokoso) houdt bepaalde risico’s in. Hierna worden de voornaamste risico’s aangeduid, zonder evenwel uitputtend te zijn.
(i) de terugbetaling geschiedt naar aanleiding van een gebeurtenis die op betekenisvolle wijze de economie van het contract zoals initieel overeengekomen tussen partijen wijzigt en niet toerekenbaar is aan de leningnemer, en
(ii) de belegger in geen
enkele mate wordt benadeeld door een onevenwicht tussen de rechten en plichten van de leningnemer en de belegger, en
(iii) er geen kosten worden aangerekend voor de vroegtijdige terugbetaling.
De terugbetaling zal gebeuren op basis van het hoogste bedrag van de marktwaarde of de nominale waarde op het ogenblik van de beslissing tot vervroegde terugbetaling, zonder extra kosten en dit samen met de betaling van de vervallen interesten.
In geval van overmacht zal de terugbetaling minstens de marktwaarde betreffen op het moment van de terugbetaling.
Er is dus geen verbrekingsvergoeding, wederbeleggingsvergoeding of andere gelijkaardige vergoeding verschuldigd. In geval van vervroegde terugbetaling van de Winwinlening verbindt de belegger er zich toe om de bij besluit van de Vlaamse Regering aangewezen instantie (momenteel de NV Waarborgbeheer) daarvan op de hoogte te brengen.
Het is raadzaam om slechts een fractie van je beschikbaar (spaar)geld uit te lenen.
De campagne van Beiruti/Yokoso zit in haar laatste fase. Dankzij 75 investeerders haalden deze food-concepten al €144.500 op.
De eindsprint is ingezet, investeren kan nog tot en met zaterdag!
Op 21/02 organiseert het team achter Beiruti/Yokoso een Ambassador Night voor (potentiële) investeerders. Plaats van het gebeuren? De Brusselse Beiruti-vestiging.
De Ambassador Night is een mooie gelegenheid om eens te proeven van de Libanese keuken én de groeiplannen en investeringsmogelijkheden van de concepten Beiruti en Yokoso te ontdekken.
Deelname aan het event is gratis. Inschrijven kan via deze link. Je vindt op die inschrijvingspagina ook alle praktische details van de Ambassador Night.
Ondertussen staat de bedragteller trouwens op €112.000, en dat dankzij 59 believers!
Goed nieuws voor de campagne van Beiruti/Yokoso: de kaap van €100.000, het minimale doelbedrag van de campagne, is gerond! 56 investeerders hebben ervoor gezorgd dat het bedragbalkje momenteel op €103.500 staat.
Deze food-concepten hebben nu nog een maand de tijd om zo dicht mogelijk bij het maximale doelbedrag (€200.000) te geraken. Succes!
Eens komen proeven van wat de keukens van Beiruti en Yokoso te bieden hebben en ondertussen meer te weten komen over de WinWinner-campagne van beide merken?
Op 31 januari in Gent vertellen oprichters Caroline en Nehme hun ondernemersverhaal en groeiplannen. De Ambassador Night is er zowel voor mensen die al geïnvesteerd hebben als voor mensen die interesse hebben om nog mee op de kar te springen. Inschrijven en alle details bekijken? Dat kan via deze link.
Ondertussen staat de bedragteller trouwens al op €75.500, voorbij driekwart van het minimale doelbedrag (€100.000) dus. En dat dankzij meer dan 40 investeerders!
We hebben zonet de campagne van The Purples, de vennootschap achter de hippe food-concepten Beiruti en Yokoso Sushi, gelanceerd op ons platform.
Ontdek de groeiplannen op de campagnepagina!
79 investeerders
tot 7,0% rente per jaar
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenHeb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenIs dit niet het project voor jou? Bekijk de lopende projecten.