INVESTERINGSPROJECT
Crowdlening WinwinleningExpo Sport Media zorgt voor sponsoring met impact in sportaccommodaties. Met videoschermen in eigen beheer kunnen sportverenigingen hun lokale sponsors meer aanbieden dan klassieke boarding en reclame, terwijl ze zelf de dynamische content beheren.
Dit gepatenteerde concept is een blikvanger in meer dan 100 verschillende kantines en sporthallen verspreid over Vlaanderen. Het uithangbord en ambassadeur van deze onderneming? Jean-Marie Pfaff.
Bedrijfsnaam | Grepi Technics (commerciële naam: Expo Sport Media) |
Oprichtingsdatum | 26/05/2008 |
BTW-nummer | BE0898.121.614 |
Vennootschapsvorm | BV |
Locatie | Sweynbeerstraat 29, 1982 Zemst |
Activiteit | Digitale lokale sponsoring |
Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.
Via deze financieringscampagne wil Expo Sport Media maximaal €100.000 ophalen. Je kan maximaal €5.000 investeren in dit project, ongeacht het gekozen leningstype. Er zijn 2 aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening").
Kleinere sportclubs kunnen steeds een extra inkomstenbron gebruiken om hun (jeugd)werking te bekostigen. Via de videoschermen van Expo Sport Media kunnen sportclubs hun lokale sponsors meer waar voor hun geld bieden dan bij een klassiek statisch paneel en duurdere social media-campagnes.
“Tussen het eerste contact en installatie zat amper 24u. Een welgemeende merci." - Karl Vannieuwkerke, sportpresentator en ondervoorzitter KSV Diksmuide
Expo Sport Media installeert projectieschermen bij sportclubs en verenigingen. Zij betalen een vaste opstart- en activatiekost en een jaarlijkse licentievergoeding.
"Daarna hebben ze via een eenvoudig drag&drop-dashboard alle touwtjes zelf in handen. Verenigingen bepalen zelf welke sponsors op welk moment getoond worden en hoe lang een advertentiecampagne duurt. Ook kunnen ze clubinformatie makkelijk weergeven, zoals de aankondiging van een evenement of een prijslijst.” - Gregory Verdonck, oprichter ESM
Oprichter Gregory Verdonck is zelf nota bene geen voetbalfan, maar wel gebeten door digital signage, digital out-of-home advertising en marketing. Expo Sport Media ontstond bij lokale voetbalclub Kalmthout in 2016, waarna Gregory zijn idee verder optimaliseerde. Drie jaar later richtte hij zijn merk op om meerwaarde te creëren voor sportclubs, sponsors en de bredere lokale community.
Naast het dagelijkse bestuur is Gregory ook verantwoordelijk voor de sales in Oost- en West-Vlaanderen en Limburg. Zijn salesteam bestaat verder uit Danny Van Heybeeck (de eerste klant via Kalmthout SK) in Antwerpen, Stefanie De Mol in Brabant en Sacha Koulberg en Robert De Mol in Wallonië.
Verder heeft het team een vaste installatietechnicus in dienst. Jean-Marie Pfaff is een graag gezien uithangbord van Expo Sport Media en staat het team graag bij op beurzen en met zijn contacten in de sportwereld.
In elke uithoek van Vlaanderen vind je wel een kantine of sporthal die uitgerust is met de schermen van het team van Gregory. Inmiddels zijn 116 clubs aangesloten, goed voor meer dan 500 verkochte (of geleasede) tv-schermen.
Lokaal verankerde verenigingen zijn het doelpubliek, maar ook bij Beerschot, Westerlo, Moeskroen en Futsal Anderlecht maken ze in hun (jeugd)werking gebruik van de technologie.
Enkele getuigenissen:
“Onze businessloges kregen meerwaarde door de digitale schermen. Bedrijven kunnen zich nu écht tonen.”- Beerschot
“De beste investering ooit van onze club qua sponsoring .” - Eendracht Elene Grotenberge
“Met de digitale schermen realiseerden we 32 nieuwe sponsors op een maand. Een ongelooflijk succes.” - KSV Nieuwpoort
Daarnaast treft Expo Sport Media een samenwerkingsakkoord met de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) voor het weergeven van live-klassementen in de gewenste reeks. Een leuke extra voor de fan experience.
“We zijn trots op onze 97% klantentevredenheid. 65% van onze klanten heeft zijn investering namelijk binnen 3 maand al terugverdiend. De waarde die gegenereerd wordt voor lokale sponsors, is namelijk veel kostenefficiënter dan een grootschalige online campagne bij anonieme giganten als Facebook.” - Gregory Verdonck, oprichter Expo Sport Media
In tientallen sportclubs krijgen supporters nu al gerichte advertenties te zien van kmo’s uit hun eigen buurt. Binnenkort rolt Expo Sport Media ook een nationaal advertising-programma uit, waarbij kmo’s op nationaal, provinciaal of lokaal niveau over meerdere clubs kunnen adverteren.
Via WinWinner zoekt deze Vlaamse onderneming minimaal €50.000 en maximaal €100.000 om een ervaren commercieel profiel aan te werven om dit project mee te ondersteunen.
Investeren kan via:
Via de videoschermen die Expo Sport Media aan sportclubs en verenigingen levert, kunnen deze hun sponsors meer zichtbaarheid geven. Meer dan 100 clubs - goed voor meer dan 500 schermen in Vlaanderen - sprongen al mee aan boord. Expo Sport Media beperkt zich niet tot kleine clubs; ook grotere namen uit de sportwereld zoals Beerschot en Westerlo gaan met het bedrijf in zee. Met Jean-Marie Pfaff die mee zijn schouders zet onder het concept, wil de onderneming nu haar groeiverhaal verderzetten. Investeer je mee?
Een belegging onder de vorm van een achtergestelde lening aan Expo Sport Media houdt bepaalde risico’s in. Hierna worden de voornaamste risico’s aangeduid, zonder evenwel uitputtend te zijn.
(i) de terugbetaling geschiedt naar aanleiding van een gebeurtenis die op betekenisvolle wijze de economie van het contract zoals initieel overeengekomen tussen partijen wijzigt en niet toerekenbaar is aan de leningnemer, en
(ii) de belegger in geen
enkele mate wordt benadeeld door een onevenwicht tussen de rechten en plichten van de leningnemer en de belegger, en
(iii) er geen kosten worden aangerekend voor de vroegtijdige terugbetaling.
De terugbetaling zal gebeuren op basis van het hoogste bedrag van de marktwaarde of de nominale waarde op het ogenblik van de beslissing tot vervroegde terugbetaling, zonder extra kosten en dit samen met de betaling van de vervallen interesten.
In geval van overmacht zal de terugbetaling minstens de marktwaarde betreffen op het moment van de terugbetaling.
Er is dus geen verbrekingsvergoeding, wederbeleggingsvergoeding of andere gelijkaardige vergoeding verschuldigd. In geval van vervroegde terugbetaling van de Winwinlening verbindt de belegger er zich toe om de bij besluit van de Vlaamse Regering aangewezen instantie (momenteel de NV Waarborgbeheer) daarvan op de hoogte te brengen.