image House of Bilocca
Premium

Jammer, voor dit project ben je te laat...

Bekijk actieve projecten

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

House of Bilocca

Body positivity is alomtegenwoordig, maar een premium representatie voor plus-size women ontbreekt. House of Bilocca werpt zich op als een positieve lifestyle community voor deze vrouwen. In deze omgeving vinden ze mode, verzorgingsproducten en activiteiten op maat zoals yoga- en danslessen, events en retreats.

Na anderhalf jaar bouwde dit nieuwe initiatief een internationale community op van 200.000 vrouwen, meer dan 45 premium lifestyle- en fashionmerken zoals Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Marina Rinaldi sloten zich al aan en realiseerde House of Bilocca een omzetgroei van 156%. 

Bedrijfsnaam House of Bilocca
Oprichtingsdatum 27/06/2022
BTW-nummer BE0787.697.903
Vennootschapsvorm NV
Locatie Ikaroslaan 1, 1930 Zaventem
Activiteit Lifestyle community
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

Via deze financieringscampagne wil House of Bilocca maximaal €300.000 ophalen. Er zijn 2 aangeboden leningstypes: de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening") en de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening"). Voor meer informatie over deze aanbiedingen verwijzen we naar de gedetailleerde informatienota's, te vinden rechts bovenaan deze pagina onder de knop "Investeer".


In een notendop

  • House of Bilocca is de lifestyle community voor plus-size vrouwen
  • Meer dan 200.000 vrouwen in de internationale community in Europa op 15 maanden tijd 
  • Meer dan 45 premium lifestyle- en fashionmerken op het platform 
  • Groot Europees marktpotentieel: op schema om de kaap van €1 miljoen euro bruto omzet te overschrijden dit jaar 
  • Op zoek naar minimaal €100.000 en maximaal €300.000 om uit te groeien tot Europees marktleider. Nieuwe teamleden aanwerven, marketingbudget vrijwaren en IT-investeringen staan op de agenda. 
  • Investeren kan via de winwinlening en de crowdlening 


Waarom House of Bilocca?

De ‘Real Beauty’-campagne van Dove, de Barbie van Mattel in drie verschillende lichaamsvormen en de #LeggingsForEverybody van Decathlon: de afgelopen jaren doken genoeg initiatieven op die body positivity stimuleren. 

Een premium representatie voor plus-size en curvy vrouwen ontbreekt echter. De industrie beperkt zich nog te vaak tot het lagere prijssegment, met weinig aandacht voor hoogwaardige kleding en een premium lifestyle. House of Bilocca wil in dit segment inspiratie bieden, gecombineerd met activiteiten op maat. 

Geïnspireerd door de zelfverzekerde figuur van Lillian Bilocca, die in de jaren ‘60 in het Verenigd Koninkrijk furore maakte, werd House of Bilocca in 2021 opgericht. 

“House of Bilocca is uniek omdat geen enkele speler de empowerment van plus-size vrouwen zo centraal stelt met een gecombineerde community, commerce & lifestyle oplossing.” - Stefanie Stroop, Head of Brand & PR House of Bilocca 


Activiteit

House of Bilocca bevindt zich op het kruispunt tussen shopping, entertainment en een sterk community-gevoel. 

  • Online shopping

Style has no size. House of Bilocca stelt collecties samen van grote lifestyle- en modemerken voor elke gelegenheid. 

  • Premium lifestyle 

Yoga- en danslessen, styling-sessies, events en retreats verzorgd door het eigen brand en geselecteerde partners die feel-good van binnenuit en dus schoonheid omarmen. 

  • Community brand 

Een klantgeoriënteerd online platform waar alle plus-size vrouwen zich thuis voelen en waar ze kunnen connecteren met anderen. Hier vinden ze alle producten en services die hen ondersteunen in de ontwikkeling van een vol zelfbewustzijn en om met vertrouwen in het leven te staan.


Team

Het team van House of Bilocca werd pas samengesteld in 2021, maar mag rekenen op jarenlange ervaring in e-commerce en fashion. De ploeg telt 9 voltijdse werknemers.  

CEO en co-founder Robert Sangers staat aan het hoofd. Hij heeft al 20 jaar ervaring in de internetindustrie en is tevens de oprichter het digitale strategiebureau Online Heroes. 

Robert wordt van dichtbij ondersteund door Oliver Doerrer, die als COO de partnerships, collecties en het assortiment beheert en Head of Brand & PR Stefanie Stroop. Thibaud Timmermans is de Head of E-commerce. 


Tractie

Het merk is volledig operationeel in alle EU-landen en mikt hier op een marktpotentieel van €4,9 miljard (zie de tab 'Financiële gegevens' voor meer info.) 

House of Bilocca realiseerde een year-over-year omzetgroei van 156% met als grootste markten Duitsland, Nederland, België, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk

“Anderhalf jaar na de launch van House of Bilocca bieden we een antwoord op de vraag van een omvangrijke groep vrouwen: meer dan 200.000 leden vonden hun weg naar ons platform, of tijdens tijdens de online en offline events zoals styling sessies, yoga lessen en body positivity days


Meer dan 45 specifiek uitgekozen merken maken deel uit van het assortiment, waaronder Marina Rinaldi, The Hour, Sallie Sahne, Tommy Hilfiger, Elena Miro en Inan Isik. 

“We opteren voor luxueuze brands die de plus-size mode ernstig nemen: het gaat niet enkel om grote maten, maar ook om een specifieke pasvorm en comfortabele fit.”- Stefanie Stroop, co-founder House of Bilocca 

Investeer mee!

Uitgroeien tot Europees marktleider in de leefwereld van de plus-size vrouw: dat is de ambitie van House of Bilocca. 

In de tussenperiode naar een grotere kapitaalronde, zal de Antwerpse onderneming met de groeifinanciering van WinWinner de groeispurt ondersteunen. Deze crowdlendingcampagne maakt deel uit van een bredere financieringsmix (voor meer details, zie de tab ‘Financiële gegevens’)

Met minimaal €100.000 en maximaal €300.000 staan volgende investeringen op de agenda:

  • nieuwe teamleden aanwerven
  • marketingbudget vrijmaken om meer naamsbekendheid te genereren 
  • blijven doorinvesteren in de ontwikkeling van de website 

Investeren kan via:

  • de winwinlening: dit is een achtergestelde lening met 1,50% jaarlijkse brutorente + 2,50% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 30% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar, eenmalige aflossing
  • de crowdlening: dit is een gestandaardiseerde achtergestelde lening met 7% jaarlijkse brutorente, looptijd 5 jaar, jaarlijkse aflossing met 2 jaar kapitaaluitstel

Wees je bewust van de risico’s

Een investering onder de vorm van een achtergestelde lening houdt bepaalde risico’s in. We nodigen je uit om de voornaamste risico's na te lezen in de informatienota's.

Het is raadzaam om slechts een fractie van je beschikbaar (spaar)geld uit te lenen.

Premium

Jammer, voor dit project ben je te laat...

Bekijk actieve projecten

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Kapitaaluitstel
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Achtergesteld
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Achtergesteld

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.