Projecten - Transforce
63 investeerders
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenHeb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach
Transforce is een snelgroeiende pakketbezorger uit Vlaanderen gericht op kwaliteit en efficiëntie. De onderneming bewijst in haar verdienmodel dat pakketbezorging wel degelijk verenigbaar is met duurzaam en sociaal verantwoord ondernemerschap.
Deze logistieke partner van meer dan 150 Vlaamse webwinkels en retailers bezorgt met eigen chauffeurs pakketten die net wat meer zorg of snelheid nodig hebben. De eigen opgeleide bezorgers bellen hiervoor met de glimlach dagelijks aan bij meer dan 1.000 voordeuren in België.
Door de hele keten van ophaling tot bezorging in eigen beheer te houden, kan datagestuurd en efficiënter gewerkt worden. Inmiddels worden er maandelijks meer dan 20.000 pakketten gesorteerd in minstens één van hun twee depots (Hasselt & Gent).
Opvallend is dat 95% daarvan bij de eerste leveringspoging kan worden afgeleverd op het adres van de ontvanger. Hiermee scoort Transforce het best in de markt. Met gebruik van unieke technologie, kunnen zowel ophalingen als leveringen gecombineerd worden in één geoptimaliseerde route. Door onnodige stops te vermijden en alle routes stop-efficiënter in te plannen, bespaart Transforce niet alleen op kosten maar ook op uitstoot.
Via welke lening kan je investeren?
Crowdlening |
Winwinlening |
|||
Voor wie? | ||||
Rendement | Bruto rente (jaarlijks) | |||
- Roerende voorheffing | ||||
Netto interest (jaarlijks) | ||||
+ Belastingskrediet | ||||
Totale netto rente (jaarlijks) | ||||
Kenmerken | Looptijd | |||
Minimale investering | ||||
Maximale investering | ||||
Terugbetaling | ||||
Waarborg | ||||
Achtergesteld |
Via deze financieringscampagne wil Transforce maximaal €150.000 ophalen. Er zijn 2 aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening").
In augustus 2016 richtte Jasdeep Mann zijn eigen transportfirma op als onderaannemer voor grote postorderbedrijven zoals GLS en UPS. De pakketmarkt groeide, maar de prijzen kwamen onder druk.
De capaciteit groeide mee naar een vloot van 10 bestelwagens bestuurd door eigen chauffeurs in loondienst. Door de prijsdruk nam echter ook de werkdruk toe. Op een doorsnee werkdag waren chauffeurs meer dan 10 uur op de baan, tegen een krimpende vergoeding terwijl de kosten stegen.
In 2020 besloot Jasdeep deze sectorale problematiek aan te pakken en begon zelf webshops aan te spreken onder de nieuwe brand Transforce.
Begin 2021 werden de eerste pakketten voor eigen rekening gesorteerd in hun eerste depot in Hasselt. Twee jaar later bleek de capaciteit te klein en werd een tweede depot geopend, in Mariakerke (Gent).
In januari 2024 werd een technische integratie met DHL afgewerkt. Hierdoor kan Transforce nu leveringen in de hele Benelux aanbieden aan de vertrouwde kwaliteitsnormen.
Transforce geeft webshops de zekerheid van kwaliteitsvolle leveringen. De onderneming onderscheidt zich op 4 vlakken, elk belangrijk voor bepaalde soorten klanten of specifieke pakketten. Het gaat voornamelijk om pakketten, verzenders en ontvangers, met specifieke behoeften die andere koeriers niet kunnen vervullen of niet aanvaarden zoals:
- onvoldoende aantal pakketten voor ophaalservice (zoals specialty retailers)
- zekerheid op snelle service (zoals geboorte-artikelen voor Paradisio),
- breekbaar (zoals flessen voor Prik & Tik),
- pakketten die extra zorg vereisen (zoals verf, planten,…)
Niet onbelangrijk is dat Transforce ervoor kiest om hoogwaardig opgeleid personeel te werken, telkens met vaste contracten en doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf. De bezorgers krijgen voldoende tijd op iedere geplande stop en zijn bij aflevering het visitekaartje van de klanten.
Dit in tegenstelling tot de meeste andere spelers wordt bij Transforce:
- de chauffeur betaald per gepresteerd uur (in plaats van “per levering”),
- niet met boetes gewerkt (door de planning in eigen beheer te houden),
- onverantwoord lange werkdagen vermeden
Telkens zaken die een positieve invloed hebben op de klantvriendelijkheid. De tevredenheidsscore van gemiddeld 4,6/5 uit ruim 1.700 onafhankelijke Trustpilot- en Google reviews illustreert dit.
De gunstige trends in e-commerce zorgen voor een groot marktpotentieel bij Transforce. De Belg krijgt gemiddeld 15 pakketjes per jaar geleverd en dit aantal stijgt jaarlijks. Steeds meer pakketten, verzenders en ontvangers, hebben specifieke behoeften die andere koeriers niet kunnen vervullen of niet aanvaarden.
Het team wil vanaf dit jaar nog meer inzetten op duurzaamheid. Tegen 2025 wil Transforce 50% van de vloot omzetten in milieuvriendelijke alternatieven, zoals elektrische en hybride voertuigen.
Een kortere leverketen door doordachte trajecten op basis van AI zorgt nu al voor het vermijden van onnodige kilometers, in combinatie met een heel korte track-and-trace met een app die op maat werd ontwikkeld. Transforce blijft investeren in IT om de software en app uit te bouwen met nieuwe functionaliteiten.
De investeringen via deze crowdlendingcampagne zullen als algemeen werkkapitaal ingezet worden om de business verder op te schalen.
Onder meer op de agenda:
- volumegroei via internationale zendingen met DHL
- blijven investeren in nieuwe technologie, zoals geïntegreerde scansystemen
- duurzaamheidsinvesteringen met de aanschaf van hun eerste elektrische bestelwagen en laadsysteem.
Stevige update voor het verstrijken van het einde van de crowdlendingcampagne van Transforce.
Buiten de Winwinner-campagne om waren gesprekken lopende met een externe investeerder en werd zopas een akkoord gevonden voor een kapitaalverhoging.
Dit voor een bedrag van €250.000, waarvoor de handtekeningen intussen gezet werden. De opschortende voorwaarde dat er €150.000 aan bijkomende externe financiering moest gevonden worden is hiermee ruim ingevuld.
In combinatie het beoogde maximumbedrag van €150.000 via Winwinner (dat nu al €132.000 telt), stelt dit Transforce in staat om de groei volgens de gebudgetteerde plannen door te voeren.
Deze week werden de nieuwe voorwaarden van de winwinlening bekendgemaakt en gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. De winwinlening is namelijk een overheidsmaatregel waarvan de Vlaamse elk jaar de voorwaarden dient te bevestigen of te herzien.
Voor 2024 werden de rentes nog een stukje opgetrokken. Waar in 2023 de minimale en maximale rente nog respectievelijk 2,625% en 5,25% bedroegen, moeten ondernemers nu minimaal 2,875% intrest betalen. De maximale rente is vastgelegd op 5,75%.Tegelijkertijd blijven de waarborg van 30% en het belastingvoordeel van 2,5% ongewijzigd.
Bij Transforce opteerde men om deze mogelijke verhoging maximaal door te voeren en de maximale rentevoet van 5,75% te hanteren. De totale jaarlijkse netto rente komt zo uit op 6,525%.
Investeerders die reeds een investering via de winwinlening vóór deze officiële publicatie op 31/01/2023 toezegden, zullen ook van deze gestegen rente genieten. Nieuwe investeringen via de winwinlening worden uiteraard ook aan de gewijzigde voorwaarden van 2024 geregistreerd.
De campagne van Transforce werd zopas gelanceerd bij Winwinner!
Ontdek het volledige verhaal via de campagnepagina.
63 investeerders
tot 10,0% rente per jaar
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenHeb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenIs dit niet het project voor jou? Bekijk de lopende projecten.