image Proudly

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

Proudly

In de war for talent is het cruciaal om je als aantrekkelijke werkgever te profileren om talenten binnen te halen. Proudly ondersteunt werkgevers hierbij door hen een kant-en-klaar employer branding-platform aan te bieden. Onder meer Smartphoto en Go4Jobs maken al gebruik van Proudly's product. Voor investeringen in personeel en procesautomatisatie zoekt Proudly minimaal €25.000 en maximaal €50.000 via deze WinWinner-campagne.

Bedrijfsnaam Bloovi Careers
Oprichtingsdatum 06/04/2018
BTW-nummer BE0694.510.102
Vennootschapsvorm BV
Locatie Kortrijksesteenweg 180 bus 2, 9830 Sint-Martens-Latem
Activiteit IT voor employer branding
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Kant-en-klaar employer branding-platform dat werkgevers kunnen koppelen aan hun website om talenten aan te trekken
  • Werkgevers helpen om relevante content te creëren, talenten aan te trekken en aan te werven
  • Reeds 20-tal klanten, waaronder Smartphoto en Go4Jobs
  • Spin-off van Bloovi, een contentplatform met verhalen voor en door ondernemers → voeling met noden van werkgevers
  • Investeren in personeel: customer success manager, (deeltijdse) developer, business development-consultant + investeren in automatiseren van processen
  • Op zoek naar minimaal €25.000, maximaal €50.000. Investeren in deze crowdlendingcampagne kan via de winwinlening (1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 30% waarborg op openstaand bedrag) of via een gewone achtergestelde crowdlening (6% jaarlijkse brutorente die dankzij de vrijstelling van roerende voorheffing ook de nettorente is, looptijd 4 jaar). Beide jaarlijks constante aflossing.


Waarom Proudly?

Proudly is een kant-en-klaar employer branding-platform dat werkgevers kunnen koppelen aan hun website zodat ze zonder gedoe medewerkers die bij hen passen, kunnen aanwerven.

Heel dikwijls moeten werkgevers een strijd aangaan om sollicitanten te overtuigen om voor hén te kiezen en niet voor een andere werkgever. Sollicitanten hebben namelijk dikwijls de luxe hebben om meerdere werkgeversvoorstellen te vergelijken. Daarom beseffen veel werkgevers dat ze moeten investeren in employer branding. Deze term heeft al enige tijd geleden ingang heeft gevonden in de HR- en marketingwereld: bedrijven zien zich meer en meer genoodzaakt om zich uitdrukkelijker te profileren als aantrekkelijke werkgever en zo talent aan te trekken.

Proudly merkt dat de meest gangbare aanwervingstechnieken te veel focussen op het sollicitatieproces zelf; er gaat te weinig aandacht naar de identiteit van het bedrijf als aantrekkelijke werkgever om in eerste instantie voldoende kandidaten te vinden die interesse hebben om bij het bedrijf aan de slag te gaan en dus aan het sollicitatieproces te beginnen.

Een onderneming heeft -zeker in deze coronatijden- nood aan talent dat perfect past bij de onderneming. Dat talent vind je niet alleen bij de mensen die actief op zoek zijn naar een nieuwe job:

“Het is slechts die heel kleine groep jobzoekers die je bereikt met een klassieke vacature. Veel bedrijven die op zoek zijn naar personeel, vissen in dezelfde vijver. Maar er is evengoed een groep werknemers die nog niet goed weet waar ze moeten zoeken of waar ze willen werken. De grootste groep beseft zelfs niet dat ze bij een andere werkgever eigenlijk beter op hun plaats zou zitten. Door hierop in te spelen en te werken aan je bedrijfsverhaal vergroot je automatisch de vijver waarin je vist als je op zoek gaat naar sollicitanten.” - Maarten Van de Vondel, CEO Proudly



De eerste stap om interesse te wekken bij potentiële kandidaten is om je te profileren als een aantrekkelijke werkgever, ongeacht de laag van bovenstaande piramide waarin men zich als sollicitant/talent zich ook bevindt.

“De manier van werk zoeken is veranderd. Je kan dus als werkgever maar best zien dat je eruit springt tussen al die andere bedrijven. Communiceren naar interessante sollicitanten is een contentverhaal. Sollicitanten willen weten wat de missie, de waarden en cultuur van hun potentieel nieuwe werkgever is, wat voor mensen er werken... Een sollicitant heeft context nodig. Die context vindt men te weinig terug in een klassieke vacature. Proudly is er om voor bedrijven die context in een mooie structuur te steken.” - Maarten Van de Vondel, CEO Proudly


Activiteit

Proudly is een kant-en-klare employer branding-tool. De tool laat bedrijven toe om een ‘Werken bij’-pagina te creëren waarmee ze zich kunnen profileren als aantrekkelijke werkgever. Het is een manier van communiceren die meer is dan louter een opsomming van openstaande vacatures. De tool helpt bedrijven een verhaal te vertellen dat weerklank vindt.

“De focus van Proudly ligt vooral op het aantrekken van nieuwe talenten, niet op het sollicitatieproces. Die nood om nieuw talent aan te trekken is een pijnpunt omdat veel bedrijven te vaak in dezelfde vijver van actieve werkzoekenden blijven vissen. Voordat je gesprekken kan inplannen met sollicitanten, moet je kandidaten geïnteresseerd krijgen.” - Maarten Van de Vondel, CEO Proudly

Smartphoto is wellicht de bekendste klant van Proudly

Proudly staat in voor de technische implementatie en werking van de pagina’s die ze voor haar klanten ontwikkelt. Daarnaast kan de onderneming ook het werkgeversverhaal creëren en invullen op de pagina’s. Op die manier bekomen Proudly’s klanten een mooie ‘Werken-bij’-pagina in de front-end en is het tegelijkertijd een onderbouwde marketingtool om actief talent aan te trekken in de back-end.

"Proudly stelde ons in staat snel te schakelen bij het zoeken van talent om ons bij te staan in onze expansie. Door het efficiënte 'drag-and-drop' systeem konden onze web developers zich blijven focussen op het uitwerken van ons platform." - Bert van Kerkhoven, Head of Business Development bij Pitchdrive


De tool baseert zich op 3 aspecten:

  1. Creëren: Aantrekkelijke werkgevers onderscheiden zich vandaag o.a. door in te zetten op sterke content. En dit in woord en beeld via artikels, foto’s en video’s. Op die manier kunnen werkgevers het engagement en de tevredenheid van hun huidige werknemers in de kijker zetten én tegelijk leren de talenten de werkgever op een meer emotioneel niveau kennen. De Proudly-tool bevat daarom standaard alle noodzakelijke elementen om zelf een sterk employer branding-verhaal te creëren.


  2. Aantrekken: De back-end of de achterkant van de tool is een eigen content management-systeem dat het makkelijk maakt om het werkgeversverhaal up-to-date te houden. Maar tegelijkertijd laat het werkgevers toe allerlei marketingtools zoals Google Analytics en Facebook-pixel toe te voegen. Op die manier krijgen ze een zicht op wat voor profielen de pagina bezocht hebben en welke verhalen ze gelezen hebben. Bovendien kunnen ze deze profielen ook via andere kanalen opnieuw bereiken om ze te converteren.

    “Een voorbeeld: Jan bezoekt jouw werkgeverspagina, dankzij de slimme tool weet jij dit als marketeer. Vervolgens maak je een aangepaste boodschap op naar Jan en andere bezoekers via Facebook: ‘Hi, je hebt onze pagina bezocht. Heb je ook al onze teamvideo bekeken?’ Voor je het weet, zit Jan terug op de pagina en wordt hij verleid tot solliciteren. HR en Marketing gaan op die manier hand in hand. Marketing voor het verhaal en de campagne, HR om de vacatures toe te voegen en up-to-date te houden.” - Maarten Van de Vondel, CEO Proudly


  3. Bekijk hoe werkgevers de content op hun 'Werken bij'-pagina kunnen beheren

  4. Aanwerven: de HR-afdeling kan een onbeperkt aantal vacatures toevoegen. Sollicitaties worden ook via de tool gecapteerd en kunnen van hieruit behandeld of verwijderd worden. Werkgevers ontvangen het CV en de motivatiebrief per vacature.


Team

Proudly is een spin-off van Bloovi, een contentplatform met inspirerende verhalen voor en door ondernemers. Bij Bloovi kwam meer en meer de vraag van werkgevers om hen te ondersteunen in hun employer branding-uitdagingen door sterke content te creëren en te publiceren. Zo ontstond Bloovi Careers, een nieuw platform, een ‘etalage voor aantrekkelijke werkgevers’. Het platform geeft een podium aan werkgevers om beter en meer talent aan te trekken, wat onder andere hielp in het verlagen van fees aan recruiters, betere kwaliteit aan talent aan te werven en het behoud van huidig talent te verhogen.

Bij Bloovi Careers kwamen ze tot de vaststelling dat zo’n 82% van de talenten rechtstreeks naar de bedrijfswebsite van de klant surfte zodra ze de onderneming leerden kennen op het platform. Gezien de value die Bloovi Careers zowel op technisch (development) als commercieel (contentproductie) kon bieden aan bedrijven om deze 82% te tackelen, werd er beslist om te evolueren van platform naar tool: Proudly zag het licht!

Het vaste team van Proudly bestaat uit 4 mensen: Maarten Van de Vondel, die anderhalf jaar aan het hoofd stond van Bloovi Careers, neemt de rol van CEO van Proudly op zich en legt zich toe op het uitwerken van de strategie en de klantencontacten. Hij wordt hierin bijgestaan door Marnik D’hoore, die CEO is van Bloovi.

“Dankzij bijna 10 jaar ervaring met Bloovi kennen we de markt heel goed: we weten wat werkt en wat ons publiek engageert.” - Marnik D’hoore, CEO Bloovi

Maarten Van de Vondel & Marnik D’hoore

Daarnaast is er nog een IT’er die instaat voor de implementatie en technische werking van de websites die Proudly creëert en voor de verdere ontwikkeling van de tool. Een customer success manager zorgt ervoor dat klanten wegwijs raken in de tool die Proudly hen biedt.

Voor het creëren van content zoals foto’s, video’s en employer branding-teksten voor de werkgeverspagina’s die Proudly opzet doet de onderneming een beroep op een vast team van externe medewerkers die veel ervaring hebben in het creëren van employer branding-materiaal.

Ook Bloovi heeft vanzelfsprekend een ‘Werken bij…’-pagina


Klanten

Proudly mikt op kmo’s die zich willen voorzien van voldoende munitie in de war for talent. Een ‘Werken bij...’-pagina geeft hen de kans om te tonen waar ze voor staan, welke bedrijfscultuur ze nastreven en welk type talent ze uiteindelijk willen aantrekken. Op die manier kunnen ze een streepje voor krijgen wanneer sollicitanten potentiële werkgevers vergelijken.

Doordat je mogelijke kandidaten een inkijk in je organisatie geeft, trek je sneller mensen aan die beter matchen met jou en je team. Bovendien is de kans dat die werknemers ook langer blijven, groot. Ze zijn zelf namelijk ook gelukkig met de match, want ze hadden op voorhand al een goed idee in welk soort team ze zouden terechtkomen.” - Maarten Van de Vondel, CEO Proudly
"Flow Pilots is een steeds innoverend bedrijf, daarom zochten we een manier om ook recruitment naar een hoger niveau te tillen. Naast over de nodige kennis en expertise te beschikken, is het ook erg belangrijk dat een sollicitant matcht met onze Flow Pilots-mindset. De tool van Proudly geeft ons de kans om op verschillende low entry-manieren een beeld te scheppen van een carrière bij ons. Het platform is daarenboven heel makkelijk te navigeren en het Proudly-team staat steeds klaar voor eventuele vragen of bijstand.” - Tara Reid, Marketingcoördinator Flow Pilots

De tool van Proudly werd eind 2019 gelanceerd en ondertussen heeft Proudly al meer dan 20 betalende klanten, met Smartphoto en Go4Jobs als wellicht de bekendste namen. Het verdienmodel bestaat enerzijds uit de opstartkost en het abonnement voor het creëren en onderhouden van de pagina, anderzijds uit de productie van content.

"Alleen met de beste en meest enthousiaste mensen kan Go4Jobs blijven groeien. We zetten dan ook heel sterk in op talent aantrekken, binden, boeien én behouden. Dat doen we door kandidaten te laten proeven van onze warm zakelijke bedrijfscultuur… én door korte sollicitatieprocedures nog korter te maken. Maarten gaf een korte workshop en maximale ondersteuning om snel onze 'Werken bij Go4Jobs'-website te lanceren. Bij Go4Jobs zijn we fier op 4! En ondertussen ook op Proudly!” - Natasja Stejic, Marketing- en communicatiespecialist Go4jobs
“Aangezien we werken met een kant-en-klare tool, hebben we nauwelijks custom ontwikkelingskosten, wat efficiënt is voor onze kostenstructuur en schaalbaarheid. Vooral die schaalbaarheid is belangrijk om onze ambitie om Europees te gaan met Proudly te ondersteunen.” - Maarten Van de Vondel, CEO Proudly


Investeer mee!

Proudly wil haar stevige start verderzetten en investeren in haar onderneming om van een 20-tal klanten naar 100 klanten te gaan in de komende 12 maanden. Om deze doelstellingen te bereiken heeft Proudly volgende investeringen gepland:

  • Volop inzetten op sales en marketing door het aantrekken van een consultant die moet inzetten op business development en lead generation
  • Het aanwerven van een extra customer success manager
  • Het automatiseren van bepaalde processen in de workflow om het toenemende aantal klanten te kunnen opvangen
  • Het aantrekken van een (deeltijdse) developer die de tool verder zal uitbouwen

Het minimale doelbedrag van deze campagne bedraagt €25.000, waarmee Proudly de eerste twee van bovengenoemde investeringen wil financieren. Het maximumbedrag van deze campagne is €50.000, waarmee Proudly ook de twee andere investeringen wil realiseren.

Je kan mee investeren in Proudly via:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 30% overheidswaarborg op openstaand bedrag, looptijd 8 jaar. Jaarlijks constante aflossing.
  • de crowdlening (achtergestelde lening): looptijd 4 jaar, 6% jaarlijkse brutorente, jaarlijks constante aflossing. Aangezien Proudly in aanmerking komt voor de vrijstelling van roerende voorheffing, is het brutorendement ook het nettorendement. Ontdek alle voorwaarden van deze maatregel op deze pagina.
Proudly is weliswaar nog een jonge onderneming maar door voort te groeien uit Bloovi is er wel al heel wat (markt)kennis en ervaring aanwezig. Investeer jij mee in een onderneming die met haar kant-en-klare en schaalbare tool bedrijven wil helpen om meer sollicitanten aan te trekken?
Investeer

Welke leningen zijn er?

Terugbetaling
Bruto rendement
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Terugbetaling
Bruto rendement
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
97,9% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.