Projecten - Diacé
52 investeerders
Eindigt in -500 dagen
Waarom investeren?
Grondig gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
98% Terugbetalingsratio
Nick en Stefanie wilden de diabetesdiagnose van hun zoon Cédric omzetten in een positief verhaal. En dat leidde tot een groeiende onderneming: met Diacé brengen ze accessoires op de markt die het leven van diabetici makkelijker én aangenamer maken.
Ondertussen telt hun webshop meer dan 1.000 items en hebben ze 3 vaste medewerkers. Jaarlijks noteert Diacé meer dan 10.000 bestellingen, waarvan zo'n 80% uit onze buurlanden komt.
Bedrijfsnaam | Diacé |
Oprichtingsdatum | 02/12/2019 |
BTW-nummer | BE0738.615.210 |
Vennootschapsvorm | BV |
Locatie | Duwijckstraat 17, 2500 Lier |
Dit project werd positief gescreend door het Winwinner screeningscomité
Historische cijfers geanalyseerd door financiële experts
Onderbouwd financieel plan en business plan aanwezig
Terugbetalingscapaciteit en kredietwaardigheid gecontroleerd
Via welke lening kan je investeren?
Crowdlening |
Winwinlening |
||
Voor wie? | |||
Rendement | |||
Jaarlijkse bruto rente | |||
Belastingskrediet | |||
Bruto rente + belastingskrediet | |||
Terugbetaling | |||
Kapitaaluitstel | |||
Looptijd | |||
Waarborg | |||
Min. en max. investering | |||
Achtergesteld | |||
Roerende voorheffing |
Via deze financieringscampagne wil Diacé maximaal €100.000 ophalen. Je kan maximaal €5.000 investeren in dit project, ongeacht het gekozen leningstype. Er zijn 2 aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening").
Toen hun zoon Cédric de diagnose van diabetes type 1 kreeg, moesten Nick Van der Hallen en Stefanie Van Den Broeck wennen aan een nieuwe realiteit: ze moesten plots van alles bijleren over de aandoening en samen met hun kind leren omgaan met een chronische ziekte. Om nog maar te zwijgen van de praktische obstakels, zoals de insulinepomp die Cédric 24/7 bij zich moet hebben:
“Al die medische apparaten en een kind dat toen 4 was, dat matchte niet. Daarom zijn we op zoek gegaan naar oplossingen die het leven van diabetici makkelijker maken, maar we vonden niet snel iets of moesten het uit pakweg de VS of Australië laten overkomen. Op die manier ontstond het idee voor onze eigen onderneming.” – Nick Van der Hallen, co-founder Diacé
Diacé produceert en verkoopt accessoires die het leven van diabetici makkelijker én aangenamer moeten maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan opbergtassen, sensorhouders, stickers en kledij. Wat begon met een 5-tal producten, is ondertussen uitgegroeid tot een webshop met meer dan 1.000 items in het assortiment:
“Oorspronkelijk startten we met het inkopen van diabetesaccessoires in het buitenland om die te verkopen op de Belgische markt. Maar als gevolg van corona werden de wachttijden heel lang. Daarom zijn we ons gaan toeleggen op onze eigen productie. Vandaag kunnen we zeggen dat 80% van ons gamma in house gemaakt wordt. We halen de grondstoffen hiervoor uit naburige landen, om onze voetafdruk te beperken. Voor de items die we niet zelf maken, bijvoorbeeld pompen en lederen tassen, doen we een beroep op externe partners.” – Stefanie Van Den Broeck, co-founder Diacé
Impact op het leven van diabetespatiënten is het doel van Diacé. Betrokkenheid tussen beide partijen is dan ook cruciaal. Zo kunnen klanten zelf productideeën doorsturen en laat Diacé hen de producten
testen vóór lancering. Daarnaast is de onderneming ook transparant over de samenstelling van bijvoorbeeld pleisters, met het oog op het vermijden van allergische reacties.
“Wij werken reeds enkele jaren samen met Diacé, wij hebben het bedrijf leren kennen als een betrouwbare en energieke partner. Direct vanaf de aanvang heeft de samenwerking een groeiende en stijgende lijn laten zien. Het enthousiasme en de ambitie van Diacé zijn voor ons een enorme drijfveer en motiveren ons de samenwerking verder uit te breiden en te optimaliseren.” – Mark Severijns, eigenaar Sweet Collections (diabetestassen)
Nick Van der Hallen en Stefanie Van Den Broeck startten met Diacé vanuit hun eigen leefwereld. Ze wilden de diabetesdiagnose van hun zoon Cédric omzetten in een positief verhaal door middel van handige items voor diabetici.
Nick tekent de strategie van het bedrijf uit: hij geeft het langetermijnplaatje van Diacé vorm, en daarbij horen ook de financiën. Daarnaast werkt hij ook samenwerkingen uit, bijvoorbeeld met B2B-partijen. Stefanie neemt dan weer het operationele verloop op zich: ze volgt de werkzaamheden in het atelier op en waakt over de voorraad.
Nick Van der Hallen & Stefanie Van Den Broeck
Naast het oprichterskoppel rekent Diacé op 3 eigen medewerkers: een productdesigner die ook de in house productie in het atelier uitvoert. Zij wordt hierbij ondersteund door een naaister. Daarnaast is er nog een logistiek verantwoordelijke. Voor haar marketing doet Diacé een beroep op een freelance marketeer.
De eigen webshop en marktplaatsen (bvb bol.com) vormen de belangrijkste verkoopkanalen voor Diacé. De B2B-verkoop, bijvoorbeeld aan de Diabetesliga, vormt voorlopig nog een klein deel van de omzet.
“We werken nog maar enkele maanden samen met Diacé maar we zijn al volledig tevreden met ons partnership. Het team is flexibel, meegaand en reageert snel! De onderneming respecteert onze verzoeken en het is een plezier om samen te werken. De producten zijn van hoge kwaliteit en onze klanten stellen ze op prijs. We hopen deze goede relatie verder te zetten!” – Maëlle Robin, marketingmanager Alphadiab (Franse leverancier van producten voor diabetici)
Elk jaar verzendt het bedrijf meer dan 10.000 bestellingen vanuit zijn atelier. De gemiddelde bestelwaarde in de webshop bedraagt 30 euro, en ongeveer een derde van de klanten keerde
al terug voor (een) nieuwe bestelling(en).
“We krijgen al regelmatig bestellingen uit onze buurlanden, zij zijn goed voor zo’n 80% van de bestellingen. Maar ook uit pakweg Spanje en Griekenland kregen we al orders. Er zijn dan ook niet veel bedrijven die op dezelfde schaal doen wat wij doen. Het is onze ambitie om verder Europees te gaan met ons concept. Een kleine 60 miljoen mensen in Europa hebben diabetes, dan weet je dat je een groot marktpotentieel hebt.” – Nick Van der Hallen, co-founder Diacé
Diacé wil verder timmeren aan een wereld waarin diabetici het een pak makkelijker hebben. De grote ambities vereisen ook investeringen, namelijk:
Om dit te realiseren is Diacé op zoek naar financiering via WinWinner. Het minimale doelbedrag is €50.000, het maximale €100.000. Investeren kan via:
Met al meer dan 1.000 accessoires in haar assortiment heeft Diacé heel wat in huis om het leven van diabetici makkelijker en aangenamer te maken. Door heel wat van de items zelf te produceren is Diacé creatief én minder afhankelijk van externen. De afgelopen jaren kon de onderneming een mooie groei noteren en regelmatig komen ook al orders uit het buitenland binnen. Nu wil het bedrijf investeren in zijn verdere groei. Investeer jij mee?
Een belegging onder de vorm van een achtergestelde lening aan Diacé houdt bepaalde risico’s in. Hierna worden de voornaamste risico’s aangeduid, zonder evenwel uitputtend te zijn.
(i) de terugbetaling geschiedt naar aanleiding van een gebeurtenis die op betekenisvolle wijze de economie van het contract zoals initieel overeengekomen tussen partijen wijzigt en niet toerekenbaar is aan de leningnemer, en
(ii) de belegger in geen
enkele mate wordt benadeeld door een onevenwicht tussen de rechten en plichten van de leningnemer en de belegger, en
(iii) er geen kosten worden aangerekend voor de vroegtijdige terugbetaling.
De terugbetaling zal gebeuren op basis van het hoogste bedrag van de marktwaarde of de nominale waarde op het ogenblik van de beslissing tot vervroegde terugbetaling, zonder extra kosten en dit samen met de betaling van de vervallen interesten.
In geval van overmacht zal de terugbetaling minstens de marktwaarde betreffen op het moment van de terugbetaling.
Er is dus geen verbrekingsvergoeding, wederbeleggingsvergoeding of andere gelijkaardige vergoeding verschuldigd. In geval van vervroegde terugbetaling van de Winwinlening verbindt de belegger er zich toe om de bij besluit van de Vlaamse Regering aangewezen instantie (momenteel de NV Waarborgbeheer) daarvan op de hoogte te brengen.
Het is raadzaam om slechts een fractie van je beschikbaar (spaar)geld uit te lenen.
We zijn eraan begonnen! De campagne van Diacé staat actief op ons platform. Vanaf nu kan je dus investeren in het Lierse bedrijf dat diabetesaccessoires produceert en verkoopt.
Neem gerust een kijkje op de campagnepagina om de activiteiten, groeiplannen en financiële toelichting door te nemen.
52 investeerders
2%-7% rente per jaar
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenWaarom investeren?
Grondig gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
98% Terugbetalingsratio
Is dit niet het project voor jou? Bekijk de lopende projecten.