Projecten - Connus
33 investeerders
Eindigt in -413 dagen
Waarom investeren?
Grondig gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
98% Terugbetalingsratio
Connus is een matchmakingplatform in de sector van influencer marketing: bedrijven worden gekoppeld aan influencers die bij hun missie en visie passen en zo kunnen ze samen een campagne uitwerken. Vorig jaar ontstonden 10.000 matches op het Connus-platform en er zijn zo'n 850 bedrijven en 1.500 influencers geregistreerd.
Connus wil verder evolueren naar een onestopshop, waarbij niet alleen matches ontstaan, maar waarbij de onderneming ook de influencer marketing-campagne mee vormgeeft door externe partijen (fotografen, videografen...) voor te stellen, analyses mee te geven, hulp bij de contracten aan te bieden...
Bedrijfsnaam | Connus |
Oprichtingsdatum | 20/11/2019 |
BTW-nummer | BE0737.854.155 |
Vennootschapsvorm | BV |
Locatie | Oude Houtlei 14, 9000 Gent |
Dit project werd positief gescreend door het Winwinner screeningscomité
Historische cijfers geanalyseerd door financiële experts
Onderbouwd financieel plan en business plan aanwezig
Terugbetalingscapaciteit en kredietwaardigheid gecontroleerd
Via welke lening kan je investeren?
Crowdlening |
Winwinlening |
||
Voor wie? | |||
Rendement | |||
Jaarlijkse bruto rente | |||
Belastingskrediet | |||
Bruto rente + belastingskrediet | |||
Terugbetaling | |||
Kapitaaluitstel | |||
Looptijd | |||
Waarborg | |||
Min. en max. investering | |||
Achtergesteld | |||
Roerende voorheffing |
Via deze financieringscampagne wil Connus maximaal €150.000 ophalen. Je kan maximaal €5.000 investeren in dit project, ongeacht het gekozen leningstype. Er zijn 2 aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening").
Influencer marketing wordt een steeds belangrijkere strategie binnen de marketingmix van bedrijven. Via influencers -dat zijn mensen met een groot bereik op sociale media die promoboodschappen sturen naar hun publiek- kunnen merken op een efficiënte manier hun doelgroep bereiken. Met één klik op de knop bereikt de influencer duizenden mensen en wordt de boodschap van het bedrijf met één boodschap gezien door potentiële klanten.
Toen Alexandre Goossens in 2019 stage liep bij een influencer marketing-bureau, stelde hij vast dat deze marketingtechniek nog kon aangescherpt worden:
“De laatste jaren is influencer marketing serieus opgekomen, dit vooral door de populariteit van sociale media en de jeugd die hierop zeer actief is. Maar ik merkte onder andere dat bedrijven hulp konden gebruiken bij het vinden van influencers die bij hen passen en dat het budget van een influencer-campagne vaak een pijnpunt was. Daarom startte ik met Connus, dat erop gericht is influencer marketing toegankelijker te maken.” – Alexandre Goossens, oprichter Connus
Connus is een matchmakingplatform voor bedrijven en influencers, het enige in België. Beide partijen registreren zich op het platform en duiden bepaalde parameters aan zoals hun doelgroep, sector, sociale-mediakanalen, compensatiemanieren en locatie. Wanneer beide partijen gemeenschappelijke criteria aangeven, worden zij aan elkaar voorgesteld en ontstaan er waardevolle matches om een influencer-marketingcampagne op te starten.
Als er een match is en beide partijen aanvaarden de samenwerking, betaalt het bedrijf aan Connus een kost, bepaald door o.a. het aantal volgers, engagement rate en het sociale-mediakanaal van de influencer. Vervolgens kunnen het bedrijf en de influencer de gewenste campagne samen verder uitwerken.
“Op deze manier zitten ondernemers meer in de driver’s seat van hun influencer marketing-campagne, bijvoorbeeld omdat ze geen omweg maken via een -vaak duurder- marketingbureau of geen tijd meer verliezen met het zoeken naar de juiste influencer voor hun brand. Dankzij het ingeven van criteria vinden ze ook nauwkeurig influencers die passen bij de visie en missie van hun bedrijf. Daarnaast kunnen ondernemers ook op een transparante manier de statistieken van een influencer bekijken, zoals de kanalen waarop hij/zij actief is, het aantal volgers, engagement rate, gemiddeld aantal likes,…” – Alexandre Goossens, oprichter Connus
Ook langs influencer-zijde zijn de voordelen talrijk:
“Influencers vinden makkelijker bedrijven die op zoek zijn naar een nieuwe samenwerking én die beter bij hen passen. Door het platform hebben ook de kleinere profielen de kans om met bedrijven samen te werken. Bovendien moeten influencers niets betalen aan ons, het verdienmodel ligt volledig bij de bedrijven.” - Louise Blondé, medezaakvoerder Connus
Waar Connus vandaag focust op het meest cruciale aspect van een influencer-marketingcampagne -het matchmaken- wil het bedrijf evolueren naar een onestopshop binnen deze sector:
“We willen een platform aanbieden waarop gebruikers in enkele stappen hun ideale influencers kunnen vinden, de campagne samen kunnen invullen en bijkomende partijen zoals locatie, foto- en videografen kunnen linken aan hun verhaal. Op deze manier wordt in enkele stappen een unieke campagne uitgeschreven. Ten slotte willen we ook bijstand bieden bij de contracten en het financiële plaatje bij de campagnes. Guides moeten ervoor zorgen dat de ondernemers tips & tricks krijgen om hun campagne te creëren. We ambiëren dit onestopshop-verhaal tegen het einde van het jaar te lanceren.” - Alexandre Goossens, oprichter Connus
Het driekoppige team van Connus is erg complementair. Founder Alexandre Goossens neemt -in lijn met zijn studies Internationaal Businessmanagement en Marketing- de commerciële taken zoals marketing en communicatie op zich. Daarnaast tekent hij de groeistrategie van de onderneming uit, ook op financieel vlak.
Louise Blondé studeerde Rechten en begeleidde bij ondernemersorganisatie Voka start-ups en scale-ups. Samen met Alexandre vormt Louise de operationele tandem, onder meer door de gebruikers te helpen hun weg te vinden op het platform. Louise legt zich daarnaast toe op het juridische luik en accountmanagement en ze ondersteunt het commerciële aspect.
Ten slotte is er Nicolas De Rechter, die al 8 jaar actief is in webontwikkeling en al een aantal jaar specifiek in app development. Met deze technische achtergrond staat hij in voor het hele IT-verhaal achter het Connus-platform.
Alexandre, Louise & Nicolas
Connus richt zich in eerste instantie op kmo’s, zelfstandigen en student-ondernemers. Momenteel hebben al zo’n 850 bedrijven en 1.500 influencers zich aangemeld op het platform. Dat heeft in 2021 geleid tot maar liefst 10.000 matches.
“Voor bedrijven vandaag de dag is de stap naar influencer marketing vaak nog groot, maar ik vind het schitterend dat Connus met haar matchmakingplatform deze stap kleiner maakt.” – Sim Vanlangenhove, Simpools
Tegelijkertijd is de markt van influencer marketing groeiende: zo wordt geschat dat bedrijven dit jaar 15 miljard dollar aan deze marketingvorm zullen besteden (cijfer: Forbes).
Corona en de bijhorende versnelde digitalisering heeft de groei van influencer marketing wellicht nog in een stroomversnelling gebracht.
Connus wil verder groeien in de markt van influencer marketing. Zoals eerder aangegeven, staat het matchmakinggedeelte al stevig op de rails en wil het bedrijf nu verder groeien als onestopshopplatform waarbij gebruikers kunnen matchen met hun ideale influencer, hun campagnes kunnen opstellen, kunnen connecteren met additionele partijen om het influencer-marketingverhaal vorm te geven en alles contractueel en financieel in orde kunnen brengen.
Connus wil investeren in:
Om deze investeringen te maken is Connus via WinWinner op zoek naar minimaal €55.000 en maximaal €150.000. Investeren kan via:
Onder de tab Bijlagen kan je simulaties bekijken voor verschillende bedragen van de aangeboden leningstypes. Onder diezelfde tab vind je ook de modelleningsovereenkomsten.
In de sterk groeiende markt van influencer marketing wil Connus influencer-marketingcampagnes efficiënter, kwaliteitsvoller en budgetvriendelijker maken. Dit via een matchmakingplatform dat bedrijven en influencers aan elkaar koppelt en sterke matches beoogt. Zo ontstonden vorig jaar maar liefst 10.000 matches. Nu wil Connus verder groeien en sterker betrokken zijn bij het invullen van de campagnes die via haar platform ontstaan. Investeer je mee in deze groeiplannen?
Een belegging onder de vorm van een achtergestelde lening aan Connus houdt bepaalde risico’s in. Hierna worden de voornaamste risico’s aangeduid, zonder evenwel uitputtend te zijn.
(i) de terugbetaling geschiedt naar aanleiding van een gebeurtenis die op betekenisvolle wijze de economie van het contract zoals initieel overeengekomen tussen partijen wijzigt en niet toerekenbaar is aan de leningnemer, en
(ii) de belegger in geen
enkele mate wordt benadeeld door een onevenwicht tussen de rechten en plichten van de leningnemer en de belegger, en
(iii) er geen kosten worden aangerekend voor de vroegtijdige terugbetaling.
De terugbetaling zal gebeuren op basis van het hoogste bedrag van de marktwaarde of de nominale waarde op het ogenblik van de beslissing tot vervroegde terugbetaling, zonder extra kosten en dit samen met de betaling van de vervallen interesten.
In geval van overmacht zal de terugbetaling minstens de marktwaarde betreffen op het moment van de terugbetaling.
Er is dus geen verbrekingsvergoeding, wederbeleggingsvergoeding of andere gelijkaardige vergoeding verschuldigd. In geval van vervroegde terugbetaling van de Winwinlening verbindt de belegger er zich toe om de bij besluit van de Vlaamse Regering aangewezen instantie (momenteel de NV Waarborgbeheer) daarvan op de hoogte te brengen.
Het is raadzaam om slechts een fractie van je beschikbaar (spaar)geld uit te lenen.
Wil je het team van Connus zelf aan het werk zien? Op 12 juli organiseert het Gentse bedrijf een Ambassador Night. Een ideale gelegenheid om de groeiplannen van Connus te ontdekken en de mensen achter het bedrijf te leren kennen.
Ook WinWinner tekent present om meer uitleg te geven over de lopende crowdlendingcampagne van Connus. Ondertussen staat de teller van die campagne dankzij 16 investeerders al op €45.500.
Meer info over de Ambassador Night? Gratis inschrijven? Dat kan via deze link.
Graag tot dan!
33 investeerders
2%-6% rente per jaar
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenWaarom investeren?
Grondig gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
98% Terugbetalingsratio
Is dit niet het project voor jou? Bekijk de lopende projecten.