image razzle

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

razzle

Via deze financieringscampagne wil razzle maximaal €200.000 ophalen.
Er zijn 2 aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening"). De informatienota's voor beide leningstypes zijn te vinden via de knop "Download de informatienota's", rechts op deze pagina.

Gezonde en lekkere frisdrank met enkel natuurlijke ingrediënten en 0% toegevoegde suikers. Zo maakt razzle een drankje zonder compromissen, maar wel met een geweldige smaak!

Na een aantal tastings is het snel duidelijk dat razzle aanslaat! Een mooie 80% van de proevers is na een nipje overtuigd van razzle en keert terug voor meer. Razzle is vandaag reeds te verkrijgen in een 200-tal verkooppunten zoals Origin'O/Ekoplaza, Biovita en Aveve alsook in de horeca en specifieke webshops. Als volgende stap in het razzle-verhaal wil de onderneming verder inzetten op de groei van het aantal verkooppunten in en buiten België, en het verder bouwen aan merkbekendheid. Om dit te realiseren, zoekt de onderneming financiering.

Bedrijfsnaam Naya Drinks (commerciële naam: razzle)
Oprichtingsdatum 14/11/2019
BTW-nummer BE0737.704.596
Vennootschapsvorm BV
Locatie Derbystraat 41, 9051 Gent
Activiteit Gezonde softdrinks
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Frisdrank laag in calorieën, 100% biologisch en zonder toegevoegde suikers, additieven of conserveermiddelen. Op basis van biologische fruitsappen, een milde kombucha, aangevuld met kruidenextracten en geproduceerd op Belgische bodem
  • Alvast een enthousiast publiek: succesvol marktonderzoek waarbij 80% van de proefkonijnen klanten werden
  • Al verkoop via bio-retail, retail, horeca en webshops. Razzle Drinks is te verkrijgen in zaken als Origin’O/Ekoplaza, BioVita en Aveve
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €50.000 en maximaal €200.000 om een verdere uitbreiding op vlak van distributie te realiseren, te investeren in het opschalen van de productie, voor de aanwerving van een extra salescollega en voor het opzetten van export-sales
  • Investeren kan via de crowdlening en de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)


Waarom razzle?

Voor wie iets anders zoekt dan alcohol of een simpel glas water, is frisdrank vaak het antwoord. Maar liefst 20% van de Belgische bevolking drinkt dagelijks frisdrank en zeker 40% meerdere keren per week (bron: Eurostat). Dit zijn echter vaak ongezonde drankjes, bomvol suiker. Mensen zoeken er dan ook allerhande alternatieven voor, maar daarbij stuiten ze telkens op keuzes die ze liever niet hoeven te maken.

“Lekker maar ongezond of gezond maar niet natuurlijk,... De Belgische consument moet telkens compromissen sluiten bij het kiezen van frisdrank en eindigt dan vaak bij een teleurstellend alternatief.” - Mathieu Dedecker, co-founder en marketingverantwoordelijke razzle 

Razzle wil dat probleem oplossen met haar frisdrank die gezond, natuurlijk, biologisch én lekker is. Daarmee beantwoordt haar product key trends in de voedings- en frisdrankindustrie: gezonde, bewuste en lokale consumptie, natuurlijke producten en variëteit aan smaken.


Activiteit

Razzle, dat zijn 3 unieke en verrassende smaken en ervaringen: Mandarijn Citroengras, Appel Citroen Jeneverbes, en Zwarte Bes Dragon. Een frisdrank waarvoor mensen geen compromissen meer moeten sluiten. Eentje zonder toegevoegde suikers, kleurstoffen, additieven of andere rommel en gemaakt van enkel en alleen natuurlijke producten. 


Voor de productie van haar product werkt de onderneming samen met Footstep Brugge.

“Het proces om te komen waar we nu zijn, heeft heel wat tijd in beslag genomen en was eentje van testen, proeven en nog eens proeven. Zo hebben we uiteindelijk een lekkere, biologische en gezonde frisdrank gecreëerd. We werken nu met een sprankelende mix van biologische vruchtensappen, kombucha en kruidenextracten. De vruchtensappen en kombucha zorgen voor een mooie balans tussen zoet en zuur, de afwerking met een twist van kruiden zorgt voor een verrassende toets.” - Floris Combes, co-founder en productverantwoordelijke razzle.


Team

Het enthousiaste founders-trio achter razzle beschikt over de nodige knowhow en achtergrond. Elk van de founders heeft al jaren ervaring in de voedingsindustrie. De drie leerden elkaar kennen in de gangen van Alpro. Samen kregen ze inspiratie om een eigen bedrijf op te richten en kwamen ze op het idee om voor een gezonde, natuurlijke én lekkere frisdrank te gaan.


Mathieu Dedecker vertolkt bij Razzle Drinks de rol van marketingman, Floris Combes vult de plek van product developer in en Alain De Bruyn was als geboren sales guy de laatste schakel die nodig was om het founders-team compleet te maken.

Founders razzle
Founders van razzle: Mathieu Dedecker, Alain De Bruyn en Floris Combes

Ondertussen haalden ze Laurens De Brabander binnen als parttime salesmedewerker. Hij helpt razzle te verkopen bij nieuwe horecazaken en zorgt voor de nodige activaties en tastings in verschillende winkelpunten


Tractie

De onderneming focust voor de verkoop van haar product op bio-retail, retail, horeca en online verkoop. Zo is razzle momenteel te verkrijgen via de webshop van cubzz.be en in verschillende bio- en speciaalzaken, biowinkelketens en horecazaken als Origin’O, BioVita en Aveve. Op sommige plaatsen staan zelfs gepersonaliseerde razzle-frigo’s om zo extra naamsbekendheid te creëren. 

De all-in-one frisdrank van razzle is ook de pers niet ontgaan: zo verscheen de onderneming onder meer al in Flair, De Morgen, Feeling, Het Nieuwsblad en Made-In.

Daarnaast werkte de onderneming al met tastings in verschillende winkelpunten om het product een eerste keer te laten ervaren door potentiële klanten. En dat de meerderheid van de proevers er weg van is bewijzen dan weer de cijfers: zeker 80% van de mensen die razzle al probeerde, werd klant en 75% heeft een product liking van 7 of meer op 10.


Investeer mee

Razzle heeft succes en wil nu de distributie van haar product uitbreiden. Om hierin te kunnen investeren, startte de onderneming een crowdlendingcampagne op bij WinWinner. Daarmee wil ze minimaal €50.000 en maximaal €200.000 aan groeifinanciering ophalen.

Met het opgehaalde bedrag via WinWinner zal geïnvesteerd worden in:

  • sales: razzle wil een fulltime collega aanwerven
  • uitbreiding: de onderneming wil nog meer horecazaken bereiken en over de grenzen gaan verkopen beginnende met Nederland en later andere buurlanden
  • activatie: razzle wil de verkoop van haar product verder stimuleren door het plaatsen van extra frigo’s, displays en het organiseren van tastings in de winkelpunten. 

Investeren in de crowdlendingcampagne van razzle kan via:

  • de winwinlening: 1,50% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingskrediet, 30% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Eenmalige aflossing
  • de crowdlening: 6% brutorente, looptijd 4 jaar. Eenmalige aflossing. Aangezien razzle in aanmerking komt voor de vrijstelling van roerende voorheffing, is het brutorendement van de crowdlening ook het nettorendement. Ontdek alles over deze maatregel op deze pagina.
Iedere investeerder krijgt door razzle een pakketje toegestuurd om van te proeven. Ook bij de lancering van nieuwe producten krijgen investeerders een streepje voor en mogen ze een pakketje verwachten. Nota: Deze extra's zijn bedoeld als beloning en niet als overtuigingsmiddel. Wij wensen erop te wijzen dat investeringen gepaard gaan met het risico op gedeeltelijk of geheel verlies van het geïnvesteerde bedrag. 
Razzle biedt haar consumenten een frisdrank zonder compromissen, eentje dat alles heeft: gezond, lekker, natuurlijk, verfrissend, biologisch… Je kan razzle al vinden in een 200-tal verkooppunten zoals Origin’O/Ekoplaza, BioVita en Aveve. Om nog meer mensen te voorzien van haar heerlijke frisdrank en verder te groeien, is razzle op zoek naar financiering. Investeer jij mee in deze Gentse start-up?

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Achtergesteld
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Achtergesteld

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio

Winwinner coach

Sam van Baarle
sam@winwinner.be
+32 470 29 02 14
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.