image 4allseasons

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

4allseasons

Via deze financieringscampagne wil 4allseasons maximaal €100.000 ophalen.
Er zijn 2 aangeboden leningstypes: de gestandaardiseerde achtergestelde lening met opschortende voorwaarde (hierna "crowdlening") en de achtergestelde winwinlening met opschortende voorwaarde (hierna "winwinlening"). De informatienota's voor beide leningstypes zijn te vinden via de knop "Download de informatienota's", rechts op deze pagina.

4allseasons, dat zijn verzorgingsproducten die het voor kinderen grote pret maken wanneer het bad- of douchetijd is. Niet meer tegenpruttelen en discussiëren maar met volle goesting de douche in om te ontdekken wat er deze keer uit het flesje zal komen. Met meer dan 30 verschillende producten voorziet 4allseasons een speelse, verrassende en zelfstandige bad- of douche-ervaring voor kinderen.

4allseasons is al te vinden in meer dan 100 winkels in België en een eigen pop-up store in Hasselt. De onderneming wil niets liever dan doorgaan met groeien. Daarom startte founder Annelies Van Gaever een crowdlendingcampagne op bij WinWinner. Om uit te breiden in de groothandel en de dromen van meerdere pop-ups waar te maken is 4allseasons nu op zoek naar minimaal €50.000 en maximaal €100.000 aan groeifinanciering.

Bedrijfsnaam Things 4 You (commerciële naam: 4allseasons)
Oprichtingsdatum 26/08/2021
BTW-nummer BE0772.881.845
Vennootschapsvorm BV
Locatie Trekschurenstraat 27, 3500 Hasselt
Activiteit Verzorgingsproducten voor kinderen
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Verzorgingsproducten voor kinderen
  • Uniek op de markt
  • Product made in Belgium
  • Helemaal veilig voor de kinderhuid: allergeenvrije parfums, deo’s zonder schadelijke stoffen, vegan,...
  • Verkoop in meer dan 100 zaken in België + Nederlandse verdeler Sajovi
  • Pop-up store gewonnen via Start in Hasselt
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €50.000 en maximaal €100.000 voor investeringen in uitbreiding en nieuwe vestigingen
  • Investeren kan via de crowdlening en de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)


Waarom 4allseasons?

Founder Annelies Van Gaever ondervond, net als vele ouders, moeilijkheden bij het douche- of badmoment van de kinderen. Elke keer kreeg ze welbekende argumenten als ‘ik stink toch niet’ naar het hoofd geslingerd. Daar wil Annelies met haar onderneming een oplossing voor bieden.

“Na nog maar eens de strijd aan te gaan om de kids in bad te krijgen, kwam ik op het idee om zelf iets te voorzien dat van douchen een speelse en leuke ervaring maakt voor kinderen. En op die manier ook makkelijker voor ouders. De toffe thema’s, gekleurde shower foams en andere producten blijken te werken, want ik hoor geen geklaag of gediscussieer meer als het tijd is voor een douche of een bad.” - Annelies Van Gaever, founder 4allseasons

Hoewel zo’n shower foams al te vinden zijn op de markt, ondervindt 4allseasons geen concurrentie. Het waren namelijk vooral volwassenen die er al van konden genieten, maar op maat van kinderen bestond zoiets nog niet. Daar zag founder Annelies een gat in de markt en het potentieel dat zo’n kinderlijn kon hebben.


Activiteit

4allseasons brengt producten op de markt die in lijn zijn met de speelsheid van kinderen. Zo biedt de onderneming handzeep, haargels, shower foams met kleurtjes, body mousses, deodorants met een zachte spray die de kinderhuid niet irriteert en exploding handgel die knettert in de handen... Binnenkort brengt 4allseasons nog een haarlijn uit om haar assortiment te verbreden.

Op die manier creëert 4allseasons een speels badmoment voor kinderen vanaf 3 jaar die de producten zelf kunnen ontdekken omdat die op kindermaat gemaakt zijn. De onderneming maakt voor haar producten gebruik van allergeenvrij parfum, ze zijn volledig vegan en made in Belgium. Bovendien bevat de deo geen aluminiumzouten & alcohol.


Sinds oktober 2021 heeft 4allseasons een pop-up store in Hasselt waar volwassenen en kindjes alle producten kunnen gaan uittesten. Die heeft de onderneming kunnen openen dankzij Start in Hasselt, een ondernemerswedstrijd georganiseerd door Centrummanagement Stad Hasselt die 4allseasons gewonnen heeft. De shop is nog open tot eind september dit jaar.

“Kinderen vinden het tof dat ze de producten kunnen uittesten en ook voor volwassenen is het een leuke ervaring. De reacties aan de wastafels zijn altijd heel enthousiast en ik krijg van mama’s te horen dat de kindjes geen andere zeepjes meer willen. Zo’n pop-up met test samples blijkt een effectieve manier om het product te doen aanslaan.” - Annelies Van Gaever, founder 4allseasons


Voor het maken van haar recycleerbare flesjes werkt de onderneming samen met een externe partij, ook het ontwikkelen van de producten verloopt via het labo van dat bedrijf.

“Ik ga er regelmatig heen, dan zit ik samen met de laboranten en testen we verschillende opties. Samen met hen brainstorm ik over nieuwe producten. Op die manier leer ik veel nieuwe dingen en trends kennen die ik dan kan uitproberen in mijn producten voor kinderen om te zien of dat zou aanslaan.” - Annelies Van Gaever, founder 4allseasons


Team

Founder Annelies Van Gaever ruilde haar carrière als boekhouder in voor haar eigen onderneming. Haar kids zet ze in voor het nodige inzicht in wat er in hun wereld populair is. Toen ze met hen ging samenzitten om daarover te brainstormen, bleken eenhoorns en zeemeerminnen the way to go.

“Mijn kinderen testen ook altijd eerst de producten voordat ze op de markt komen. Zij zijn eigenlijk mijn klankbord van wat kinderen leuk vinden en welke producten waarschijnlijk zullen aanslaan. Wees gerust, ze durven het zeker zeggen als iets niet is wat het moet zijn! De waarheid komt uit een kindermond, nietwaar.” - Annelies Van Gaever, founder 4allseasons


Tractie

4allseasons is vooral gericht op kinderen vanaf 3 jaar. Maar de onderneming wil het badgebeuren voor volwassenen ook makkelijker maken. Met haar producten die compleet op kindermaat gemaakt zijn, is de onderneming op verschillende manieren kindvriendelijk. Ze zijn gebruiksvriendelijk, huidvriendelijk en fun!

4allseasons is veilig voor de kinderhuid en zo gemaakt dat kinderen zelf met de producten aan de slag kunnen. Daarnaast dragen de kleuren, glitters en verschillende thema’s die populair zijn onder kinderen bij aan de speelse ervaring.

Momenteel zijn de producten van 4allseasons te vinden bij een honderdtal zaken in België waaronder speelgoedwinkels, kapsalons, kinderkledingwinkels, schoonheidsspecialisten,...  En uiteraard kan je nog tot eind september langsgaan in de pop-up in Hasselt. Daarnaast is 4allseasons ook in Nederland te vinden via Sajovi, een Nederlandse groothandel.


Investeer mee

Om te investeren in uitbreiding en daarnaast in de verbreding van het assortiment is 4allseasons op zoek naar groeifinanciering. Concreet heeft de onderneming volgende plannen:

  • Gamma uitbreiden: nieuwe producten die gerelateerd zijn aan leuke badkamermomenten voor kinderen zoals haarborstels, spiegels, bekertjes, handdoeken, toilettassen
  • Actief marketingplan uitbouwen via website, sociale media en andere publicitaire media
  • Uitbreiden over de grenzen, dit aan de hand van vertegenwoordigers, om naamsbekendheid te creëren in Europa

Hiervoor hoopt het bedrijf via WinWinner minimaal €50.000 en maximaal €100.000 op te halen. Investeren kan via:

  • De winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Jaarlijks constante aflossing. Update 01/02: de voorwaarden van de winwinlening zijn aangepast voor 2022. De jaarlijkse brutorente bedraagt 1,50% en de waarborg daalt naar 30%.
  • De crowdlening: 5% brutorente, looptijd 4 jaar, jaarlijks constante aflossing. Aangezien 4allseasons in aanmerking komt voor de vrijstelling van roerende voorheffing, is het brutorendement van de crowdlening ook het nettorendement. Ontdek de maatregel op deze pagina.
Met ondertussen meer dan 30 verrassende verzorgingsproducten creëert 4allseasons een speels en zelfstandig badmoment voor kinderen vanaf 3 jaar. De producten zijn volledig op maat van kinderen gemaakt, zodat ze zelf aan de slag kunnen. Om het potentieel op de markt volledig te benutten wil de onderneming groeien. Investeer jij mee?

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Achtergesteld
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Achtergesteld

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio

Winwinner coach

Sam van Baarle
sam@winwinner.be
+32 470 29 02 14
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.