Projecten  - d'Office


d'Office

    Favoriet


  Stabroek 
 Kantoorverhuur 


€3.000 gefinancierd

5 investeerders

6%
€50.000 min. - €100.000 max.
Crowdlening Winwinlening
Ik ga investeren


Eindigt in -584 dagen


Waarom investeren?

Grondig gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
98% Terugbetalingsratio


Card image cap


Met haar ligging vlakbij de haven en het stadscentrum van Antwerpen kan het Stabroek Business Center al rekenen op heel wat huurders. Om in te spelen op de flexibiliteit waarnaar werkgevers en werknemers op zoek zijn wil de beheerder het concept omgooien, waarbij gebruikers alleen betalen voor wat ze effectief gebruiken.

Bij de conceptwijziging hoort ook een nieuwe naam: d'Office. Voor investeringen in faciliteiten, meubilair en marketing is het business center op zoek naar financiering.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfsnaam Boxx Real Estate (commerciële naam concept: d'Office)
Oprichtingsdatum 28/02/2011
BTW-nummer BE0834.247.114
Vennootschapsvorm BV
Locatie Abtsdreef 10A, 2940 Stabroek

Dit project werd positief gescreend door het Winwinner screeningscomité

Historische cijfers geanalyseerd door financiële experts
Onderbouwd financieel plan en business plan aanwezig
Terugbetalingscapaciteit en kredietwaardigheid gecontroleerd

Aanbod

Via welke lening kan je investeren?



Crowdlening
Winwinlening
  Voor wie?  
  Rendement  
  Jaarlijkse bruto rente  
  Belastingskrediet  
  Bruto rente + belastingskrediet  
  Terugbetaling  
  Kapitaaluitstel  
  Looptijd  
  Waarborg  
  Min. en max. investering  
  Achtergesteld  
  Roerende voorheffing  
Crowdlening

Voor wie?

Jaarlijkse bruto rente

Belastingskrediet

Bruto rente + belastingskrediet

Looptijd

Terugbetaling

Kapitaaluitstel

Min. investering

Max. investering

Waarborg

Achtergesteld

Roerende voorheffing

Converteerbaar

Winwinlening

Voor wie?

Jaarlijkse bruto rente

Belastingskrediet

Bruto rente + belastingskrediet

Looptijd

Terugbetaling

Kapitaaluitstel

Min. investering

Max. investering

Waarborg

Achtergesteld

Roerende voorheffing

Converteerbaar

Beschrijving

In een notendop

  • Business center (4000m2) dat haar concept zal veranderen: van prijs per m2 naar prijs voor de faciliteiten waarvan een huurder effectief gebruikmaakt
  • Inspelend op flexibiliteit waarnaar werkgevers en -nemers op zoek zijn
  • Goed gelegen: net buiten stad Antwerpen en vlakbij de haven
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €50.000 en maximaal €100.000 voor investeringen in faciliteiten, meubilair en marketing
  • Investeren kan via de crowdlening en de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)


Waarom d’Office?

Waar vroeger de gebouwen van een lokale brouwerij te vinden waren, bevindt zich nu het Stabroek Business Center. Tom Boden staat al zo’n twee jaar in voor het beheer van het kantoorcomplex, waar bedrijven terechtkunnen voor kantoorruimte en voorzieningen zoals parking, een coffee corner

Maar flexibiliteit blijkt een probleem voor kantoor(ver)huurders: thuiswerkperiodes als gevolg van corona kunnen de vraag doen dalen, terwijl groeibedrijven al snel meer kantoorruimte willen. Daarom wil Tom het concept van het business center omgooien.

De gevel van het Stabroek Business Center


Activiteit

“d’Office” wordt de nieuwe naam van het kantoorcomplex. In het gebouw, dat 4000 m2 verhuurbare oppervlakte telt, zullen gebruikers alleen betalen voor wat ze gebruiken, in plaats van een vast tarief. Op die manier zal het concept de flexibiliteit kunnen aanbieden waarnaar moderne werkgevers op zoek zijn:

“We willen voor elke werknemer van elke huurder een oplossing op maat: komt hij/zij slechts bijvoorbeeld maar 2 dagen per week? Is er een parkeerplaats nodig?... Huurders zullen een selectie kunnen maken van de gewenste faciliteiten zodat ze alleen betalen voor wat ze ook effectief gebruiken.” – Tom Boden, uitbater business center


Team

Tom Boden is bouwkundige en werkte eerder bij een Nederlands aannemingsbedrijf. Hij kreeg voor deze onderneming de kans om de Belgische vestiging uit de grond te stampen. Op die manier verwierf hij de nodige management skills, naast de technische kant van zijn opleiding. Vervolgens deed Tom verder ervaring op in de bouw- en vastgoedsector.

Tom Boden

Voor het huidige business center en het toekomstige d’Office-concept neemt Tom het operationele en administratieve luik voor zijn rekening. Ter ondersteuning schakelt hij externe partijen in, bijvoorbeeld voor marketing, IT en juridische bijstand (opmaak huurcontracten).


Klanten

Naast de aanpak op maat is de ligging van d’Office een grote troef: het kantoorcomplex bevindt zich namelijk vlakbij de haven van Antwerpen, maar is wel vlot bereikbaar.

“De haven heeft natuurlijk een grote aantrekkingskracht. Daarnaast verlaten veel kmo’s het stadscentrum. Onze gebouwen liggen net buiten de stad en de haven en vormen op die manier een interessante optie voor veel bedrijven. ” – Tom Boden, uitbater business center


Met haar flexibele oplossing wil het kantoorgebouw haar ruimtes optimaler gebruiken en tegelijkertijd inspelen op de trend waarbij veel bedrijven niet meer aan hun werknemers vragen om elke werkdag naar het hoofdkantoor te komen. Door satellietkantoren te openen willen ze hun werknemers namelijk de gelegenheid bieden om dichter bij huis maar toch in een professionele omgeving te werken. Dit concept krijgt wel eens het label “hybride werken”, en d’Office zal dan ook mooi aansluiten bij die opkomende trend bij werkgevers.


Momenteel kan het kantoorgebouw al rekenen op enkele grote huurders. Onder meer een grootbank en een postbedrijf huren kantoorruimte in het gebouw. Tom merkt alvast dat de huidige huurders enthousiast zijn over het nieuwe, flexibele d’Office-concept:

“Als strategisch IT-bureau willen we met collega's en klanten kunnen samenwerken in een dynamische omgeving. We kijken vol verwachting uit naar het nieuwe concept dat Tom wil implementeren in ons gebouw. Het zal ons de wendbaarheid bieden die we vandaag, in het verlengde van onze hybride aanpak, absoluut nodig hebben!” - Kristof Boden, Cogetix


Investeer mee!

Om de switch naar het d’Office-concept te maken is het kantoorcomplex op zoek naar financiering. Concreet staan volgende investeringen op de planning:

  • Faciliteiten: toegangscontrole, parkingcontrole, audio-installatie
  • Aankoop kantoormeubilair
  • Marketing
  • Opzet website

Hiervoor zoekt het bedrijf via WinWinner minimaal €50.000 en maximaal €100.000. Investeren kan via:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Jaarlijks constante of eenmalige aflossing. Update 01/02: de voorwaarden van de winwinlening zijn aangepast voor 2022. De jaarlijkse brutorente bedraagt 1,50% en de waarborg daalt naar 30%.
  • de crowdlening: 6% brutorente, looptijd 5 jaar, jaarlijks constante aflossing
Met haar uitstekende ligging en reeds bestaande grote klanten wil d’Office voortborduren op het succes van het Stabroek Business Center. Met een op-maat-aanpak wil zaakvoerder Tom het concept moderniseren om huurders nog beter te bedienen. Investeer je mee?

Heb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach

WinWinnerCoach
Gianni Kiekens [email protected]

Financieel

Bijlagen




€3.000 gefinancierd

5 investeerders

6%
€50.000 min. - €100.000 max.
Crowdlening Winwinlening

2%-6% rente per jaar

Jammer, voor dit project ben je te laat...

Bekijk lopende projecten

Waarom investeren?

Grondig gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
98% Terugbetalingsratio

Klaar om te investeren in d'Office?


Veilig betalen 
€0 kosten voor investeerder 
98% Terugbetalingsratio 
Ik ga investeren

Is dit niet het project voor jou? Bekijk de lopende projecten.

WinWinner