Projecten - d'Office
5 investeerders
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenHeb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach
Met haar ligging vlakbij de haven en het stadscentrum van Antwerpen kan het Stabroek Business Center al rekenen op heel wat huurders. Om in te spelen op de flexibiliteit waarnaar werkgevers en werknemers op zoek zijn wil de beheerder het concept omgooien, waarbij gebruikers alleen betalen voor wat ze effectief gebruiken.
Bij de conceptwijziging hoort ook een nieuwe naam: d'Office. Voor investeringen in faciliteiten, meubilair en marketing is het business center op zoek naar financiering.
Via welke lening kan je investeren?
Crowdlening |
Winwinlening |
|||
Voor wie? | ||||
Rendement | Bruto rente (jaarlijks) | |||
- Roerende voorheffing | ||||
Netto interest (jaarlijks) | ||||
+ Belastingskrediet | ||||
Totale netto rente (jaarlijks) | ||||
Kenmerken | Looptijd | |||
Minimale investering | ||||
Maximale investering | ||||
Terugbetaling | ||||
Waarborg | ||||
Achtergesteld |
Waar vroeger de gebouwen van een lokale brouwerij te vinden waren, bevindt zich nu het Stabroek Business Center. Tom Boden staat al zo’n twee jaar in voor het beheer van het kantoorcomplex, waar bedrijven terechtkunnen voor kantoorruimte en voorzieningen zoals parking, een coffee corner…
Maar flexibiliteit blijkt een probleem voor kantoor(ver)huurders: thuiswerkperiodes als gevolg van corona kunnen de vraag doen dalen, terwijl groeibedrijven al snel meer kantoorruimte willen. Daarom wil Tom het concept van het business center omgooien.
De gevel van het Stabroek Business Center
“d’Office” wordt de nieuwe naam van het kantoorcomplex. In het gebouw, dat 4000 m2 verhuurbare oppervlakte telt, zullen gebruikers alleen betalen voor wat ze gebruiken, in plaats van een vast tarief. Op die manier zal het concept de flexibiliteit kunnen aanbieden waarnaar moderne werkgevers op zoek zijn:
“We willen voor elke werknemer van elke huurder een oplossing op maat: komt hij/zij slechts bijvoorbeeld maar 2 dagen per week? Is er een parkeerplaats nodig?... Huurders zullen een selectie kunnen maken van de gewenste faciliteiten zodat ze alleen betalen voor wat ze ook effectief gebruiken.” – Tom Boden, uitbater business center
Tom Boden is bouwkundige en werkte eerder bij een Nederlands aannemingsbedrijf. Hij kreeg voor deze onderneming de kans om de Belgische vestiging uit de grond te stampen. Op die manier verwierf hij de nodige management skills, naast de technische kant van zijn opleiding. Vervolgens deed Tom verder ervaring op in de bouw- en vastgoedsector.
Tom Boden
Voor het huidige business center en het toekomstige d’Office-concept neemt Tom het operationele en administratieve luik voor zijn rekening. Ter ondersteuning schakelt hij externe partijen in, bijvoorbeeld voor marketing, IT en juridische bijstand (opmaak huurcontracten).
Naast de aanpak op maat is de ligging van d’Office een grote troef: het kantoorcomplex bevindt zich namelijk vlakbij de haven van Antwerpen, maar is wel vlot bereikbaar.
“De haven heeft natuurlijk een grote aantrekkingskracht. Daarnaast verlaten veel kmo’s het stadscentrum. Onze gebouwen liggen net buiten de stad en de haven en vormen op die manier een interessante optie voor veel bedrijven. ” – Tom Boden, uitbater business center
Met haar flexibele oplossing wil het kantoorgebouw haar ruimtes optimaler gebruiken en tegelijkertijd inspelen op de trend waarbij veel bedrijven niet meer aan hun werknemers vragen om elke werkdag naar het hoofdkantoor te komen. Door satellietkantoren te openen willen ze hun werknemers namelijk de gelegenheid bieden om dichter bij huis maar toch in een professionele omgeving te werken. Dit concept krijgt wel eens het label “hybride werken”, en d’Office zal dan ook mooi aansluiten bij die opkomende trend bij werkgevers.
Momenteel kan het kantoorgebouw al rekenen op enkele grote huurders. Onder meer een grootbank en een postbedrijf huren kantoorruimte in het gebouw. Tom merkt alvast dat de huidige huurders enthousiast zijn over het nieuwe, flexibele d’Office-concept:
“Als strategisch IT-bureau willen we met collega's en klanten kunnen samenwerken in een dynamische omgeving. We kijken vol verwachting uit naar het nieuwe concept dat Tom wil implementeren in ons gebouw. Het zal ons de wendbaarheid bieden die we vandaag, in het verlengde van onze hybride aanpak, absoluut nodig hebben!” - Kristof Boden, Cogetix
Om de switch naar het d’Office-concept te maken is het kantoorcomplex op zoek naar financiering. Concreet staan volgende investeringen op de planning:
Hiervoor zoekt het bedrijf via WinWinner minimaal €50.000 en maximaal €100.000. Investeren kan via:
Met haar uitstekende ligging en reeds bestaande grote klanten wil d’Office voortborduren op het succes van het Stabroek Business Center. Met een op-maat-aanpak wil zaakvoerder Tom het concept moderniseren om huurders nog beter te bedienen. Investeer je mee?
5 investeerders
tot 6,0% rente per jaar
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenHeb je vragen? Contacteer de Crowdfund Coach
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenIs dit niet het project voor jou? Bekijk de lopende projecten.