Projecten - O'yo
71 investeerders
Eindigt in -690 dagen
Waarom investeren?
Grondig gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
98% Terugbetalingsratio
O’yo is een gezonde ontbijt- en lunchbar in Gent. Het jonge team serveert voornamelijk gefermenteerde en plantaardige seizoensproducten die je energiek en gelukkig maken. Eerlijk, toegankelijk én lekker: dat is de keuken van O’yo. Met good vibes als extraatje: O’yo is een inspirerende plek waar je ook persoonlijk begeleid wordt in een evenwichtige levensstijl.
Het succes van de eerste zaak smaakt naar meer. Om het O’yo-verhaal verder te verspreiden met de opening van een tweede vestiging, zoeken founder Phaedra en haar team groeifinanciering.
Bedrijfsnaam | O'yo |
Oprichtingsdatum | 22/10/2015 |
BTW-nummer | 0641.908.386 |
Vennootschapsvorm | BV |
Locatie | Brabantdam 82, 9000 Gent |
Dit project werd positief gescreend door het Winwinner screeningscomité
Historische cijfers geanalyseerd door financiële experts
Onderbouwd financieel plan en business plan aanwezig
Terugbetalingscapaciteit en kredietwaardigheid gecontroleerd
Via welke lening kan je investeren?
Crowdlening |
Winwinlening |
||
Voor wie? | |||
Rendement | |||
Jaarlijkse bruto rente | |||
Belastingskrediet | |||
Bruto rente + belastingskrediet | |||
Terugbetaling | |||
Kapitaaluitstel | |||
Looptijd | |||
Waarborg | |||
Min. en max. investering | |||
Achtergesteld | |||
Roerende voorheffing |
Update 23/12: het maximale doelbedrag van de campagne wordt verhoogd naar €200.000
O’yo wil een gezondere levensstijl toegankelijk en gemakkelijk maken voor iedereen. Een ontbijt- en lunchbar, met nét dat tikkeltje meer.
“We willen meer bewustzijn creëren rond gezonde voeding. Authenticiteit, transparantie en gastvrijheid spelen hierin een belangrijke rol. ‘Good food, good people, good vibes’: dat is waar we met O’yo voor staan. En dat zeven dagen op zeven.” - Phaedra Lybaert, founder O’yo
© Bram Van Oost
Glutenvrij? Lactosevrij? Vegan? Vegetarisch? Smaken verschillen, dus zorgt het team van Phaedra voor persoonlijke begeleiding in iedereen zijn voedingskeuze. In de keuken combineren ze pure seizoensproducten, die goed verteerbaar zijn, verzadigen en energie geven.
“We proberen steeds verrassende smaakcombinaties te creëren. Bovendien staan we op onze transparantie en authenticiteit. Van onze huisgemaakte kefir, kombucha en kruidensamenstellingen kunnen we perfect vertellen waar de ingrediënten vandaan komen en hoe we die maken. Door gerechten samen te stellen met voedzame ingrediënten, boosten ze ook nog eens je immuniteit.” Phaedra Lybaert, founder O’yo
Zaakvoerder Phaedra Lybaert vormt het hart van het jonge O’yo-team. De onderneemster heeft een achtergrond als catering event-coördinator en financial marketing analyst. Ze schoolde zich later om tot een gecertificeerde gezondheidscoach. Op dit moment is ze al zes jaar fulltime bezig met de zaak.
© Bram Van Oost
Sinds 2019 wordt Phaedra bijgestaan door haar manager Laura Vercaemst. Om klanten te bedienen van een volwaardige O’yo-experience, rekenen ze op vaste werkneemsters Merel Vanvyve, Yinka Agboola, Sarah Goethals en Yentl Van Genechten.
“De kracht van ons team? Onze medewerkers dragen de O-yo-filosofie uit, het zijn echte ambassadeurs. Vraag hen gerust naar de voordelen van ons eten of geef aan wat je precies lekker vindt: ze helpen je graag op weg. Op die manier begeleiden we onze klanten met smaakvolle gerechten op maat.” - Phaedra Lybaert, founder O’yo
© Bram Van Oost
Zo’n 40.000 klanten genieten jaarlijks van de gezonde maaltijden van O’yo. Sinds 2017 laat de ontbijtplek dan ook jaarlijks omzetstijgingen noteren met minstens 50% groei tegenover het voorgaande jaar. In de coronaperiode werd de omzetdaling beperkt tot -3%, door snel te schakelen en volop in te zetten op take-away en delivery.
Uit meer dan 500 klantenreviews op Facebook en Google scoort O’yo gemiddeld 4,6/5 en ook daarnaast valt het concept in de smaak. Lifestylemagazines Elle, Marie Claire, Flair en Libelle verkozen O’yo tot bijzonderste healthy brunchplek van Gent. Het bewijst dat de gerechten op de menukaart van O’yo zich niet enkel lenen tot een Instagramfoto om van te smullen.
Het ondernemerschap van Phaedra kreeg tijdens de coronaperiode extra aandacht door de samenwerking met het duurzame kledinglabel Studio AMA, waardoor de brunchbar tijdelijk werd omgevormd tot een pop-up store ( Knack). Ook wist de zaak van uit de crisis een opportuniteit en positieve aanpak te halen door take-away aan te bieden (De Standaard) en werd een eigen glutenvrije vegan pancake-mix afzonderlijk verkocht.
© Bram Van Oost
Door de exponentiële groei van de zaak gaat O’yo nu uitbreiden. Met opening van een tweede handelspand zal O’yo haar klanten nog beter kunnen bedienen. In het nieuwe pand is er plek voor een professionele productiekeuken en zijn er meer zitplaatsen en een buitenterras. Daarnaast wordt take-away een blijver en is er ruimte voorzien voor een shop om zelfgemaakte ingrediënten te verkopen onder het O’yo-label.
Om die tweede vestiging te openen, is O’yo op zoek naar minimaal €100.000 en maximaal €150.000 aan groeifinanciering. Met het opgehaalde bedrag via WinWinner zal geïnvesteerd worden in:
Update 23/12: het maximale doelbedrag van de campagne wordt verhoogd naar €200.000
Investeren in de crowdlendingcampagne van O'yo kan via:
Healthy food is hot. O’yo speelt in op het steeds groeiende bewustzijn rond gezonde én lekkere voeding. Met smaakvolle huisbereide gerechten in een welgekozen origineel ontbijt- en lunchconcept, stelt O’yo alles in het werk om iedereen persoonlijk te bedienen volgens haar eigen filosofie. Om haar groeiopportuniteiten volop te benutten, opent O’yo een tweede zaak. Investeer jij mee?
71 investeerders
2%-6% rente per jaar
Jammer, voor dit project ben je te laat...
Bekijk lopende projectenWaarom investeren?
Grondig gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
98% Terugbetalingsratio
Is dit niet het project voor jou? Bekijk de lopende projecten.