image Choco Yoco

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening Converteerbare lening

Choco Yoco

Met haar koelverse chocopasta op basis van yoghurt lanceerde Choco Yoco een evenwichtig alternatief voor het geliefde zoete broodbeleg. De chocopasta is al te vinden in de koelvakken van Colruyt en Delhaize. Het product heeft niet alleen Eco-Score A, het is ook de enige chocopasta ter wereld met Nutri-Score A

Sinds het product deze zomer op de Belgische markt kwam, neemt de interesse van nationale en internationale retailers in sneltempo toe. Vooral de snelheid waarmee de internationale afzetmarkt groeit, overtreft alle verwachtingen. Choco Yoco krijgt de kans om sneller te schakelen dan voorzien. Om die te grijpen, zoekt de onderneming financiering.

Bedrijfsnaam Choco Yoco
Oprichtingsdatum 02/01/2013
BTW-nummer BE0502.422.089
Vennootschapsvorm BV
Locatie Valkenlaan 47, 2900 Schoten
Activiteit Voeding
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Gezond en duurzaam alternatief voor traditionele chocopasta’s
  • Wereldprimeur: enige chocopasta ter wereld met Nutri-score A
  • De samenwerking met circulair landbouwbedrijf de Hollebeekhoeve zorgt voor Eco-score A
  • Unieke, opvallende branding & sterk marketingplan
  • Vanaf de start tractie bij grote (inter)nationale retailers, o.a. te koop bij Delhaize en Colruyt
  • Team met ervaring in de voedings- en marketingsector, gesteund door een sterke raad van advies
  • Uitgebreid netwerk in de voedings-, media- en reclamewereld
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €100.000 en maximaal €400.000 voor investeringen in o.m. marketing, sales en de opstart bij retailers
  • Investeren kan via de winwinlening, de crowdlening of de converteerbare lening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)


Waarom Choco Yoco?

Choco is een alom geliefd en immens populair product bij jong en oud. Helaas kan je het broodbeleg noch gezond noch duurzaam noemen. Het traditionele recept gebruikt suiker en vet als basis en de traditionele productiemethodes kunnen veel ecologischer.

In een maatschappij die steeds meer belang hecht aan gezondheid en duurzaamheid, was het hoog tijd om een evenwichtige en duurzame chocopasta op de markt te brengen. Zo ontstond Choco Yoco: de enige chocopasta ter wereld met Nutri-score A én Eco-score A.


Activiteit

Choco Yoco produceert en verkoopt een evenwichtig en duurzaam alternatief voor de traditionele chocopasta. Door suiker en vet grotendeels te vervangen door yoghurt, creëerde ze een smaakvolle en gezonde variant. Op dit moment bestaan er twee smaken: Choco Yoco Chocoladesmaak en Choco Yoco Hazelnoot. Begin volgend jaar komt ook Choco Yoco Speculoospasta daarbij.

“Tegenwoordig focussen mensen op een evenwichtig voedingspatroon. Ons product sluit daar perfect bij aan! Choco Yoco bevat 70% minder verzadigde vetten, 60% minder suiker en 0% palmolie in vergelijking met traditionele chocopasta’s. Daarnaast heeft ons product een goede mix van eiwitten, vezels en onverzadigde vetten, waardoor het Nutri-score A krijgt. Door yoghurt als basis te nemen, bevat het ook calcium. De plantaardige vetten die we gebruiken, zorgen dan weer voor Omega 3 en 6.” – Alex Helsen, founder Choco Yoco


Voor de productie werkt Choco Yoco samen met de Hollebeekhoeve, een CO2-neutrale en volledig circulaire boerderij. Door haar productielijn daar onder te brengen, kan de onderneming grote volumes produceren op een efficiënte en milieuvriendelijke manier. Dat levert haar naast Nutri-score A ook Eco-score A op!

De marketing rond Choco Yoco gebeurt volledig inhouse. De onderneming wil niet louter een voedingsproduct ontwikkelen, maar wil het ook succesvol op de markt brengen. De branding die ze voor Choco Yoco uitkoos, is herkenbaar, springt in het oog en leent zich perfect tot merchandising. Voor kinderen creëert het zelfs een hele belevingswereld.


Team

Alex Helsen heeft al heel wat ervaring als eigenaar-bestuurder van verschillende voedingsbedrijven. Toen hij de vraag naar een gezondere chocopasta alsmaar zag toenemen, ontstond het idee voor Choco Yoco.

Samen met Bart Verschueren, Phil Blondé en Sofie Beke zette hij dat idee om naar de praktijk. Ze werkten in het verleden al meermaals succesvol samen en besloten hun krachten opnieuw te bundelen. Bart en Phil focussen op marketing, Alex op sales en Sofie treedt op als Office Manager.

Dankzij hun uitgebreide ervaring kan het team rekenen op een ruim netwerk, een onafhankelijk en zeer ervaren R&D team en een sterke raad van advies.



Tractie

Choco Yoco richt zich tot alle chocoliefhebbers die op zoek zijn naar of openstaan voor een evenwichtig alternatief. De kleurrijke en opvallende branding is dan ook internationaal inzetbaar, heeft een kindvriendelijk karakter en springt meteen in het oog.

Fantastisch product met Nutri-score A dat niet inboet aan smaak. De producten zijn DIK OK. Ik ben aangenaam verrast.” - Aankoopster Belgische retail
“Het was een plezier om bij jullie langs te komen. Ik ben extreem onder de indruk van zowel het product als de productie ervan. Ik hoop goede zaken te doen samen.” - Aankoper internationale retail
“Wij geloven zowel in het product als in het team, en ondersteunen het verhaal van Choco Yoco dan ook met een Cofinanciering.” - Karien Husson, PMV


Op vandaag verkoopt de onderneming haar chocopasta in de Belgische vestigingen van Colruyt en Delhaize. Die laatste deed recent nog een aanvraag om het product ook naar het buitenland te exporteren.

In de toekomst wil het team van Choco Yoco ook andere voedingsproducten lanceren. De onderneming brengt voeding en marketing samen en wil zich op termijn profileren als een partij die voedingsproducten ontwikkelt en succesvol in de markt implementeert.


Investeer mee!

Choco Yoco wil haar gezonde chocopasta sterker op de kaart zetten. Concreet zal ze investeren in:

  • de aanpassing van de machinelijn om efficiënter te produceren
  • sales: aanwerven van een verkoopteam + opstartkosten bij retailers
  • marketing

Om deze zaken te realiseren is Choco Yoco op zoek naar minimaal €100.000 en maximaal €400.000 via deze WinWinner-campagne. Investeren in de crowdlendingcampagne van Choco Yoco kan via:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Eenmalige aflossing aan het einde van de looptijd
  • de crowdlening: 7% brutorente, looptijd 3 jaar. Eenmalige terugbetaling aan het einde van de looptijd
  • de converteerbare lening: 5% brutorente, looptijd 3 jaar. Eenmalige terugbetaling aan het einde van de looptijd tenzij conversie in aandelen 
Choco Yoco lanceerde de eerste chocopasta ter wereld met Nutri-score A. Daarmee biedt ze chocoliefhebbers een evenwichtig alternatief voor hun favoriete, zoete broodbeleg. Dankzij de samenwerking met circulaire boerderij Hollebeekhoeve heeft het product ook Eco-score A. Sinds de lancering neemt de internationale interesse in het innovatieve chocoproduct exponentieel toe. Om de alsmaar groeiende vraag bij te houden, moet Choco Yoco groeien. Investeer jij mee in de onderneming die chocofanaten een gezond, duurzaam en smaakvol alternatief biedt? 
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.