image WeAreFood

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

WeAreFood

Om in te spelen op ons bewuster consumptiegedrag brengt WeAreFood gezonde voedingsproducten op de markt. Haar quinoakoekjes en -granola's zijn al te vinden in Carrefour en Delhaize. De kinderkoekjes Little Monsters, op basis van groenten en fruit, liggen al in verschillende Carrefour-winkels.

Om haar merken verder te promoten via sociale media, events... en voor het aanwerven van een salesvertegenwoordiger is WeAreFood op zoek naar financiering.

Bedrijfsnaam WeAreFood
Oprichtingsdatum 04/07/2018
BTW-nummer BE0699.624.079
Vennootschapsvorm BV
Locatie Kortrijksesteenweg 1066, 9051 Gent
Activiteit Voeding
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Onderneming die Quinette (quinoakoeken en -granola’s) en Little Monsters (kinderkoekjes obv groenten en fruit) op de markt brengt
  • Inspelen op bewuster consumentengedrag: Little Monsters zijn veganistisch, biologisch en bevatten geen suikers, Quinette-koekjes daarbovenop ook glutenvrij
  • Quinette-koekjes te vinden in Carrefour en Delhaize, Little Monsters in Carrefour
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €51.000, maximaal €80.000 voor merkpromotie en het aanwerven van een salesmedewerker
  • Investeren kan via de crowdlening en de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)
Op dinsdag 14 december om 18u organiseert WeAreFood een webinar voor ambassadeurs en potentiële investeerders. WeAreFood zal haar activiteiten en groeiplannen toelichten, WinWinner zal de leningsmodaliteiten en de investeringsprocedure bespreken. Deelname aan het webinar is gratis, inschrijven kan via deze link.


Waarom WeAreFood?

Bij WeAreFood draait het allemaal om gezonde voeding. De onderneming wil een alternatief zijn voor koekjes die vol geraffineerde suikers zitten:

"We merken een steeds bewuster consumentengedrag. Mensen gaan op zoek naar alternatieven voor de overload aan koekjes die tjokvol suiker zitten. Met onze producten spreken we veganisten en fans van bio-producten aan en bovendien bevatten ze geen geraffineerde suikers. Die combinatie kom je maar zelden tegen.” – Nicolas Verschueren, zaakvoerder WeAreFood


Activiteit

De Quinette-koekjes, gemaakt op basis van quinoa, zijn een van de uithangborden van WeAreFood. De standaardkoekjes zijn verkrijgbaar in 4 smaken -chocolate, double chocolate, coconut en lemon ginger- en er bestaan ook ontbijtkoeken, in de smaken chocolate en coconut.

Alle producten uit het Quinette-gamma bevatten geen geraffineerde suikers, worden gemaakt met biologische ingrediënten en zijn geschikt voor veganisten en glutenintolerante personen. Voor de productie van de koekjes werkt de onderneming samen met een externe partij.


Recent bracht WeAreFood Little Monsters op de markt. Met deze kinderkoekjes op basis van fruit en groenten wil WeAreFood verder bouwen aan haar missie om de bewustwording rond gezonder consumeren in de praktijk te brengen:

“Little Monsters is een ludiek en aangenaam product dat zowel kinderen (leuke look) als ouders (een culinaire opvoeding rond bewust consumeren begint al van kinds af aan) aanspreekt. Net als de Quinette-koekjes bevatten ze geen geraffineerde suikers en zijn ze biologisch en veganistisch. Naast koekjes brengen we binnenkort ook een chipsversie van Little Monsters op de markt. Deze chips zijn biologisch, glutenvrij en minder vet dan klassieke chips.” – Nicolas Verschueren, co-founder WeAreFood


Team

Met eerdere functies als Field Manager bij chocolatier Pierre Marcolini en als Retail Marketing Manager bij Delvaux heeft Nicolas Verschueren voornamelijk commerciële en marketingervaring. Hij focust zich op de marketing, communicatie en sales voor de producten van WeAreFood. Hij neemt daarnaast de operationele leiding van de onderneming op zich.

Nicolas’ vader Emiel zorgt voor de nodige ondersteuning achter de schermen, onder meer op boekhoudkundig vlak. Hij legt zich ook toe op de financiële planning.

Nicolas Verschueren (l.)


Tractie

Met de merken Quinette en Little Monsters richt WeAreFood zich op een publiek dat bewuster wil consumeren. De verkoop van de producten gebeurt zowel B2C als B2B. De B2C-verkoop van de Quinette-producten verloopt via een webshop.

Bio-winkels en retailers vormen de belangrijkste B2B-afzetmarkten voor de onderneming. Zo zijn de Quinette-producten al te vinden bij hypermarkten van Carrefour en een 100-tal vestigingen van Delhaize. Daarnaast lopen er nog onderhandelingen met andere retailers.


Ook voor Little Monsters heeft WeAreFood eenzelfde combinatie van B2C- en B2B-verkoop voor ogen. Qua retailers heeft de onderneming al een contract gesloten met Carrefour, dat de koekjes in een 300-tal winkels zal verkopen.

"We willen ons aantal verkooppunten nu echt gaan opschalen. De contracten met grote retailers moeten een boost geven aan dat target. Ook zijn we klaar om internationaal contacten te leggen om de merken in de buurlanden aan de man te brengen.” – Nicolas Verschueren, co-founder WeAreFood


Investeer mee!

WeAreFood heeft de ambitie om verder op te schalen en is op zoek naar financiering om die ambitie waar te maken. Concreet staat de aanwerving van een salesmedewerker op de planning om de verkoop te boosten. De verkoop bij zelfstandige uitbaters van supermarkten vereist namelijk flink wat tijd omdat met hen elk apart een contract moet worden afgesloten. Daarnaast wil WeAreFood ook investeren in het promoten van haar merken via sociale media, events en pers.

WeAreFood is via deze WinWinner-campagne op zoek naar minimaal €51.000 en maximaal €80.000 om deze investeringen te kunnen maken. Investeren kan via volgende leningstypes:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Jaarlijks constante aflossing of eenmalige aflossing aan het einde van de looptijd
  • de (achtergestelde) crowdlening: 5% brutorente, looptijd 4 jaar, jaarlijks constante aflossing. Aangezien WeAreFood in aanmerking komt voor de vrijstelling van roerende voorheffing, is het brutorendement ook het nettorendement. Ontdek alle voorwaarden van deze maatregel op deze pagina.
WeAreFood zet merken op de markt die gezondere voedingsgewoonten promoten. De merken Quinette en Little Monsters zijn al te vinden bij grote retailers. Nu is het tijd om beide producten een duw in de rug te geven door in te zetten op sales en merkpromotie, het is daarvoor dat WeAreFood op zoek is naar financiering. Investeer je mee?
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.