image Pixnami

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

Pixnami

Pixnami ontwikkelt VR-games, waarbij spelers zich in een andere wereld wanen en er samen avonturen kunnen beleven. De onderneming heeft al 4 games op haar palmares en kan uitpakken met een internationaal klantenbestand: onder meer in de VS, Canada en het VK worden haar games gespeeld.

Bedrijfsnaam Pixnami
Oprichtingsdatum 17/06/2019
BTW-nummer BE0728.529.287
Vennootschapsvorm BV
Locatie Klokstraat 25 bus 11, 3600 Genk
Activiteit VR-experiences
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Ontwikkelaar van virtual reality-games, die ervoor zorgen dat spelers zich in een virtuele wereld wanen
  • Al 4 games op de markt gebracht
  • Focusdoelgroepen zijn entertainment-/shoppingcentra, arcades, kartings
  • Klanten in VS, Canada, Australië, VK, Duitsland
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €50.000 en maximaal €100.000 voor investeringen in sales/marketing en uitbreiding van het team
  • Investeren kan via de crowdlening en de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)


Waarom Pixnami?

Virtual reality-ervaringen hebben de laatste jaren sterk aan populariteit gewonnen. Dankzij de VR-technologie wanen spelers zich door het opzetten van een virtual reality-bril in een andere wereld en kunnen ze in teamverband een avontuur beleven.

Pixnami is een Limburgse onderneming die dergelijke VR-games ontwikkelt. Met haar softwareplatform Hero Zone staat Pixnami aan het voorfront van de ontwikkelingen op de markt van het location-based entertainment (LBE), een term die staat voor alle locaties waar families/vrienden/collega’s samenkomen om plezier te maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan pretparken, entertainmentcentra, arcades, shoppingcentra…


"We waren een van de eersten die standalone VR-headsets gebruikten. Hierbij wordt de computer ingebouwd in de VR-headset, terwijl er vroeger nog een kabel was tussen de computer en de headset. Met deze technologie werd dus een mobiele en meer dynamische ervaring mogelijk. Spelers kunnen vrij rondlopen en met elkaar interactie hebben net zoals in het echte leven, dit brengt de sociale beleving van het VR-gamen naar een veel hoger niveau." - Sebastian Malavasi, founder Pixnami


Activiteit

Pixnami creëert sociale virtual reality-ervaringen voor location-based entertainment. Pixnami ontwikkelt alleen de software en verdeelt deze via haar platform Hero Zone: klanten van de onderneming moeten zelf een VR-speelruimte en -brillen voorzien. Zij betalen dan per keer dat het spel gespeeld wordt een commissie aan Pixnami, of ze kunnen ook kiezen voor een abonnementsformule.

Pixnami ontwikkelde al 4 VR-avonturen, allemaal met een totaal verschillende insteek: van het bestrijden van orcs en draken in een fantasiewereld, het overleven van een zombie-apocalyps tot een dynamisch schietspel waarin de spelers een virus moeten verslaan. De 4de en recentste game, Quantum Arena, is een game gericht op de populaire esports-markt waarin spelers het tegen elkaar opnemen in futuristische tornooien voor de hoogste score.

“Al 4 spellen gelanceerd hebben in ons tweejarig bestaan, het is een prestatie die weinig voorkomt in onze sector. We proberen maximaal in te zetten op efficiëntie bij de game-ontwikkeling en houden het simpel en leuk.” – Sebastian Malavasi, founder Pixnami

Naast de ontwikkeling van eigen games staat Pixnami ook open voor de toevoeging van games van derde partijen op haar Hero Zone-platform. Op deze manier versterkt Hero Zone zijn positie op de markt als een one-stop-platform waar elke klant zijn gading kan vinden.


Team

Het team van Pixnami bestaat in totaal uit 7 mensen. Sebastian Malavasi is al sinds 2014 professioneel bezig met het creëren van virtuele content. Hij deed voornamelijk ervaring op als 3D-artiest voor hij Pixnami opstartte. Voor de onderneming legt hij zich toe op het algemene managementJoost Vanhoutte was leraar bij Syntra, waar hij verantwoordelijk was voor de opleiding Virtual Reality. Hij neemt bij Pixnami de verantwoordelijkheid van lead developer op zich.

Naast Sebastian en Joost telt Pixnami nog 5 medewerkers. 4 developers zorgen voor de ontwikkeling van de games en 1 salesverantwoordelijke gaat op zoek naar potentiële klanten die Hero Zone willen uitbaten.


Klanten

Pixnami richt zich voor de verkoop van haar producten zoals eerder gezegd voornamelijk op entertainment-/shoppingcentra, arcades, kartings... die hun klanten een innovatieve beleving willen bieden. De investering voor klanten is relatief klein, wat potentieel een mooie return on investment inhoudt.


Hoewel veel klanten van Pixnami als gevolg van corona hun zaak moesten sluiten, is er een stevige herstelling van de entertainmentmarkt. Zaken die opengaan, zoeken naar een interessante investering in het post-Covid-tijdperk en willen ook graag het meest innovatieve in huis. Hero Zone wil die oplossing zijn. De meeste klanten van Pixnami bevinden zich in de Verenigde Staten en Canada, maar ook in bijvoorbeeld Australië, Nieuw-Zeeland, het VK, Duitsland,... heeft de onderneming klanten.


Investeer mee!

Pixnami wil de volgende stap zetten in haar groeiverhaal door meer in te zetten op sales en marketing via beursdeelnames en op het aanwerven van extra personeelsleden voor de ontwikkeling van nieuwe content. Concreet zoekt Pixnami hiervoor minimaal €50.000 en maximaal €100.000 via WinWinner. Investeren kan via:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% overheidswaarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Jaarlijks constante of eenmalige aflossing aan het einde van de looptijd
  • de crowdlening (achtergestelde lening): looptijd 5 jaar, 6% jaarlijkse brutorente, eenmalige aflossing aan het einde van de looptijd
Pixnami is een onderneming die kwalitatieve content creëert voor de groeiende location-based VR-markt. Met 4 spellen in haar aanbod heeft ze een stevige positie weten te bemachtigen en een internationaal klantenbestand opgebouwd. Nu wil de onderneming verder investeren in sales, marketing en de uitbreiding van het team. Investeer je mee?
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.