image RÉÉ

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

RÉÉ

RÉÉ stimuleert de ontwikkeling van een aantal Mexicaanse regio’s door Mexicaanse koffie op een verantwoorde manier op de Europese kaart te zetten. De onderneming onderscheidt zich van bestaande koffiehandelaars doordat ze niet alleen inzet op productkwaliteit, maar ook op de ontwikkeling van de regio’s waarin ze actief is.

Met het RÉÉ Trade Program ontwikkelde de onderneming een handelsplatform voor groene koffiebonen. Het platform commercialiseert Mexicaanse koffie en werkt daarvoor samen met branderijen. Daarnaast lanceerde RÉÉ haar eigen Single Origin Coffee Brand. Met beide activiteiten wil ze de lokale producenten ondersteunen. Om het aantal regio’s uit te breiden en de koopkracht te verhogen, zoekt de onderneming financiering.

Bedrijfsnaam RÉÉ
Oprichtingsdatum 29/05/2018
BTW-nummer BE0696.890.857
Vennootschapsvorm BV
Locatie Hessenplein 2, 2000 Antwerpen
Activiteit Mexicaanse koffie
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Als handelsplatform voor groene koffiebonen zet RÉÉ Trade Program in op de ontwikkeling van koffieregio's en verschaft koffiebranderijen uit Europa en het Midden-Oosten toegang tot kwalitatieve koffie.
  • Als Single Origin Coffee Brand werkt RÉÉ (el origen del café méxico) uitsluitend met Mexicaanse koffiebonen 
  • De onderneming zet Mexicaanse koffie op een verantwoorde manier op de Europese kaart
  • Best of two worlds dankzij directe aanwezigheid in Mexico (wereldtop koffieproductie) en België (wereldtop koffiebranden)
  • Begrijpt de behoeften van de Mexicaanse regio’s dankzij haar single origin focus en lokale aanwezigheid
  • RÉÉ laat Mexicaanse regio’s samen met haar groeien: duurzaamheid, correcte prijzen & economische ontwikkeling staan centraal
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €60.000 en maximaal €160.000 om haar koopkracht en het aantal regio’s uit te breiden
  • Investeren kan via de crowdlening en de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)


Waarom RÉÉ?

Hoewel koffie deel uitmaakt van het Mexicaanse cultureel erfgoed, is de Mexicaanse variant wereldwijd nagenoeg onbekend. Mexico staat nochtans in de internationale top 10 van de koffie-industrie. Meer nog, het land is de tweede grootste producent van organische koffie ter wereld. Door Mexicaanse koffie in Europa te commercialiseren en de consumptie ervan te promoten, wil RÉÉ Mexicaanse koffie de erkenning schenken die het product verdient.



Activiteit

RÉÉ brengt een breed scala aan Mexicaanse koffieprofielen en -smaken naar Europa. De profielen zijn afkomstig uit verschillende regio’s, waardoor ze elk een karakteristieke en uiteenlopende smaak hebben. Ze worden aangeboden in twee vormen: groene koffiebonen voor koffiebranderijen en geroosterde bonen en koffiecapsules voor de b2c-markt.

“Een koffieboon is een erg absorberende vrucht. Het absorbeert de smaak van de plantages en neemt op een of andere manier ook de passie van de telers in zich op. Als Single Origin Coffee brand garanderen we dat onze producten de authentieke, regiospecifieke aroma’s die daardoor ontstaan, behouden.” - Juan Ramon Rangel Silva, co-founder RÉÉ


Eerst en vooral handelt RÉÉ in onbewerkte, groene koffiebonen. Dat gebeurt via het RÉÉ Trade Program. De koffiebonen worden zorgvuldig geselecteerd en getest in Mexico, waarna ze naar de haven van Antwerpen worden verscheept. Daar worden ze bij aankomst opnieuw getest. 

“Om de handel tussen de Mexicaanse plantages en de internationale afnemers te vereenvoudigen, ontwikkelen we op dit moment een digitaal platform. Het platform zal de samenwerking tussen plantagehouders, koffiebranders en afnemers alleen maar vergemakkelijken.” - Juan Ramon Rangel Silva, co-founder RÉÉ


Ten tweede verkoopt RÉÉ gebrande koffieproducten. Daarmee stimuleert ze Europeanen om de kwaliteit en de authenticiteit van Mexicaanse koffie te ontdekken. De onderneming werkt uitsluitend samen met Belgische koffiebranderijen uit de wereldtop. Ze levert hen de groene bonen en biedt ondersteuning bij de verkoop van het eindproduct. 

Daarnaast ontwikkelde RÉÉ ook een eigen productlijn. RÉÉ Coffee Originals bestaat uit 6 koffieprofielen, die zowel in de vorm van gebrande bonen als in 100% composteerbare koffiecups worden verkocht.


Team

Met Single Origin Coffee brand RÉÉ willen vader Ramon Rangel Mena en zoon Juan Ramon Rangel Silva Mexicaanse koffie op de Europese kaart zetten.


Vader Ramon woont en werkt in Mexico. Hij onderhoudt het rechtstreekse contact met de plantagehouders en biedt hen de nodige ondersteuning (voor, tijdens en na de oogst). Daarnaast ziet hij erop toe dat de nodige kwaliteitscontroles nauwgezet worden uitgevoerd.

Zoon Juan woont en werkt in Antwerpen. Hij verzorgt niet alleen de zakenrelaties met koffiebranderijen en eindconsumenten, maar concentreert zich ook op de algemene sales. Zelf focust hij op Noord-Europa, voor de verkoop in Italië, Spanje, Zwitserland en de Arabische Emiraten richtte hij aparte commercial agencies op.


Tractie

De directe aanwezigheid in Mexico en België verschaft RÉÉ een sterke marktpositie. Dankzij haar dubbele nationaliteit kan de onderneming de knowhow van de Belgische koffiebranderijen die tot de wereldtop behoren makkelijk combineren met de Mexicaanse kwaliteit en productkennis. Bovendien zorgt het ervoor dat RÉÉ de lokale Mexicaanse behoeften begrijpt en zich actief kan inzetten voor de ontwikkeling van de regio’s.

48% van de wereldwijde koffiebonenoogst komt terecht in de haven van Antwerpen. Door de Belgische havenstad als thuisbasis te kiezen, hebben we dus automatisch meer controle over de aanvoer en de distributie van ons product.” – Juan Ramon Rangel Silva, zaakvoerder RÉÉ


Met haar veelzijdige aanbod bereikt RÉÉ zowel de b2b- als de b2c-markt. B2b richt ze zich voornamelijk tot koffiebranderijen, horecazaken en supermarkten. De RÉÉ Coffee Originals verkoopt ze ook b2c, via haar eigen webshop

Door te focussen op duurzaamheid, sociale verantwoordelijkheid, innovatie en kwaliteit, draagt RÉÉ bij aan de economische ontplooiing van haar partners. De Mexicaanse leveranciers ontvangen meer dan de fairtrade prijs, opdat ze samen met RÉÉ kunnen groeien.

“Doordat we enkel samenwerken met duurzame Mexicaanse organisaties en zo een positieve impact hebben op de regio - zowel sociaal, economisch als ecologisch – werden we door de NAVO verkozen als partner in de verwezenlijking van haar Sustainable Development Goals 2030.” – Juan Ramon Rangel Silva, zaakvoerder RÉÉ


RÉÉ werkt hard aan de internationale erkenning van haar Mexicaanse koffieprofielen. Zo implementeert ze de nodige richtlijnen en voorschriften om het product aan het OAC-label (Appellation d’Origine Contrôlée) te laten voldoen. Dat label zou niet alleen een kwaliteitsstempel drukken op het product, ook de winstgevendheid van de Mexicaanse partners zou een boost krijgen.


Investeer mee!

Met haar nog onbekende Single Origin Coffees uit Mexico en haar eigen RÉÉ Trade Program wil RÉÉ Mexicaanse koffie op de Europese kaart zetten. Op die manier wil de onderneming de ontwikkeling van de Mexicaanse regio’s waarmee ze samenwerkt, stimuleren. 

Om een versnelling hoger te schakelen in het realiseren van haar missie, zoekt RÉÉ minimaal €60.000 en maximaal €160.000 om:

  • haar koopkracht te verhogen, zodat ze 1 of 2 containers groene koffiebonen uit Mexico kan aankopen
  • te investeren in marketing & sales

Investeren in de WinWinner-campagne van Réé kan via:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse bruto rente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% overheidswaarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Jaarlijks constante aflossing.
  • de (achtergestelde) crowdlening: looptijd 4 jaar, 5,5% jaarlijkse bruto rente, jaarlijks constante aflossing. Aangezien RÉÉ in aanmerking komt voor de vrijstelling van roerende voorheffing, is het bruto rendement van de crowdlening ook het netto rendement. Ontdek alle voorwaarden van deze maatregel op deze pagina.
Single Origin Coffee brand RÉÉ laat Europeanen kennismaken met de authentieke smaak van Mexicaanse koffie. De onderneming handelt in groene koffiebonen, commercialiseert gebrande koffiebonen en beschikt over een eigen productlijn. Door Mexicaanse koffie in Europa te introduceren, stimuleert RÉÉ de ontwikkeling van de regio’s waarmee ze samenwerkt. Investeer jij mee in de onderneming die Mexicaanse koffie op een verantwoorde en duurzame manier commercialiseert?
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.