image BUFFL

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

BUFFL

BUFFL ontwikkelde een mobiel platform waarop bedrijven kunnen nagaan hoe hun doelgroep op een nieuw product of een nieuwe dienst zou reageren. Dat doet ze via online surveys die ze binnen haar community verspreidt. Deelnemers ontvangen tokens die ze later kunnen omruilen tegen een tegoedbon, steun aan een goed doel of een schenking aan een organisatie.

Op basis van de resultaten kunnen bedrijven gevalideerde beslissingen nemen. Onder meer KBC, Unilever, Engie en Luminus werkten al met BUFFL samen. Om de betrokkenheid van haar community te vergroten, zoekt BUFFL groeifinanciering.

Bedrijfsnaam BUFFL
Oprichtingsdatum 29/01/2018
BTW-nummer BE0688.975.459
Vennootschapsvorm BV
Locatie Kardinaal Mercierplein 1, 2800 Mechelen
Activiteit Markt- en opinieonderzoek
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • BUFFL biedt ondernemingen een mobiel platform waarmee ze na kunnen gaan hoe consumenten tegenover een nieuw product/nieuwe dienst staan 
  • Dankzij deze methodologie kunnen bedrijven onmiddellijk gevalideerde beslissingen nemen op basis van de verzamelde data
  • Leden van de BUFFL-community vullen korte surveys in via de app. Zo verzamelen ze tokens die ze kunnen inwisselen tegen allerhande beloningen 
  • Diverse community van meer dan 20.000 leden. Op 6 maanden tijd uitgebreid met een representatief panel van Franstalige leden
  • App heeft een gemiddelde score van 4,6 op 5 op de App Store en de Play Store
  • Partnership met Brightfish: via cinema spots bereikt BUFFL een groter publiek
  • Grote klanten als Proximus, Telenet, Unilever, Engie en Luminus
  • Samenwerking met grootste goede doelen van België: Natagora, Télévie, 11.11.11 & Kinderkankerfonds
  • Geen gebrek aan persaandacht: Bloovi (11 maart 2021, 31 mei 2021), The house of marketingbaasbaas
  • Doel van deze campagne? Consumenten een centrale positie geven in innovatieprocessen
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €100.000 en maximaal €200.000 om betrokkenheid van de community te boosten
  • Investeren kan via de crowdlening en de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina) 
Op maandag 27 september 2021 om 18u00 organiseert BUFFL een gratis webinar. Tijdens het webinar zullen de zaakvoerders hun activiteiten en groeiplannen toelichten, WinWinner neemt de leningsmodaliteiten en het investeringsproces voor haar rekening. Inschrijven kan via deze link. 


Waarom BUFFL?

75% van de nieuwe producten of diensten die bedrijven op de markt brengen faalt in het eerste jaar. Om dat te voorkomen, ontwikkelde BUFFL een mobiel platform waarop potentiële consumenten hun mening kunnen geven over nieuwe producten of diensten. Zo kan een onderneming betrouwbare data verzamelen bij haar doelpubliek om op basis daarvan een gevalideerde beslissing te nemen in verband met de lancering van iets nieuws.


Activiteit

BUFFL ontwikkelde een mobiel platform waarop ondernemingen kunnen polsen naar de mening van potentiële consumenten over nieuwe concepten die ze op de markt willen brengen. Op die manier helpt BUFFL hen bij het nemen van gevalideerde beslissingen, zodat er enkel nog producten gelanceerd worden waarop de consument écht zit te wachten.



De geëngageerde BUFFL-community telt ruim 20.000 leden. Zij vullen korte en krachtige surveys in via de app en ontvangen in ruil daarvoor tokens. Hoe meer surveys je invult, hoe meer tokens je verzamelt en hoe sneller je deze kan omruilen tegen een beloning, steun aan een organisatie of een schenking aan een goed doel.


“Er verschijnen dagelijks nieuwe surveys op onze app. Door de vragenlijsten te beantwoorden helpen deelnemers ondernemingen bij de ontwikkeling van producten en diensten die de markt echt nodig heeft. Zo bouwt de community mee aan de producten en diensten van morgen.” - Dennis De Clercq, co-founder en CEO van BUFFL

De app is verbonden aan een door BUFFL ontworpen tool die bedrijven onmiddellijk toegang verschaft tot de data uit hun survey. Binnen de 24 uur nadat de bevraging is afgerond, worden de concepten gevalideerd en ontvangt de opdrachtgever real time informatie over zijn of haar doelpubliek.

“Samen met BUFFL bouwden we een brug die ons op een snelle en slimme manier met onze consumenten verbond. We willen BUFFL dan ook bedanken voor de aangename samenwerking. Zonder haar consultancy waren we nooit in staat geweest om die brug te bouwen, noch om de stem van onze consumenten als uitgangspunt te nemen van onze beslissingen.” - Kaat Van der Goten, CMI specialist Food & Refreshment Belgium bij Unilever

Daarnaast treedt BUFFL op als consultant. Dat houdt in dat ze ondernemingen bijstaat tijdens het volledige innovatieproces, van de formulering en verspreiding van een survey over de analyse van de resultaten tot de toepassing van de geformuleerde conclusies in de praktijk.



“BUFFL is je sherpa doorheen het hele innovatieproces: van de identificatie van een probleem tot het vermarkten van je oplossing. Om de deelnemers van een survey tijdens het hele innovatie- en lanceringsproces te blijven betrekken, willen we de app verder ontwikkelen. Pas wanneer interactie tussen deelnemers en ondernemers mogelijk is, kunnen ondernemers ambassadeurs maken van hun raadgevers.” - Seppe Stroo, co-founder BUFFL


Team

Founders Seppe Stroo en Dennis De Clercq vullen elkaar perfect aan. Terwijl Seppe instaat voor sales en innovatie, focust CEO Dennis op management en marketing. Hij treedt ook op als uithangbord van BUFFL.


Op drie jaar tijd breidden ze hun team sterk uit. Ondertussen hebben ze 20 werknemers in dienst die instaan voor de ontwikkeling van de tools en de methodologie, de financiën en administratie, marketing en het onderhouden van de community. 



Tractie

BUFFL richt zich op bedrijven die baat hebben bij de onmiddellijke validatie van betrouwbare data, maar moeilijkheden ondervinden bij het bereiken van hun doelgroep. Hoewel BUFFLs methodologie toepasbaar is op alle markten, bestaat het huidige klantenbestand voornamelijk uit bedrijven uit de energie- en de telecomsector. Die sectoren worden immers gekenmerkt door innovatie en lanceren bijgevolg een veelheid aan nieuwe projecten.


BUFFL zoekt voortdurend nieuwe leden voor haar community. Alle particulieren komen in aanmerking. Op die manier bouwt de onderneming aan een diverse en representatieve groep respondenten. De drijfveer om deel te nemen aan surveys is erg uiteenlopend. Terwijl jongeren vooral een centje bij willen verdienen, nemen volwassenen eerder deel om impact te hebben op de markt.

“BUFFL geeft je de mogelijkheid om via korte surveys bij te dragen aan de diensten en producten van morgen. Als beloning krijg je tokens om in te ruilen voor coupons voor o.a. webshops. Eenvoudig, licht en snel! Gewoon installeren en deel worden van de community!” - Dries Bruyneel, lid van de BUFFL-community 


BUFFL beschikt over een indrukwekkend track record. Grote klanten als Telenet, Nestlé en KBC deden al een beroep op haar diensten. Daarnaast bood ze reeds ondersteuning bij de lancering van heel wat nieuwe producten en diensten, waaronder het BOLT energieplatform van Luminus. 


Investeer mee!

De afgelopen drie jaar onderging BUFFL een sterke groeispurt. Anno 2021 is de onderneming klaar voor de volgende stap:

“Op dit moment stopt de betrokkenheid van onze leden nadat ze een survey hebben ingevuld. Daar willen we nu verandering in brengen. Het is de bedoeling om de leden die deelnemen aan een survey ook bij de verdere ontwikkeling van het product of de dienst te betrekken.” - Dennis De Clercq, co-founder en CEO van BUFFL

Om de betrokkenheid van de community te vergroten, wil de onderneming haar platform verder uitbouwen en optimaliseren. Ze zoekt daarvoor minimaal €100.000 en maximaal €200.000.

Investeren in de WinWinner-campagne van BUFFL kan via:

  • de winwinlening: 1,75% bruto rente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand, bedrag 40% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. De aflossing is eenmalig.
  • de (achtergestelde) crowdlening: 6% bruto rente, looptijd 4 jaar, eenmalige aflossing. Aangezien BUFFL in aanmerking komt voor de vrijstelling van roerende voorheffing, is het bruto rendement ook het netto rendement. Ontdek alle voorwaarden van deze maatregel deze pagina.
BUFFL helpt ondernemingen om gevalideerde beslissingen te nemen over de lancering van nieuwe producten of diensten. Via korte surveys die ze binnen haar community verspreidt, verzamelt BUFFL de nodige data. Ondernemingen ontvangen binnen de 24 uur het resultaat van hun surveys en deelnemers ontvangen tokens die ze kunnen inwisselen tegen een beloning naar keuze. Om de betrokkenheid van de community te vergroten, wil BUFFL haar platform verder optimaliseren. Investeer je mee?
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.