image Move To Happiness Hub

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

Move To Happiness Hub

Move To Happiness Hub (MTHH) is dé welzijnsgids voor iedereen die zich beter in zijn of haar vel wilt voelen. Het motto ‘jouw lichaam, jouw regels’ staat centraal. Het platform heeft dan ook een enorm veelzijdig aanbod, zowel voor particulieren als voor bedrijven. Nu de tractie op het platform alsmaar toeneemt, is MTHH klaar om zich op de Belgische en Nederlandse markt te verankeren. Om haar groeiplannen te realiseren, zoekt de onderneming financiering. 

Bedrijfsnaam Move To Happiness Hub
Oprichtingsdatum 24/5/1989
BTW-nummer BE0437.586.004
Vennootschapsvorm BV
Locatie Statiestraat 3 bus b, 2560 Nijlen
Activiteit Wellbeing platform
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Wellbeing-platform voor alle mensen die zich beter in hun vel willen voelen
  • Speelt in op de digitalisering van sport- en welzijnsinitiatieven
  • Sterke marktpositie dankzij focus op b2c én b2b
  • Enorme flexibiliteit: het aanbod aanpassen aan de consument, niet andersom
  • Zaakvoerders met ervaring in de sportsector, bijgestaan door een team van experten
  • Internationale ambities, werkte samen met Dreamville (camping Tomorrowland) en heeft een partnership met softwarebedrijf Monizze
  • Goedgevulde sales pipeline
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €75.000 en maximaal €150.000 voor investeringen in het team, marketing en het platform
  • Investeren kan via de crowdlening en de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)


Waarom Move To Happiness Hub (MTHH)?

Steeds meer mensen worstelen met beweging en voeding. Enerzijds door het overaanbod aan rijke voedingsproducten, anderzijds door onze zittende levensstijl. Die combinatie heeft ervoor gezorgd dat gezondheidsproblemen als overgewicht, stress en een tekort aan beweging steeds vaker voorkomen. Zulke problemen hebben niet alleen een negatief effect op de persoon zelf, maar ook op zijn/haar omgeving, werkgever en zelfs op de samenleving.

Met haar wellbeing-platform gaat Move To Happiness Hub de maatschappelijke uitdaging om daar verandering in te brengen aan. De onderneming ondersteunt haar klanten op hun persoonlijke pad richting happiness en doet dat waar, wanneer en vooral hoe ze dat zelf willen.


Activiteit

Van opzwepende work-outs tot rustgevende yogalessen en motiverende gezondheidstips, het aanbod van MTHH omvat het allemaal. De onderneming werkt volgens een drietrapsmodel: klanten raken geïnspireerd tijdens de webinars, volgen vervolgens een passend traject en krijgen daarbij begeleiding via personal coaching. 

“Als mensen bij georganiseerde sport- en gezondheidsinitiatieven afhaken, is het vaak omdat ze te weinig tijd of motivatie hebben. Of omdat ze niet willen vasthangen aan een langdurige abonnementsformule. Die argumenten haalt Move To Happiness Hub onderuit. Wij geloven dat het aanbod zich moet aanpassen aan de consument en niet omgekeerd. Alleen zo verlaag je de drempel om meer te bewegen en gezonder te leven.” – Kenneth Van Daele, founder MTHH

Iedereen heeft andere behoeftes, mogelijkheden en ambities. Daarom werkte MTHH vier verschillende trajecten uit waarbij ze haar klanten de juiste tools aanreikt om hun fysieke en/of mentale gezondheid te boosten. In de toekomst zal de onderneming haar aanbod verder uitbreiden.

  1. Toned, voor wie fit en zelfzeker door het leven wilt gaan
  2. Energy, voor wie gewoon lekker in zijn/haar vel wilt zitten
  3. Recharge, voor wie wil ontsnappen aan de drukke realiteit
  4. Fun, voor wie simpelweg plezier wilt maken


“We vergelijken onze trajecten met metrolijnen. Elk traject volgt een bepaalde route. Als je ambitie, behoefte of levensstijl gaandeweg verandert, dan stap je simpelweg over op een andere lijn. Een eindpunt is er niet, want wie wil nu afstappen van de lijn richting welzijn en happiness?” - Kenneth Van Daele, founder MTHH 

Op basis van het gekozen traject en het persoonlijke profiel van de klant, stelt MTHH een passend plan van aanpak op. Als vertrekpunt bestaan er vier basis engagement plans, geïnspireerd op de vier seizoenen.

  1. Winter cleanse, focus: love your body
  2. Spring Resurrection, focus: happy soul
  3. Summer Revitalising, focus: love your body & happy soul 
  4. Autumn transition, focus: reconnecting & your way of life


Dat alles maakt het platform tot een digital buddy for life. Gedurende het hele bewegings-, voedings- en sporttraject krijgen de deelnemers persoonlijke ondersteuning. Doordat alle content online en on demand wordt aangeboden, gebeurt dat waar en wanneer de klant het zelf wilt. 


Team

Founders Kenneth Van Daele en Valérie Fornoville hebben al heel wat ervaring in de sport- en fitnesswereld. In 2015 richtten ze samen de groene fitnessonderneming Eco Gym op, die in 2017 werd omgedoopt tot Move To Happiness Hub.


De zaakvoerders laten zich omringen door een team van 4 experten. Wim Seynave - CFO bij o.a. Joyns en Payconiq - staat in voor de financiële gezondheid van de onderneming. IT-specialist en aandeelhouder Peter van Boeckel ontwikkelt de architectuur van het digitale platform. De sales liggen in handen van Sophie Vandriessche, die ervaring opdeed bij bedrijven als KBC en Aveve. Chantal Copello, founder van Soul 15, verzorgt de storytelling.

Voor de work-outs werken Kenneth en Valérie  samen met acht enthousiaste coaches, die elk hun eigen specialisaties hebben. 

De MTHH coaches: Ian, Jenny, Nadia & Jasmine (boven) - Frieda, Sige, An-Sofie & Ingrid (onder)

Dankzij aandeelhouder Etienne Maerïën - voormalig adviseur e-health van de minister van Volksgezondheid - heeft MTHH toegang tot een breed netwerk binnen de zorg- en welzijnssector.


Tractie

Het MTHH wellbeing-platform richt zich zowel tot particulieren als tot bedrijven:

  • B2C: alle particulieren die zich beter in hun vel willen voelen. Dankzij de verschillende trajecten bereikt MTHH zowel mensen die meer wil bewegen om in shape te blijven als mensen die gezonder willen leven, stress willen bestrijden of simpelweg plezier willen maken.
  • B2B: ondernemingen met meer dan 500 medewerkers. Via het platform kunnen werkgevers meebouwen aan het welzijn van hun werkkrachten. Bovendien kunnen ze er ook hun eigen content op aanbieden, waardoor ze alle welzijnsinitiatieven voor hun werknemers kunnen centraliseren.


Met die dubbele doelgroep onderscheidt de onderneming zich op de markt van sport- en welzijnsinitiatieven. Bovendien hangen klanten niet vast aan een streng abonnement: ofwel betalen ze enkel de content die ze effectief gebruiken, ofwel kiezen ze voor een flexibele en maandelijks opzegbare abonnementsformule. 

“Iedereen heeft baat bij gezonde en gelukkige werknemers: de werknemers zelf, hun werkgevers én de samenleving. Tevreden werkkrachten zijn immers productiever. Bedrijven halen dus alleen maar voordeel uit de investering in het welzijn van hun team.” - Kenneth Van Daele, founder MTHH

Sinds 2017 heeft MTHH internationale ambities. Eerder werkte ze al een volledig welzijnsprogramma uit voor voor Dreamville (de camping van Tomorrowland), wat haar internationale zichtbaarheid een boost gaf. Momenteel lopen er verschillende gesprekken met particuliere klanten en (inter)nationale bedrijven, zowel voor samenwerkingen als voor partnerships. 


“Ik had nooit gedacht dat ik dit ging zeggen maar thuis sporten is zo leuk en makkelijk: je kleedt je 5 minuten voor de start om, je rolt je matje uit en ready set go! Je verliest helemaal geen tijd met verplaatsingen.” - Klantreview Lisa

“Net de eerste work-out gedaan en heb m’n lichaam nog nooit zo voelen branden. Blij dat ik de stap gezet heb van gratis Youtube work-outs naar jullie programma.” - Klantreview Melissa


Investeer mee!

Nu de tractie op het platform steeds toeneemt en er heel wat projecten in de pijplijn zitten, is Move To Happiness Hub klaar om de Belgische en Nederlandse markt te veroveren. Om die ambitie te realiseren, zoekt de onderneming financiering. Concreet wilt ze investeren in:

  • (de uitbreiding van) het team
  • de productie van extra content om het aanbod op het platform te vergroten
  • marketing rond het platform: enerzijds om de Vlaamse en Nederlandse B2C-markt sneller te veroveren; anderzijds om het aantal partnerships te verhogen, zodat ook de B2B sales toeneemt
  • de optimalisatie van het platform: het gebruiksgemak en de gebruikservaring verbeteren
In samenwerking met funding agency The Harbour werd een financieringsbehoefte van €500.000 bepaald. WinWinner is een van de financieringskanalen om in die behoefte te voorzien. Via WinWinner zoekt de onderneming minimaal €75.000 en maximaal €150.000. Meer informatie over de financieringsbehoefte en de financieringskanalen alsook een toelichting van de adviseur van The Harbour vind je onder het tabblad Financiële gegevens.

Investeren in Move To Happiness Hub kan via:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse bruto rente, 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% waarborg op openstaand bedrag. Jaarlijks constante of eenmalige aflossing, looptijd 5 jaar
  • de (achtergestelde) crowdlening: 6% bruto rente, looptijd 5 jaar, eenmalige terugbetaling aan het einde van de looptijd.
Het wellbeing-platform van Move to Happiness Hub biedt de oplossing voor particulieren en bedrijven die actief willen inzetten op lichamelijk en mentaal welzijn. Elk bewegings-, voedings- en sporttraject wordt op maat opgesteld en verloopt volledig online. Nu de tractie op het platform toeneemt, wilt MTHH de (inter)nationale B2B- en B2C-markt veroveren. Investeer jij mee in de onderneming die zich inzet voor ons welzijn?
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.