image StudioFluo

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

StudioFluo

StudioFluo is een hotspot voor creativiteit, met krachtige workshops rond een brede waaier aan thema's. De onderneming kon al meer dan 2.500 klanten voor haar workshops en DIY-boxen overtuigen, waaronder ook grote namen als Karel de Grote Hogeschool en Microsoft. De 2 enthousiaste mompreneurs achter StudioFluo zoeken nu financiering om verder te bouwen aan een online workshop-Academy.

Bedrijfsnaam StudioFluo
Oprichtingsdatum 31/07/2019
BTW-nummer BE0731.737.415
Vennootschapsvorm BV
Locatie Ballaarstraat 32 bus 1, 2018 Antwerpen
Activiteit Online course platform
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Hotspot voor creativiteit met een breed aanbod aan workshops
  • Geen hyperfrivole of fluffy activiteiten, maar laagdrempelige, krachtige workshops waaraan de deelnemers een afgewerkt product overhouden
  • Meer dan 2.500 betalende klanten voor de workshops en DIY-boxen. Bekende B2B-klanten: Karel de Grote Hogeschool, Microsoft
  • Gerund door 2 creatieve en enthousiaste mompreneurs, aangevuld met 30-tal freelancers
  • Als gevolg van corona geswitcht naar DIY-boxen voor thuis
  • Volgende stap: een online Academy waarop creatievelingen instructievideo’s terugvinden
  • Op zoek naar minimaal €75.000 en maximaal €125.000 voor investeringen in de verdere ontwikkeling en commercialisatie van de Academy
  • Investeren kan via de crowdlening en de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)
Op maandag 21 juni om 18u geeft StudioFluo een webinar voor potentiële investeerders en ambassadeurs van de onderneming. StudioFluo zal haar activiteiten en groeiplannen toelichten, WinWinner zal de investeringsprocedure en de leningsmodaliteiten bespreken. Deelname aan het webinar is gratis, inschrijven kan via deze link.


Waarom StudioFluo?

Met StudioFluo creëren Lies Van Driel en Evi De Pré hotspots voor creativiteit. Hun doel? Hongerige creatievelingen een speeltuin bieden en mensen die over zichzelf zeggen dat ze niet creatief zijn van het tegendeel overtuigen.

“In de versnipperde markt van craft schools, masterclasses en vaak non-kwalitatieve workshops biedt StudioFluo een gecentraliseerd leerplatform aan met een ruim aanbod creatieve cursussen mét kwaliteitslabel. StudioFluo is de schakel tussen de creatieve meesters in hun vak en nieuwsgierige en leergierige mensen van alle leeftijden. Online en offline. Duurzaam en ecologisch. Jong en dynamisch.” – Lies Van Driel, co-owner StudioFluo


Activiteit

Om de creativiteit de vrije loop te laten startte StudioFluo met het organiseren van fysieke workshops, eerst in Antwerpen en later kwam Leuven erbij. Maar verwacht je bij die workshops niet aan zweverige of geitenwollen-sokkentoestanden, want StudioFluo is allesbehalve plain vanilla:

“We bundelen alles in 1 krachtige workshop met een goeie scheut humor en op het einde ga je naar huis met een afgewerkt product. Op die manier willen we het makkelijker maken om te proeven van verschillende creatieve disciplines. Bij ons kan je terecht voor zowat alles wat je in een traditionele kunstacademie kan leren, van zeefdrukken, prints en elektronicakits over keramiek, natuurlijke schoonheidsproducten en Photoshop voor beginners tot klassiekers zoals houtbewerking, naaien en borduren. Alleen verlagen we de drempel van zo’n academie-opleiding door alles te bundelen in 1 workshop.” -  Evi De Pré, co-owner StudioFluo


Corona gooide voor het concept van de workshops flink wat roet in het eten van StudioFluo, maar al snel kwamen Evi en Lies met een alternatief: ze gingen workshops in a box thuis leveren bij de deelnemers zodat ze in hun kot ook de handen uit de mouwen konden steken.

Corona deed Evi en Lies inzien dat ze zich verder op de online markt moeten gooien. De volgende stap voor StudioFluo wordt dan ook een volwaardige online Academy waarbij leergierige creatievelingen betalen om van thuis uit een workshop te volgen.

“Dankzij ons netwerk van creatieve lesgevers willen we snel voldoende content op de Academy krijgen. De concurrentie van YouTube, dat gratis video’s aanbiedt? Vaak ben je wel even zoet met het vinden van een goede tutorial op YouTube, wij willen een kwaliteitsstempel op onze content drukken door samen te werken met lesgevers die (semi-)professioneel bezig zijn met hun vak. Het is de bedoeling om de Academy in augustus te lanceren.” – Lies Van Driel, co-owner StudioFluo


Team

Lies Van Driel en Evi De Pré waren vroeger aan de slag als stewardess. Nu ze het luchtvaartleven achter zich hebben gelaten en beide met hun voetjes terug op de grond staan, willen deze mompreneurs hun creatieve hotspot StudioFluo steviger op de kaart zetten.

Lies Van Driel & Evi De Pré. Foto: Caroline Dupont

Lies geeft zelf een brede waaier aan workshops. Daarnaast volgt ze als creatieve trendwatcher alle nieuwtjes in het creatieve landschap op de voet. Nu StudioFluo volop bezig is met het uitrollen van een online Academy, zal Lies mee instaan voor het aantrekken van lesgevers voor de workshops en de kwaliteitscontrole.

Evi geeft workshops rond de meer klassieke activiteiten zoals naaien en haken. Daarnaast legt ze zich toe op het financiële plaatje van StudioFluo en legt ze connecties met masters voor het geven van workshops.


StudioFluo doet een beroep een 30-tal freelancers voor het geven van de workshops. Aangezien de onderneming volop aan het inzetten is op de switch naar digitale workshops, zal ze deze freelancers ook inschakelen voor contentproductie op de Academy.

“Niets dan respect voor deze ondernemende madammen. Corona trok een flinke streep door hun organisatie maar met nooit aflatend enthousiasme bleven -en blijven- ze gaan met die banaan. Hun handen-uit-de-mouwen-mentaliteit zorgt ervoor dat wat ze doen, vlotjes en smoothly loopt, mijn workshop bij hen was dan ook tiptop geregeld. Ik ben fan!” - Brenda Keirsebilck, Atelier Juul (geeft workshops via StudioFluo)


Tractie

Meer dan 2.500 betalende klanten voor de workshops en doe-het-zelf-boxen, meer dan 2.000 Facebook-volgers, meer dan 4.000 op Instagram...: StudioFluo kan rekenen op een breed publiek. Dat publiek bestaat zowel uit particulieren als uit zakelijke klanten. Enkele bekende namen die al kozen voor een StudioFluo-workshop zijn Karel de Grote Hogeschool, Microsoft en Kanal Centre Pompidou in Brussel.

“StudioFluo vind ik een prachtig concept, van hun tie-dye- tot keramiekworkshops. De Academy en craftshops sluiten enorm aan op de hedendaagse demand. Authentiek en met een hoek af ;)” - Tom

De fysieke workshops zullen in de toekomst nog deel uitmaken van de activiteiten van StudioFluo, maar wel op een lager pitje om volop ruimte te geven aan de groei van de online Academy. Met die Academy zal StudioFluo zich vooral richten op particulieren die bereid zijn om te betalen voor kwalitatieve online workshops in plaats van tijd te verliezen met het zoeken van gratis YouTube-tutorials die vaak te wensen overlaten. Een deel van de inkomsten gaat naar de masters, maar uiteraard neemt StudioFluo ook een commissie op inkomsten uit video’s.


Aan de Academy is echter ook een B2B-verdienmodel gekoppeld; zo kunnen de masters in de video’s producten van bepaalde winkels promoten (“in winkel X vind je alle spullen die je nodig hebt om zelf creatief aan de slag te gaan”). Op die manier worden de workshopvolgers hot leads voor deze winkels, die dus zullen betalen voor dit product placement.

De pers pikte de activiteiten van StudioFluo al geregeld op. Zo maakte ATV een reportage over raamversiering en publiceerde Knack Weekend een artikel over de DIY-knutselboxen.


Investeer mee!

StudioFluo wil haar groeiambities onderstrepen en is op zoek naar financiering, voornamelijk om de Academy kwalitatief en bij een breed publiek online te krijgen. Concreet staan volgende investeringen op de planning:

  • De aanwerving van een marketingmanager en videograaf
  • Het maken van de eerste filmpjes en de aankoop van de hiervoor nodige materialen
  • Het op punt zetten van de technische ontwikkeling van de Academy
  • Community building

Hiervoor is StudioFluo op zoek naar minimaal €75.000 en maximaal €125.000. Investeren kan via:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% overheidswaarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Jaarlijks constante aflossing of eenmalige aflossing aan het einde van de looptijd
  • de crowdlening (achtergestelde lening): looptijd 5 jaar, 5% jaarlijkse brutorente, jaarlijks constante aflossing. Aangezien StudioFluo in aanmerking komt voor de vrijstelling van roerende voorheffing, is het brutorendement van de crowdlening ook het nettorendement. Ontdek alle voorwaarden van deze maatregel op deze pagina.
Eigenaars Lies en Evi zijn twee creatieve kraks en hebben met StudioFluo op korte tijd een sterk merk in de creatieve sector gebouwd, waardoor ze al meer dan 2.500 deelnemers aan hun workshops konden verwelkomen. De onderneming wil nu de digitale kaart trekken door een online creatieve hotspot te worden waarop masters hun skills kunnen delen en leergierige creatievelingen hun hartje kunnen ophalen. Investeer je mee?
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.