image Fill in the Blanks

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

Fill in the Blanks

Uitgeverij Fill in the Blanks biedt (on)bekende auteurs een platform waarop ze hun manuscript samen met de lezerscommunity kunnen verbeteren. De uitgeverij biedt zowel ondersteuning bij de publicatie van het boek, als bij de promotie ervan. Met heel wat veelbelovende projecten in de pijplijn, is Fill in the Blanks klaar om de Vlaamse uitgeverswereld grondig te updaten. Via deze crowdlendingcampagne zoekt de organisatie voorfinanciering voor haar eerste projecten.

Bedrijfsnaam Fill In The Blanks
Oprichtingsdatum 23 juni 2020
BTW-nummer BE749575913
Vennootschapsvorm VZW
Locatie Dorpstraat 57, bus 1, 2950 Kapellen
Activiteit Uitgeverij
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Fill in the Blanks geeft startende en reeds bekende auteurs een eerlijke kans om hun verhaal te publiceren en te promoten
  • Jonge uitgeverij die schrijvers en lezers met elkaar verbindt
  • Founder Manfred Bogaert is zelf auteur, zijn debuutroman werd in 2019 genomineerd voor de Fintro Literatuurprijs ‘Het Spannende Boek’
  • Competent en dynamisch team mét ervaring in de uitgeverswereld en de media
  • Goed gevulde pijplijn voor 2021, inclusief een aantal projecten voor bekende namen
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €50.000 en maximaal €85.000 als voorfinanciering voor geplande projecten
  • Investeren kan via de winwinlening en de crowdlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)


Waarom Fill in the Blanks?

Elk verhaal verdient het om gelezen te worden. Toch vormt dat binnen het huidige uitgeversklimaat geen evidentie. Het literaire landschap in Vlaanderen is verschraald: uitgeverijen fusioneren of herstructureren en slechts weinig manuscripten worden aangenomen. De focus ligt op winst, waardoor nieuw talent nog nauwelijks de kans krijgt om zich te tonen.


Fill in the Blanks staat (on)bekende auteurs bij tijdens het hele publicatieproces: van de beoordeling van het eerste manuscript tot de promotie van het boek. In tegenstelling tot grote uitgeverijen stelt ze de lezer centraal als ambassadeur van het verhaal.

“Onze visie is vierledig: Fill in the Blanks wil een stem zijn voor startende en bekende auteurs, ze wil schrijvers en lezers opnieuw met elkaar verbinden én ze wil gelijktijdig meer mensen aan het schrijven zetten en meer mensen laten lezen.” – Guy Bout, vennoot Fill in the Blanks


Activiteit

Bijgestaan door collega’s, specialisten en vooral door lezers, geeft Fill in the Blanks startende en reeds bekende auteurs een eerlijke kans om hun verhaal te publiceren. De kleine uitgeverij werkt steeds nauw samen met de auteur en biedt ook na de publicatie ondersteuning bij de promotie van het boek. Op die manier krijgt zowel de verkoop van het werk als de naamsbekendheid van de auteur een boost.

“Van het laatste boek van columnist Hugo Camps werden slechts 2000 exemplaren verkocht. Zijn uitgeverij zorgde amper voor promotie of publiciteit.  Dat is anders bij Fill in the Blanks, onze ondersteuning loopt ook na de publicatie door.” – Guy Bout, vennoot Fill in the Blanks

Auteurs en lezers dienen zich aan te melden op het online platform van de uitgeverij. Lezers vullen een vragenlijst in die peilt naar hun interesses en leesgedrag. Op basis daarvan ontvangen ze manuscripten die ze via een feedbackformulier kunnen beoordelen. Zo dragen ze bij aan de screening van het werk. Wanneer het werk gepubliceerd wordt, ontvangen ze een gesigneerd exemplaar, worden ze uitgenodigd op de boekpresentatie én krijgen ze een vermelding als redacteur in het dankwoord.


Auteurs
kunnen na aanmelding op het platform hun manuscript doorsturen. Lezers met passende interesses en voorkeuren zullen het beoordelen. Daarnaast moet de auteur zijn/haar verhaal voorstellen aan het team van Fill in the Blanks, zij nemen immers de eindbeslissing. Samen met de auteur overlopen ze alle feedback. Is de screening negatief, dan brengt het team de auteur in contact met organisaties die beginnende auteurs coachen. Is het resultaat positief, dan gaat de uitgeverij over tot de productie van het boek en organiseert ze de nodige events en promotie.

“We bieden auteurs meer dan professionele begeleiding en een aantrekkelijke productiekost. We zorgen voor een hechte relatie met de lezers, auteurs krijgen toegang tot ons netwerk én we zorgen voor promotie en publiciteit. Bovendien blijft het werk 100% eigendom van de auteur, wat bij klassieke uitgeverijen lang niet altijd het geval is.” – Manfred Bogaert, founder Fill in the Blanks


Team

Het idee achter Fill in the Blanks ontstond toen Manfred Bogaert als beginnend auteur moeilijkheden ondervond bij de publicatie van zijn eerste boek. Hij verdiepte zich in de werking van uitgeverijen en publicatieprocessen en richtte vervolgens Fill in the Blanks op. Vandaag vervult hij de functie van marketeer en business developer.

V.l.n.r. Ushi Torfs, Guy Bout, Charlotte Bogaert en Manfred Bogaert

Guy Bout en Ushi Torfs hadden samen al een aantal boeken gepubliceerd voor ze bij Fill in the Blanks terecht kwamen. Als matchmaker en netwerker verzorgt Guy de sales. Hij maakt de visie en missie van de organisatie wereldkundig voor de buitenwereld. Ushi – grafisch ontwerper, webdesigner en fotografe – is de creatieve duizendpoot van het team. Ze verzorgt de lay-out en maakt de boeken drukklaar.  

De vierde en laatste vennoot van de vzw is Manfreds dochter Charlotte Bogaert. Dankzij haar achtergrond in de mediasector en als influencer op sociale media vormt ze de geknipte Accountmanager Media. Naast de communicatie en de promotie via sociale media, staat ze ook in voor de organisatie van events.


Tractie

Vanuit de visie dat elk verhaal het verdient om gelezen te worden, houdt Fill in the Blanks haar doelgroep bewust zo breed mogelijk. Alle auteurs en lezers – ongeacht leeftijd, geslacht en achtergrond - kunnen bij Fill in the Blanks terecht. Ook op het vlak van genre bestaan er geen restricties. De organisatie staat open voor elk type verhaal: van een geschiedenisboek of een stationsroman, tot foto- en kookboeken. 

Fill in the Blanks wil zich niet profileren als een op winst beluste uitgeverij. Het team koos dan ook bewust voor een vzw als ondernemingsvorm. De kostprijs voor de auteur wordt per afzonderlijk project bekeken. Daarnaast schenkt de uitgeverij voor elk verkocht boek een vast bedrag aan een van de goede doelen waarmee ze samenwerkt of aan een goed doel dat de auteur zelf aanbrengt. Zo ontstaat een win-winsituatie: enerzijds is er de solidariteit en anderzijds triggert het de verkoop, vooral bij startende auteurs. 

“Gezien de sterke opstart van Fill in the Blanks zijn wij als partner zeer verheugd om met geweldige team samen te werken.” - Didier Beyens, BESTInGraphics bv
“Ik kijk er als fervent lezer al naar uit om samen met uitgeverij Fill in the Blanks deel te nemen aan de redactie en vormgeving van romans.” - Luc Aerts, lezer en lid van verschillende Vlaamse leesclubs
“Door met Fill in the Blanks samen te werken kan ik mijn graphic novel op een professionele manier tot bij mijn lezers brengen, zonder al de bottlenecks die komen kijken bij andere uitgevers of bij publiceren onder eigen beheer. Het is voor mij de beste match.” - Antoon Stessels, auteur en graphic novellist 


Op dit moment is Fill in the Blanks in gesprek met enkele bekende namen, waaronder columnist Hugo Camps en zanger Ivan Heylen. Met Bake Off Vlaanderen winnares Alexandra Vandergeeten gooide Fill in the Blanks het reeds op een akkoord. Dat is lang niet het enige project dat de jonge uitgeverij dit jaar zal verwezenlijken. Met een stripverhaal, een graphic novel, twee romans en een non-fictieboek van enkele gerenommeerde psychologen beschikt ze over een goed gevulde pijplijn voor 2021.

Fill in the Blanks geniet het vertrouwen van partners als BestinGraphics, De tekstologen, Booxxe en het Centraal Boekhuis. 


Investeer mee!

Nu de organisatie verschillende gesprekken voert met bekende en minder bekende auteurs en er heel wat beloftevolle projecten in de pijplijn zitten, is Fill in the Blanks klaar om haar missie te realiseren. Om de geplande projecten voor te financieren, wil de uitgeverij haar eigen inbreng aanvullen met minimaal €50.000 en maximaal €85.000 uit crowdlending (meer informatie over de precieze samenstelling van de financieringsmix vind je onder het tabblad Financiële gegevens).

Investeren in de WinWinner-campagne van Fill in the Blanks kan via:

  • de winwinlening: 1,75% brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. De aflossing is jaarlijks constant.
  • de (achtergestelde) crowdlening: 5% bruto rente, looptijd 5 jaar, jaarlijks constante aflossing. Aangezien Fill in the Blanks in aanmerking komt voor de vrijstelling van roerende voorheffing, is het bruto rendement ook het netto rendement. Ontdek alle voorwaarden van deze maatregel op deze pagina.
Uitgeverij Fill in the Blanks brengt (on)bekende auteurs en lezers samen. De lezerscommunity beoordeelt de manuscripten en auteurs krijgen ondersteuning bij de publicatie en de promotie van hun werk. Nu de uitgeverij in gesprek is met verschillende auteurs en er reeds een aantal veelbelovende projecten op de planning staan, is Fill In The Blanks klaar om de Vlaamse uitgeverswereld een grondige update te geven. Schrijf jij mee aan haar groeiverhaal? 
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.