image Chapolino

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

Chapolino

Drie Antwerpse vrienden brengen met hun 'klein bazeke' Chapolino een arancello, een Italiaanse likeur op basis van appelsienen, op de markt. De onderneming heeft al enkele akkoorden met afnemers, waaronder enkele vestigingen van hotelketen Van der Valk. Ook heel wat (top)restaurants staan op de lijst van hot leads.

Voor het promoten van de hippe, stijlvolle drank en om te investeren in de voorfinanciering van de productie is Chapolino op zoek naar financiering.

Bedrijfsnaam Trinity (commerciële naam Chapolino)
Oprichtingsdatum 19/03/2021
BTW-nummer BE0765.433.730
Vennootschapsvorm BV
Locatie Leliestraat 19, 2850 Boom
Activiteit Arancello
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Onderneming die arancello, een klassieke Italiaanse sinaasappellikeur, op de markt brengt
  • Gebaseerd op authentiek Siciliaans recept
  • Branding als hippe, stijlvolle drank gecombineerd met de mysterieuze touch van Sicilië
  • Al 10-tal partijen hebben bevestigd Chapolino op hun kaart te zullen zetten, waaronder enkele vestigingen van hotelketen Van der Valk
  • 100 flessen verkocht via presales-actie (half april tot eind april)
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €50.000 en maximaal €75.000 voor investeringen in voorfinanciering productie en marketing
  • Investeren kan via de crowdlening en de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)


Waarom Chapolino?

De doorsnee levensgenieter heeft ongetwijfeld wel al eens limoncello geproefd. Maar arancello? Da’s nog iets anders. De Italiaanse likeur op basis van appelsienen is redelijk onbekend en ondergewaardeerd bij het brede publiek. 3 Antwerpse vrienden willen daar verandering in brengen, en riepen daarvoor hun ‘klein bazeke’ Chapolino in het leven.

“Toen we op zoek gingen naar een signature drink voor een vrijgezellenfeest, kwamen we op het arancello-idee. Via een Italiaanse vriend en zijn Nonna kregen we een recept om de sinaasappellikeur te maken. Het recept bleek zodanig een schot in de roos voor het vrijgezellenfeest dat we onze arancello nu op de Belgische markt willen brengen.” – Dries Verrept, co-founder Chapolino


Activiteit

Chapolino giet de authenticiteit van het recept van de Nonna en de mysterieuze touch van Sicilië in een hip jasje om tot een stijl- en smaakvolle drank te komen:

“Door sinaasappels te gebruiken die gekweekt worden op de vlaktes van Catanië vlakbij de Etna, gaan we terug naar de roots van Sicilië. We produceren zelf geen alcohol maar kopen deze aan, het proces (schillen van de zeste, macereren…) wordt ambachtelijk gedaan. Het recept is authentiek maar er zijn enkele handelingen tijdens het proces die afwijken van het ‘standaard’ recept. Die ‘speciallekes’ zorgen voor onze unieke smaak, maar hier heerst Omerta (zwijgplicht) rond. De afdronk is zeer subtiel, waarna een warme gloed van binnenin de smaakpapillen prikkelt. Op deze manier zijn we er zeker van dat de ‘Nonna’ onze Chapolino zou goedkeuren.” - Jens Holbrechts, co-founder Chapolino


De onderneming laat de productie van haar arancello over aan een externe partij, maar waakt uiteraard wel over de authentieke en ambachtelijke productie. Daarnaast leggen de founders zich momenteel voornamelijk toe op de branding van de nog vrij onbekende likeur en het vastleggen van de eerste verkooppunten.


Team

Chapolino is het ondernemingsidee van 3 vrienden. Dries Verrept houdt zich voornamelijk bezig met de productontwikkeling. Hij kreeg namelijk via zijn Italiaanse vriend het recept voor de arancello. Naast zijn rol als CEO zal Dries het operationele luik op zich nemen. Jens Holbrechts legt zich toe op het financiële plaatje achter Chapolino. Cédric Hellemans ten slotte is de marketing manager: hij staat in voor de juiste branding en business development.

Dries Verrept, Cédric Hellemans & Jens Holbrechts

In eerste instantie zal het belangrijk zijn voor Chapolino om aan naamsbekendheid te winnen. Hiervoor rekenen de founders op hun uitgebreid netwerk, onder meer in de horecasector. Daarnaast werkt de onderneming samen met een marketingbureau om Chapolino snel op de kaart te zetten.


Klanten

Chapolino wil zich profileren als een exclusieve maar veelzijdige drank. Zo is de likeur niet alleen puur te drinken, maar het team is volop cocktailrecepten aan het onderzoeken om de mogelijkheden van Chapolino nog uit te breiden.

“Naast drankcombinaties zien we nog veel meer mogelijkheden, zoals het ontwikkelen van macarons, pralines, gelato, sorbet, gebakjes, siropen… op basis van onze arancello. Hiermee willen we de veelzijdigheid van ons product volop benutten.” - Dries Verrept, co-founder Chapolino

De horeca en de nightlife-sector zullen de belangrijkste afzetmarkten worden voor de arancello. Hiervoor heeft Chapolino al de eerste stappen gezet, met al een kleine 10 partijen die bevestigd hebben de drank op de kaart te willen zetten. Hotelketen Van der Valk heeft bijvoorbeeld al toegezegd om de likeur in enkele vestigingen te zullen schenken. Ook enkele toprestaurants staan op de lijst van hot leads.


Naast de horeca en de nightlife-sector vormen ook drankenhandels een interessante afzetmarkt voor Chapolino, bijvoorbeeld om op die manier toegang te krijgen tot speciaalzaken. Ook met speciaalzaken/Italiaanse delicatessenzaken zijn al enkele mondelinge overeenkomsten afgesloten.

Ten slotte maken ook specifieke salesacties deel uit van de verkoopstrategie van Chapolino. Zo promootte Chapolino haar likeur onlangs door 100 foodboxen in Italiaans thema te voorzien van een fles arancello, wat een boost voor de naamsbekendheid betekende.


Investeer mee!

Aangezien er weinig brands zijn die zich focussen op arancello, wil Chapolino haar mysterieuze sinaasappellikeur snel laten groeien, in eerste instantie in de Benelux. Dit wil de onderneming bereiken door te investeren in:

  • De voorfinanciering van de productie
  • Marketing: promomateriaal en het uitbouwen van de website
  • Enkele administratieve benodigdheden

Om deze investeringen te kunnen doen zoekt Chapolino minimaal €50.000 en maximaal €75.000 via deze WinWinner-campagne. Investeren kan via:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% overheidswaarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Jaarlijks constante aflossing
  • de crowdlening (achtergestelde lening): looptijd 5 jaar, 5% jaarlijkse brutorente, jaarlijks constante aflossing. Aangezien Chapolino in aanmerking komt voor de vrijstelling van roerende voorheffing, is het brutorendement van de crowdlening ook het nettorendement. Ontdek alle voorwaarden van deze maatregel op deze pagina.
Arancello mag dan misschien een vrij onbekende drank zijn, maar met hun authentiek recept en mysterieuze Siciliaanse touch willen de drie founders van Chapolino een frisse, hippe en vooral lekkere arancello op de markt brengen. De eerste toezeggingen van horecazaken zijn een feit, wat de ondernemers motiveert om de volgende stappen te zetten met hun appelsienenlikeur. Investeer je mee?
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
97,9% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.