image Hallelujah

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

Hallelujah

Happiness is gold, ook op de werkvloer. Tevreden en geëngageerde werknemers zorgen voor een hogere productiviteit en zijn minder vaak afwezig. Werkgevers zien meer en meer het belang van gelukkige werknemers in. Hallelujah helpt hen om de tevredenheid op de werkvloer hoog te houden, en dit op lange termijn. Hallelujah doet dit door het werkgeluk bij werknemers te meten en employee happiness-trajecten op maat uit te werken. Dit gebeurt via een originele combinatie van creativiteit, fun en wetenschappelijke onderbouwing.

Ondertussen bestaat het core team van Hallelujah uit een tiental personen. Grote namen als Belfius, Telenet, Lidl en AB Inbev prijken op het klantenlijstje van de onderneming. Onder meer om te investeren in personeel en automatisatie bij het meten van werknemerstevredenheid is Hallelujah op zoek naar financiering.

Bedrijfsnaam Hallelujah
Oprichtingsdatum 25/01/2017
BTW-nummer BE0669.982.859
Vennootschapsvorm BV
Locatie Hauwenhauwstraat 1, 9810 Nazareth
Activiteit Employee happiness
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Onderneming die langetermijngeluk op de werkvloer creëert met belevingsgerichte en wetenschappelijk onderbouwde Shots of Happiness
  • Shots of Happiness: geen fluffy workshops, geen traditionele teambuildings maar kleine acties die positieve emoties opwekken, waardoor de medewerkers nadien aantoonbaar productiever zijn en succes boeken in hun werk. Happiness is Gold.
  • Grote namen op klantenlijstje: o.a. Belfius, Telenet, Accent, Delaware
  • Ook in coronatijden relevant: recent contracten gesloten met o.a. Lidl & AB InBev
  • Al meer dan 750.000 Shots of happiness afgevuurd. Missie: 5 miljoen Shots of Happiness afgevuurd tegen 2025
  • Ervaren team aangevuld met sterke adviesraad (academici + mensen uit corporates)
  • Op zoek naar minimaal €100.000 en maximaal €200.000 via WinWinner, o.m. voor investeringen in personeel, automatisatie en marketing
  • Dossier in samenwerking met funding agency The Harbour (zie Toelichting van de adviseur onder Financiële gegevens)
  • Investeren kan via de winwinlening en de crowdlening (ontdek de precieze leningsvoorwaarden onderaan deze pagina)
Update 18/05: de campagne wordt verlengd. 17 juni is de nieuwe einddatum.


Waarom Hallelujah?

Geëngageerde en betrokken medewerkers zijn de basis van elk goed draaiend bedrijf, dat zal elke CEO/zaakvoerder/ondernemer beamen. Maar employee happiness raakt soms wat op de achtergrond door de dagelijkse bedrijvigheid.

Onderzoek toont echter aan dat bijna de helft van de Belgische werknemers ‘in het rood staat’ qua motivatie en geloof in de werkgever. Zij kunnen het niet meer opbrengen het beste van zichzelf te geven. Zo’n 30% gaat wel nog volop voor de targets en het floreren van het bedrijf. De resterende groep wacht gelaten af wat de werkdag brengt. (bron: Elke Van Hoof, klinisch psychologe/Ally Institute)



Dat het rendeert om je werknemers betrokken en gemotiveerd te houden, blijkt ook uit onderzoek: wanneer de betrokkenheid van medewerkers met 50% stijgt, worden er 19% minder fouten gemaakt, zijn er 30% minder afwijkingen t.o.v. het budget en stijgt de klantentevredenheid met tot 10%. (bron: Huckman & Staats, Harvard Business Review)

Het is de missie van de Oost-Vlaamse onderneming Hallelujah om employee happiness te monitoren en te verbeteren. Met gerichte acties houdt de onderneming werknemers happy en betrokken. Dit doet Hallelujah door een originele combinatie van creativiteit, fun en een wetenschappelijke onderbouw:

“Je werknemers tevreden houden is zoveel meer dan een jaarlijkse teambuilding. Uit bevragingen bij onze klanten stellen we vast dat werkgevers op zoek zijn naar creatieve manieren om hun werknemers op lange termijn tevreden te houden. Onze aanpak werkt ook voor bedrijven waarbij de werknemers elkaar niet vaak zien, bijvoorbeeld door telewerk, door verschillende vestigingen of omdat ze vaak onderweg zijn. Het verbinden van werknemers en hun geluk op lange termijn, dat zijn de bestaansredenen van Hallelujah.” - Dieter De Vos, founder Hallelujah

Bekijk de pitch-video van Hallelujah


Activiteit

Werkgeluk creëren in een organisatie doe je niet zomaar op het gevoel. Hallelujah laat zich omringen met specialisten en hanteert wetenschappelijke instrumenten. Het Happiness Lab meet de tevredenheid op de werkvloer en toont aan wáár actie nodig is. Het Lab kwam tot stand in samenwerking met arbeidspsychologe dr. Karolien Hendrikx, klinisch psychologe professor Elke Van Hoof en arbeidseconoom professor Lieven Annemans.

“We peilen hoe werknemers zich voelen in hun werksituatie op een interactieve en belevingsgerichte manier. Geen saaie vragenlijsten dus. Wel een beleving, vermomd als game, die spontane en betrouwbare antwoorden oplevert.” - Dieter De Vos, founder Hallelujah

Het Happiness Lab is een mobiele manier om input rond werknemersgeluk te verzamelen

Met de data uit het Happiness Lab werkt Hallelujah een traject uit, op maat van de klant. De Shots of Happiness, het hoofdingrediënt van dit traject, zijn kleine acties en belevingen die de medewerkers nieuwe energie geven. Een boost van positieve emoties geeft hen een nieuw elan in het werk, precies daar waar het nodig is volgens de bevraging. De Shots of Happiness worden regelmatig opnieuw afgevuurd voor een langdurig effect.

“De Shots of Happiness zijn kleine interventies, bedoeld als boost voor de werkdag. Het effect valt niet te onderschatten, zeker als je ze regelmatig opnieuw afvuurt. Ze zorgen voor verbinding en leveren energie voor de medewerkers en de organisatie.” - Dieter De Vos, founder Hallelujah

Een shot of happiness kan ook gewoon aan huis geleverd worden

“We kijken al met ongeduld uit naar een nieuwe box vol frisse ideeën!” - Dimitri Vleminckx, Communication & Consumer Care Coördinator Mars Belgium

Op de werkvloer volgen Happiness Ambassadeurs het traject op. Ze monitoren de sfeer in het bedrijf en verzamelen feedback. Hallelujah voorziet in een training voor deze werknemers. De training wordt gesubsidieerd door Cevora en is dus gratis voor het bedrijf.

“Om werkgeluk duurzaam in de organisatie te verankeren bouwen we communities van geëngageerde en betrokken medewerkers. Dit doen we door werkgeluk te meten en trajecten op maat te bouwen om dat geluk te verhogen en het hoog te houden. De focus ligt op gelukkige werknemers, maar ook op de meetbare voordelen voor de organisatie: tevreden werknemers zorgen voor een verhoogde productiviteit en klantentevredenheid, terwijl het verloop en absenteïsme dalen.” - Dieter De Vos, founder Hallelujah


Team

Dieter De Vos is de oprichter van Hallelujah. Eerder was hij zaakvoerder van een eventbureau, maar hij stelde vast hij een andere weg wou inslaan om zijn missie om werknemers betrokken en geëngageerd te houden te realiseren. Bij Hallelujah staat hij in voor de dagelijkse leiding over de onderneming en hij focust zich ook op de sales en het creatieve proces achter de Shots of happiness.

Hallelujah-founder Dieter De Vos legt uit waarvoor de onderneming financiering zoekt

Het core team van Hallelujah bestaat uit 10 personen: 2 product managers (shots of happiness organiseren, customer happiness monitoren…), een arbeidspsychologe (onderzoek & ontwikkeling), een office manager, een art director, een creative, een copywriter, een marketingverantwoordelijke, een business developer en een CFO. Hallelujah werkt ook samen met een vaste ploeg freelancers die de trajecten op maat van de klant maakt op basis van de resultaten van het Happiness Lab.

Daarnaast kan Hallelujah rekenen op een sterke raad van advies. Deze bestaat zowel uit academici als mensen uit de corporate-wereld:

  • Academici: arbeidspsychologe dr. Karolien Hendrikx, klinisch psychologe professor Elke Van Hoof en arbeidseconoom professor Lieven Annemans
  • Corporate ervaring: Matthijs Keersebilck (Marketing & Sales Director Matexi), Didier Vanden Broucke (CEO EEG), Bruno De Pauw (financieel expert), Peter Storm (data-expert, CEO Data2performance)


Klanten

Het belang van werknemersgeluk valt niet te miskennen. Hallelujah helpt ondernemingen om dit geluk te verbeteren en hoog te houden op de lange termijn.

“Bedrijven zijn meer en meer bezig met het geluk van hun werknemers. De coronacrisis heeft het belang van een goede HR-ondersteuning onderstreept. De metingen, de belevingsgerichte aanpak en de wetenschappelijke onderbouwing zijn belangrijk, maar voor onze klanten draait het in de eerste plaats om de Shots of Happiness. Ze appreciëren vooral de creativiteit ervan. Hierin blijven we dan ook investeren. We hebben al meer dan 750.000 Shots of happiness afgevuurd, tegen 2025 willen we er 5 miljoen afgevuurd hebben.” - Dieter De Vos, founder Hallelujah

Hallelujah kon met haar activiteiten al heel wat mooie namen overtuigen. Onder meer Belfius, Accent, Telenet, UZ Gent en Delaware deden al een beroep op de Shots of happiness van Hallelujah. Dat de activiteiten van Hallelujah ook in coronatijden relevant zijn, bewijzen twee recent binnengehaalde deals met Lidl (Shots of happiness voor 11.000 arbeiders en bedienden) en AB InBev (Shots of happiness voor 8.300 medewerkers in o.m. de Benelux, Frankrijk en het VK).

Veel klanten kiezen voor een recurrente samenwerking, wat natuurlijk past in Hallelujahs missie om het werknemersgeluk op lange termijn te verhogen en op die manier van de Belgische arbeidsmarkt een productieve arbeidsmarkt te maken. Want tevreden werknemers zijn nu eenmaal productiever...


Investeer mee!

Hallelujah heeft groeiplannen en is op zoek naar financiering om die plannen te realiseren. Concreet staan volgende investeringen op de planning:

  • Het digitaliseren en automatiseren van de verwerking van de data die uit de werknemersbevragingen (Happiness Lab) komen. Dit moet het opstellen van een traject op maat van de klant bevorderen, al houdt Hallelujah hierbij een combinatie van mens en machine voor ogen om de kwaliteit en originaliteit te verzekeren
  • Verbouwingen van het kantoor
  • Personeel, voornamelijk om de database van de Shots of happiness uit te breiden
  • Werkkapitaal voor het realiseren van de recent binnengehaalde grote contracten
  • Marketing: onder meer het onder handen nemen van de website van Hallelujah staat op de planning
In samenwerking met funding agency The Harbour is een financieringsbehoefte van €700.000 bepaald. WinWinner is een van de financieringskanalen om aan dat bedrag te komen. Via WinWinner is Hallelujah op zoek naar minimaal €100.000 en maximaal €200.000. Voor meer informatie over de financieringsbehoefte en een toelichting door The Harbour verwijzen we naar de Financiële gegevens.
Update 18/05: de campagne wordt verlengd. 17 juni is de nieuwe einddatum.

Wil je investeren in Hallelujah? Dat kan via

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Eenmalige aflossing aan het einde van de looptijd.
  • de (achtergestelde) crowdlening: 5% brutorente, looptijd 5 jaar, eenmalige aflossing aan het einde van de looptijd.
Met haar wetenschappelijk onderbouwde en belevingsgerichte Shots of happiness wil Hallelujah bedrijven helpen om hun werknemers geëngageerd te houden, of dat nu op kantoor of thuis is. Veel grote bedrijven en organisaties sieren het Hallelujah-klantenlijstje en kiezen zelfs voor een terugkerende samenwerking om het langetermijngeluk van hun werknemers voorop te stellen. Investeer je mee in deze onderneming die happiness serious neemt?
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.