image Wallin'

INVESTERINGSPROJECT

Crowdlening Winwinlening

Wallin'

Wallin’ organiseert projecten, muurschilderingen en evenementen waarbij graffiti en street art centraal staan. Samen met lokale, nationale en internationale artiesten fleurt de vzw met kunst het straatbeeld op. Daarnaast werkt ze op maat gemaakte projecten uit voor de private en de publieke sector.

Eerder werkte Wallin’ reeds samen met onder meer North Sea Port, EDF Luminus en Disney + Belgium. Om uit te groeien tot een zelfbedruipende, commerciële onderneming zoekt Wallin' financiering. Daarmee wil ze haar website vernieuwen, de marketing boosten, werkkapitaal voorzien en investeren in de uitbreiding van het team.

Bedrijfsnaam Wallin'
Oprichtingsdatum 7 juli 2016
BTW-nummer BE0658.826.077
Vennootschapsvorm vzw
Locatie De Pintelaan 363, 9000 Gent
Activiteit Street art
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Wallin’ toont met graffiti en street art projecten, muurschilderingen en evenementen de decoratieve meerwaarde van de kunstvorm aan
  • Geleid door een ervaren en complementair team, zowel organisatorisch als creatief
  • Samenwerkingen met uitgebreid netwerk van (inter)nationale street art artists, zoals ROA, Odeith en Cee Pil
  • Indrukwekkend track record op vijf jaar tijd: Disney + Belgium, North Sea Port en IBIS Budget Hotel 
  • Publieke projecten als marketingtool: 65% van de projecten opgepikt door de media 
  • Wallin' verdubbelde in 2020 de omzet uit murals ten opzicht van 2019.
  • Via WinWinner op zoek naar minimaal €50.000 en maximaal €75.000 om te investeren in marketing, werkkapitaal, de uitbreiding van het team en de vernieuwing van de website.
  • Investeren kan via een winwinlening of een crowdlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan de pagina).


Waarom Wallin' vzw?

Graffiti draagt tot op heden een negatieve connotatie, daardoor wordt heel wat talent in de kiem gesmoord. Wallin' overtuigt het publiek van het tegendeel. De organisatie fleurt publieke en private ruimtes op om van de wereld een kleurrijkere plaats te maken. In samenwerking met hedendaags lokaal, nationaal en internationaal kunsttalent verwezenlijkt ze die ambitie en toont ze de decoratieve meerwaarde die de kunstvorm biedt.

Founder Rick Molyneux over project Graffiti Goldrush en de meerwaarde van street art in 2017


Activiteit

Wallin' brengt getalenteerde street art artists in contact met nieuwe projecten en ondersteunt hen tijdens de creatieve uitwerking daarvan. Daarnaast organiseert Wallin’ street art tours, geeft ze graffiti workshops en ontwikkelt ze projecten op maat. 

De mogelijkheden bij zulke projecten zijn legio, denk aan branding voor bedrijven, eyecatchers voor particulieren en maatschappelijke projecten voor overheden. Wallin’ vormt daarbij de brug tussen de klant en de artiest. De onderneming zorgt voor de creatieve ontwikkeling van het project en zoekt een passende artiest. Ook de praktische uitwerking - de logistiek, de aankoop van materiaal en de communicatie - neemt ze voor haar rekening. Op die manier ontzorgt ze zowel de klant als de artiest.

"Wallin’ loste al mijn verwachtingen in. Het team is sterk en beschikt over een enorme drive en passie voor kunst, zonder in te boeten op het praktische (administratie, communicatie en coördinatie). Zowel Wallin’ als de street art artiest begrepen mijn idee, met een prachtig kunstwerk als resultaat. Keep up the good work!” – Kwinten Bonte, particulier die een commerciële mural liet maken
The Goldmine (Stad Gent), publiek project (North Sea Port) en een particulier project door Matthew Dawn


Tijdens de street art tours neemt Wallin’ haar publiek mee langs verschillende muurschilderingen in Gent. Op een laagdrempelige manier toont ze de decoratieve meerwaarde van graffitikunst. Die boodschap staat ook centraal tijdens de workshops. De activiteit laat deelnemers op een creatieve manier kennismaken met de kunstvorm. De precieze aanleiding van de workshops is erg uiteenlopend, denk aan schooluitstappen of teambuildingactiviteiten voor bedrijven.

Founder Rick Molyneux over de tours

Wallin’ werkt samen met een (inter)nationaal netwerk van artiesten. Die samenwerking verloopt in twee richtingen. Enerzijds gaan zaakvoerders Rick en Jona op basis van de specifieke voorkeuren van de klant op zoek naar de gepaste artiest. Anderzijds brengen artiesten ook zelf projecten aan wanneer ze mogelijkheden zien. Die wisselwerking steunt vooral op de vertrouwensband die Rick en Jona via hun persoonlijke aanpak creëren. 

“Een workshop met Wallin’ is een super coole manier om Gent te leren kennen. Tegelijkertijd kon ik mijn liefde voor street art en graffiti meegeven aan mijn dochter. We had a blast!” – Steve Ace over zijn deelname aan een workshop
“Top tour en toffe namiddag! Een alternatieve manier om de stad te leren kennen. Heel leuk om meer inzicht te krijgen in de street art van de stad: wie de artiesten zijn, welke betekenis achter het werk zit, hoe zo’n kunstwerk tot stand komt en hoe de scene in elkaar zit.” – Britt Cools over haar deelname aan een van de tours


Team

Rick Molyneux is van jongs af aan gepassioneerd door graffiti en street art. Zijn goede vriend Jona Vanhelsuwé doet niets liever dan events organiseren, liefst op een creatieve en originele manier. In 2015 besloten de vrienden hun passies te bundelen met Wallin’. Wat startte als een project naast hun studies, groeide in sneltempo uit tot een parttime job.

Zaakvoerders Jona Vanhelsuwé & Rick Molyneux


Rick
vormt het creatieve brein van de onderneming. Met een achtergrond in animatie tekenen en eigen ervaringen als graffiti artiest staat hij in voor de creatieve ontwikkeling van nieuwe projecten. Daarnaast begeleidt hij de workshops, organiseert en leidt hij de rondleidingen en treedt hij op als woordvoerder van de onderneming. Ook de sales neemt hij voor zijn rekening.

Jona is vooral actief achter de schermen. Zo werkt hij de door Rick ontwikkelde projecten af en doet hij ook de opvolging ervan. Finance, administratie en marketing vallen onder zijn verantwoordelijkheid. Jona heeft een achtergrond in project- en eventmanagement en leidt dus ook de organisatie van nieuwe evenementen.

Rick aan het werk tijdens een van de tours


Voor de creatieve uitvoering van de projecten kunnen beide zaakvoerders rekenen op hun uitgebreid netwerk van lokale, nationale en internationale artiesten. Voor particuliere projecten werken ze voornamelijk samen met een kernteam dat bestaat uit een zestal artiesten met een universele en zo ook toegankelijke stijl.

“Via Wallin’ kon ik mijn eerste grote mural painten en werd ik verliefd op street art.” - Cee Pil, street art artist
“Dankzij de ondersteuning van Wallin’ konden ROA en het GUM-team zich volledig toeleggen op het artistieke en creatieve proces. Wallin’ nam al de logistiek-technische en praktische coördinatie op zich en dat vóór, tijdens en na de ontwikkeling van het indrukwekkende meesterwerk op de GUM-gevel. Die ondersteuning en expertise zijn belangrijk bij zo’n project en creëerde zowel voor de kunstenaar als voor ons team de free space die noodzakelijk is bij zo’n creatief proces.” - Marjan Doom, directeur van het Gents Universiteitsmuseum (GUM)


Klanten

Wallin’ mikt op een lokaal, nationaal en internationaal publiek. Concreet richt de vzw zich tot drie doelmarkten: particulieren, bedrijven en overheden. De dominante doelgroep hangt sterk af van de precieze activiteit: scholen en bedrijven overheersen bij de workshops, particulieren bij de rondleidingen en bedrijven en overheden bij de projecten op maat. In de toekomst wil Wallin’ zich vooral richten tot bedrijven omdat die grotere winstmarges opleveren.

Na vijf jaar beschikt de onderneming over een indrukwekkend portfolio. Ze werkte reeds samen met grote (inter)nationale bedrijven zoals EDF Luminus, IBIS Budget Hotel, Jansen The Building Company, ORYX Projects, ACV en Disney + Belgium. Momenteel werkt ze aan het driejarig project ‘The Goldmine’ voor Stad Gent, een project om de wijk Nieuw-Gent op te fleuren.

Murals voor respectievelijk IBIS Budget Hotel, Disney + Belgium en EDF Luminus


Die talloze grootschalige en publieke projecten fungeren automatisch ook als marketingtool. Ze versterken de commerciële visibiliteit en de naamsbekendheid van de onderneming. Bovendien trekken ze makkelijk de aandacht van de media: tot op heden pikte de pers 65% van de publieke projecten op.

Links: Equality project (Oryx Projects). Rechts: publieke mural (GUM)


Zo haalde de Equality-mural die Letterknecht creëerde voor Oryx Projects zowel Het Laatste Nieuws als Het Nieuwsblad. De enorme mural van wereldkunstenaar ROA voor het GUM werd niet alleen meermaals opgepikt door verschillende kranten, maar ook door de nieuwsredactie van de VRT.


Investeer mee!

In 2021 willen Rick en Jona van Wallin’ een zelfbedruipende, commerciële onderneming maken. Om die ambitie te realiseren, zoekt de onderneming financiering. Met deze WinWinner-campagne wil ze minimum €50.000 en maximum €75.000 ophalen om de volgende investeringen mogelijk te maken:

  • uitbreiding van het team: de aanwerving van een extra voltijdse werkkracht die zowel instaat voor de sales als voor de begeleiding van workshops en schilderwerken.
  • marketing: een externe marketeer inhuren die een marketingplan opstelt en budget voorzien om dat plan uit te voeren. Hij/zij fungeert tevens als consultant.
  • werkkapitaal: aankoop van materiaal en databases, uitbreiding van de stockageplaats en vernieuwing van de website.

Investeren in de WinWinner-campagne van Wallin’ kan via:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Jaarlijks constante aflossing of eenmalige aflossing aan het einde van de looptijd.
  • de (achtergestelde) crowdlening: 5% brutorente, looptijd 3 jaar, jaarlijks constante aflossing. 
Wallin’ fleurt het straatbeeld op met street art om van de wereld een kleurrijkere plaats te maken. Met haar workshops, rondleidingen en projecten op maat wil de onderneming het publiek overtuigen van de schoonheid en de toegevoegde waarde die de kunstvorm biedt. Om die missie te realiseren willen zaakvoerders Rick en Jona  Wallin’ laten uitgroeien tot een zelfbedruipende, commerciële onderneming. Daarom zoekt de onderneming financiering. Investeer je mee?
Investeer

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
97,9% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.