image burooh

Jammer, voor dit project ben je te laat...

Bekijk actieve projecten

INVESTERINGSPROJECT

Winwinlening

burooh

Burooh matcht bedrijven die op zoek zijn naar een flexibele kantooroplossing aan aanbieders van deze oplossingen. Dankzij de jarenlange ervaring van de zaakvoerder in de sector heeft de onderneming een enorm netwerk in de markt van co-working spaces en businesscentra.

Door het verdienmodel volledig bij de aanbieders van de kantooroplossingen te leggen, kan burooh haar diensten gratis aanbieden aan bedrijven die op zoek zijn naar kantoorruimte, en dat is vanzelfsprekend een belangrijke troef. Op 4 maanden tijd kreeg de onderneming een 70-tal aanvragen binnen en kon ze al 15 deals afsluiten. Voor investeringen in marketing, sales en communicatie zoekt burooh financiering via deze WinWinner-campagne.

Bedrijfsnaam T-SIGN (commerciële naam burooh)
Oprichtingsdatum 11/12/2013
BTW-nummer BE0542.946.612
Vennootschapsvorm BV
Locatie Berkenlaan 8, 2540 Hove
Activiteit Matchmaker voor flexibele kantooroplossingen
Wat is een WinWinner campagne?

Via WinWinner kunnen ondernemers hun ambitieuze groeiplannen met hun netwerk delen om hun ambassadeurs te laten investeren via voordelige leningen zoals de winwinlening. Zo kan de ondernemer verder groeien en haar plannen waarmaken. We brengen je graag in contact met de onderneming om de voorwaarden van de lening te bespreken. Lenen aan KMO's omvat altijd een risico van kapitaalverlies.

Beschrijving

In een notendop

  • Matchmaker tussen enerzijds bedrijven die op zoek zijn naar een flexibele kantooroplossing (business centers, co-working spaces…) en anderzijds bedrijven die deze oplossingen aanbieden
  • Heel groot netwerk (130 premium locaties in BeLux), ook bij grote spelers als Regus en Silversquare. Dit mede dankzij 15 jaar sectorervaring van de zaakvoerder
  • Verdienmodel (commissie op huurbedrag) ligt volledig bij aanbieders kantoorruimte → USP naar bedrijven op zoek naar kantoorruimte: diensten burooh zijn gratis voor hen
  • 70 leads en 15 deals in 4 maanden
  • Op zoek naar minimaal €45.000 en maximaal €75.000 voor investeringen in sales, marketing en communicatie
  • Investeren kan via de winwinlening (ontdek de precieze leningsmodaliteiten onderaan deze pagina)
Update 12/03: de WinWinner-campagne van burooh is de pers niet ontgaan: De Tijd en Made in Antwerpen schreven een artikel over deze crowdfundingcampagne.


Waarom burooh?

De afgelopen jaren hebben veel businesscentra en co-working spaces het levenslicht gezien. Ze willen inspelen op de trend waarbij bedrijven hun medewerkers niet fulltime op het hoofdkantoor verwachten maar hen op een meer flexibele manier laten werken, bijvoorbeeld in een gedeelde werkplek dichter bij huis voor de werknemer.

Maar door het grote aanbod dat de laatste jaren is ontstaan, zien veel bedrijven door de bomen het bos niet meer als ze op zoek gaan naar een alternatieve kantooroplossing. Het vergelijken van de prijs, de ligging, de faciliteiten... van de verschillende aanbieders kost hen veel tijd.


Burooh is de partij die deze bedrijven wil ontzorgen; deze onderneming brengt enerzijds bedrijven die op zoek zijn naar een flexibele kantooroplossing en anderzijds businesscentra die op zoek zijn naar leads, samen.


Activiteit

Op de website van burooh kunnen bedrijven de gewenste criteria van hun nieuw kantoor ingeven. Burooh gaat op basis van deze parameters vervolgens op zoek naar de meest geschikte kantooroplossing voor het bedrijf. Op die manier neemt burooh hen de vergelijking van de verschillende criteria zoals prijs, ligging en faciliteiten uit handen.

Een grote troef bij deze matching is het grote netwerk waarover burooh beschikt: de onderneming heeft contacten bij meer dan 130 kantoorruimtes in België en Luxemburg, waaronder bij grote spelers zoals Regus, Silversquare en Spaces.

“Hoewel onze communicatie vooral gericht is op bedrijven die op zoek zijn naar kantooroplossingen, ligt het verdienmodel van burooh volledig bij de aanbieders: wanneer we een nieuwe klant bij hen introduceren, ontvangen we een percentage op het bedrag van 1 jaar huur. We kunnen dus communiceren naar potentiële huurders dat onze diensten voor hen gratis zijn, wat een enorme troef is.” - Thierry Plouvier, founder burooh


“Ik had haast om een flexibel kantoor te vinden en kwam enigszins toevallig de burooh-site tegen. Thierry heeft mij direct bij dit project ondersteund. Een paar minuten waren genoeg om mijn verzoek en mijn behoeften in kaart te brengen. Na een paar uur had ik al drie adressen om te bezoeken. En het derde bezoek was het juiste! Het kwam perfect overeen met onze verwachtingen. De service stelde me in staat om ondersteund te worden door een professional in de sector en vooral om kostbare tijd te besparen en onnodige verplaatsingen te vermijden. Bovendien hoefde ik voor deze dienst niets te betalen. Echte topservice!” - Nathalie Beniest, Habitex International


Team

Thierry Plouvier is de oprichter en zaakvoerder van burooh. Hij heeft zo’n 15 jaar ervaring in de sector van de co-working spaces, onder meer als algemeen manager van enkele Regus-kantoren in België en Luxemburg. Dankzij zijn jarenlange ervaring heeft Thierry een enorm netwerk in de sector, wat uiteraard een stevige boost is voor de business van burooh.


Voor burooh staat Thierry in voor het dagelijkse management en de operationele organisatie. Hij zet sterk in op een persoonlijke begeleiding van bedrijven die een kantooroplossing zoeken. Ter ondersteuning doet hij een beroep op enkele freelancers, onder meer voor SEO/SEA (zoekmachineoptimalisatie/advertising via zoekmachines), PR en communicatie.


Klanten

Burooh richt zich zowel op kleine als grote bedrijven: van start-ups die op kleine schaal een co-working-oplossing zoeken, over scale-ups die een full service-oplossing willen tot grote corporates die een hybride kantoorstrategie willen uitwerken.


Veel werknemers hebben er als gevolg van de coronamaatregelen nu enkele maanden home office op zitten en hebben de luxe ervaren om niet meer het drukke verkeer te moeten trotseren. Maar het thuiswerk heeft ook zijn nadelen, zoals het gebrek aan sociale interactie. Burooh ziet de volgende oplossing:

“Een hybride kantooroplossing waarbij je het hoofdkantoor aanvult met regionale, flexibele kantoren die de voordelen van thuiswerk combineren met de professionele omgeving die je op kantoor ervaart. We verwachten dan ook dat het marktaandeel van de flexibele kantoormarkt in de nabije toekomst verder zal stijgen, we zien dit alvast in onze lead funnel.” - Thierry Plouvier, founder burooh
Cijfers onderbouwen deze visie: zo voorspelt JLL (2020), een bedrijf gespecialiseerd in commercieel vastgoed, dat na de coronapandemie flexibele kantoren tegen 2030 30% van het segment kantoorvastgoed zullen uitmaken. Dat er ook aan de werknemerskant vraag is naar flexibele kantooroplossingen, blijkt uit een enquête (2019) van IWG, aanbieder van kantooroplossingen: 80% van de respondenten gaf aan dat ze, bij het vergelijken van gelijkaardige jobaanbiedingen, het aanbod dat geen flexibele werkformule bevat, zouden afwijzen.


Burooh heeft al een groot netwerk opgebouwd in de markt van de co-working spaces, dit dankzij het track record van zaakvoerder Thierry. Met burooh wil Thierry zich in België voornamelijk focussen op Brussel en Antwerpen en in Luxemburg op Luxemburg-Stad, waar het leeuwendeel van de gedeelde werkplekken in België en Luxemburg zich bevindt. Daarnaast heeft de onderneming ook kantoren in andere steden, zoals Gent, Leuven, Hasselt en Luik in haar aanbod.

Op 4 maanden kreeg burooh 70 aanvragen van leads binnen. Bij 15 aanvragen kwam het tot een effectieve deal. De gemiddelde commissie voor burooh bedraagt €1.650 per deal.

“De samenwerking met burooh en Thierry Plouvier verloopt niet alleen erg professioneel maar ook bijzonder aangenaam. Thierry leverde tot dusver alleen maar heel kwalitatieve leads aan, wat niet altijd vanzelfsprekend is. Hij volgt het proces heel nauwgezet op aan de kant van de business centers en ik begrijp van de klanten die ik dankzij hem kon binnenhalen, dat dit ook geldt voor de klanten zelf. Deze persoonlijke aanpak van hem in een gedigitaliseerde business maakt een wereld van verschil.”- Marie-Caroline Lenaerts, General Manager Bloomz


Investeer mee!

Burooh wil zich verder verankeren in België en Luxemburg. Om dat mogelijk te maken dringen investeringen in sales, marketing en communicatie zich op. Zo wil burooh investeren in advertenties via zoekmachines (SEA), het verbeteren van haar organische resultaten in zoekmachines (SEO) en marketing via LinkedIn, een belangrijke bron van leads voor de onderneming.

Voor deze investeringen zoekt burooh minimaal €45.000 en maximaal €75.000. Investeren kan via:

  • de winwinlening: 1,75% jaarlijkse brutorente + 2,5% jaarlijks belastingkrediet op openstaand bedrag, 40% waarborg op openstaand bedrag, looptijd 5 jaar. Jaarlijks constante aflossing of eenmalige aflossing aan het einde van de looptijd
Burooh wil meegroeien met de markt van de gedeelde, flexibele werkplekken. Dankzij een uitgebreid netwerk en een service die bedrijven die een kantooroplossing zoeken ontzorgt, heeft de onderneming de ambitie om haar positie in België en Luxemburg nog flink te verstevigen. Investeer je mee?

Jammer, voor dit project ben je te laat...

Bekijk actieve projecten

Welke leningen zijn er?

Bruto rendement
Terugbetaling
Looptijd
Waarborg
Investeren vanaf
Maximale investering
Conversierecht

Waarom investeren via WinWinner?

Investeren in gescreende dossiers
€0 kosten voor investeerder
>98% Terugbetalingsratio
Let op!
Geld lenen aan een onderneming is risicovol.
Als investeerder loopt u het risico dat het ontleende bedrag geheel of gedeeltelijk niet kan worden terugbetaald.